żarcie

11. Data: 2005-11-18 22:58:32

Temat: Re: żarcie
Od: "wacek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam zaufania do bazarków :-( Chcę coś czystego, z zaufanego źrodła,
> zbadanego przez Sanepid.

jedź na wieś do chłopa (takiego w gumiakach), kup u niego świnie, zamów
rzeźnika, i gdzieś za dwa, trzy dni zgłoś się po odbiór kiełbasy, kaszanki,
szynki, itp... proste?

12. Data: 2005-11-18 23:19:02

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisał(a):
> Aha:-)...Mnie chodzi właściwie o taką szyneczkę w sznureczku, tylko, że
> surową :-)
> Ty też o takiej myślałeś?

Uhm, o surowej ewentualnie wędzonej szynce w sznurku :)

--
best regards,
scream (at)w.pl

13. Data: 2005-11-19 00:48:37

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 18 Nov 2005 23:58:32 +0100, *wacek*
<news:dlln31$ejf$2@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> jedź na wieś do chłopa (takiego w gumiakach), kup u niego świnie, zamów
> rzeźnika, i gdzieś za dwa, trzy dni zgłoś się po odbiór kiełbasy, kaszanki,
> szynki, itp... proste?

Czy Ty myślisz, że ja jestem jakąś świnią i wszystko zeżrę? Jestem
bardzomałomięsożerna :P
Po co mi cała świnia?
Kawałek kaszanki dobrej to bym teraz zjadła :-(

--
Kaja

14. Data: 2005-11-19 00:56:12

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 19 Nov 2005 00:19:02 +0100, *scream* <news:dllnfv$hi1$2@news.onet.pl>
napisał(a):

> Uhm, o surowej ewentualnie wędzonej szynce w sznurku :)

:-)

Właśnie miałam godzinę temu jakiś atak żołądka i czuję się jakby nadal mi
coś ten żołądek wyrywało. Chyba jednak tym schabem się zatrułam. Tak jak
teraz, fatalnie to nie czułam się już z 15 lat (z 15 lat temu miałam
operację woreczka żółciowego i do niedawna czułam się zawsze świetnie).

--
Kaja

15. Data: 2005-11-19 01:31:41

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisał(a):
> [...]
> teraz, fatalnie to nie czułam się już z 15 lat (z 15 lat temu miałam
> operację woreczka żółciowego i do niedawna czułam się zawsze świetnie).

Z którego rocznika jesteś, Kaju? :)

--
best regards,
scream (at)w.pl

16. Data: 2005-11-19 13:35:02

Od: jimmij <j...@j...jj> szukaj wiadomości tego autora

scream <n...@p...pl> writes:
> Uhm, o surowej ewentualnie wędzonej szynce w sznurku :)

A wiecie jak się teraz wędzi szynki?
Smaruje się chemikaliami (bo tak taniej), żeby wyglądało i smakowało jak
wędzone.
Warto zajrzeć na tą stronę:
http://www.halat.pl/article.php?fs=wedliny.html

jimmij
--
I come from the Land Of Imagination

17. Data: 2005-11-19 14:00:10

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jimmij napisał(a):
> A wiecie jak się teraz wędzi szynki?

Tak, ale ja nie mówię o wędzeniu na skalę przemysłową. Są jeszcze małe
zakłady, gdzie wędzi się w naturalny sposób.

--
best regards,
scream (at)w.pl

18. Data: 2005-11-19 17:35:21

Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jimmij" <j...@j...jj> napisał w wiadomości
> Ja prostu chce
> jeść świnę/krowę a nie krochmal.

Proponuję kupić mięso i upiec samodzielnie. Polędwice, szynkę, pieś indyczą,
schab itp.

Pozdrawiam
dominika

19. Data: 2005-11-19 20:41:23

Od: jimmij <j...@j...jj> szukaj wiadomości tego autora

"Dominika" <d...@w...pl> writes:

> Proponuję kupić mięso i upiec samodzielnie. Polędwice, szynkę, pieś indyczą,
> schab itp.

Ale ja się na tym nie znam i nawet nie chcę się poznawać.
Chleb/ser/masło/... też mam sam robić?

jimmij
--
I come from the Land Of Imagination

20. Data: 2005-11-19 21:16:14

Od: DaNsOuNd <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chleb/ser/masło/... też mam sam robić?

jak chcesz zjeść zdrowo, smacznie i tanio to niestety _TAK_ :(
Ale zawsze możesz iść do marketu i kupić sobie półprawdziwą szynkę z
komina za 50,-/kg i udawać że jest wspaniała. Chociaż w porównaniu z tą
za 25,-/kg będzie nieporównywalnie lepsza to tak naprawdę skład ten sam
tylko proces produkcji inny ale od domowej ciągle dzieli ją przepaść.

Postroofki

--
nick......: DaNsOuNd
name......: Daniel Rykowski