zasiłek pielęgnacyjny

1. Data: 2007-03-23 14:45:43

Temat: zasiłek pielęgnacyjny
Od: "piotrek" <p...@p...priotr.piotr> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pobieram rente socjalną z powodu schizofreni.Mam pytanie gdzie sie wyrabia
grupe inwalidzką .I czy przy schizofreni daja pierwsza grupe i prawo do ulg
na pkp i zasilek pielegnacyjny.Prosze powiedziec jak to wszystko sie
zalatwia.Bo jesli przy schizofreni daja 2 grupe to raczej mi to nei
potrzebne ,potrzebna mi 1 grupa zeby otrzymac zasilek pielegnacyjny.
pomozcie prosze

2. Data: 2007-03-23 15:24:19

Temat: Re: zasiłek pielęgnacyjny
Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zalatwia.Bo jesli przy schizofreni daja 2 grupe to raczej mi to nei
> potrzebne ,potrzebna mi 1 grupa zeby otrzymac zasilek pielegnacyjny.

a za co dostales rente ???

3. Data: 2007-03-23 15:25:38

Od: "piotrek" <p...@p...priotr.piotr> szukaj wiadomości tego autora

> a za co dostales rente ???

za schizofrenie

4. Data: 2007-03-23 15:46:45

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> za schizofrenie

nie o to mi chodzi :-)
na jakiej popdstawie ?
skaldales papierki, gdzie i jakie ?

5. Data: 2007-03-23 18:47:33

Od: "piotrek" <p...@p...priotr.piotr> szukaj wiadomości tego autora

> nie o to mi chodzi :-)
> na jakiej popdstawie ?
> skaldales papierki, gdzie i jakie ?

w zusie,wniosek,zaswiadczenie o stanie zdrowia,i papiery z uczelni

6. Data: 2007-03-23 22:13:37

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrek" <p...@p...priotr.piotr> napisał w wiadomości
> Bo jesli przy schizofreni daja 2 grupe to raczej mi to nei potrzebne
> ,potrzebna mi 1 grupa zeby otrzymac zasilek pielegnacyjny.
> pomozcie prosze

Jeśli niepełnosprawność powstała w wieku do 21 lat to zasiłek pielęgnacyjny
przysługuje nawet na orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (a
więc tzw. druga grupa).

Żeby otrzymać zasiłek pielęgnacyjny należy złożyć dokumenty na komisję ds.
orzekania o niepełnosprawności, komisja zakwalifikuje do jednego ze stopni
niepełnosprawności (są trzy: znaczny, umiarkowany i lekki). Znam osoby,
które ze względu na schizofrenię otrzymały umiarkowany stopień
niepełnosprawności, ale przy wpisie w orzeczeniu, że niepełnosprawność
powstała przed 21 r. ż. (lub "od dzieciństwa") przysługiwał im zasiłek
pielęgnacyjny.

Zresztą potwierdzenie znajdziemy w ustawie z dnia 28.11.2003r. o
świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U. z 2006r, Nr 139, poz. 992 z późn.
zm.):
"Art. 16
(..)
2. Zasiłek pielęgnacyjny przysługuje:
1) niepełnosprawnemu dziecku;
2) osobie niepełnosprawnej w wieku powyżej 16 roku życia, jeżeli legitymuje
się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności;
3) osobie, która ukończyła 75 lat.
3. Zasiłek pielęgnacyjny przysługuje także osobie niepełnosprawnej w wieku
powyżej16 roku życia legitymującej się orzeczeniem o umiarkowanym stopniu
niepełnosprawności, jeżeli niepełnosprawność powstała w wieku do ukończenia
21 roku życia.
(...)"

Nie wiem z jakiego miasta jesteś, więc nie podpowiem, gdzie należy się udać,
gdzie złożyć dokumenty w celu uzyskania orzeczenia.
Teoretycznie zajmują się tym PCPR-y, w innych miastach Zespoły ds. Orzekania
o Niepełnosprawności są wydzieloną, samodzielną jednostką. Niemniej jednak
wszystkie informacje powinieneś otrzymać w Ośrodku Pomocy Społecznej.

Jeanne

7. Data: 2007-03-24 10:28:19

Od: "piotrek" <p...@p...priotr.piotr> szukaj wiadomości tego autora

a jak udowodnic ze niepelnosprawnosc powstala do 21 roku zycia,ja choruje od
20 roku zycie ale u lekarza dopiero bylem i w papierach mam napisane ze od
22roku zycia sie lecze

8. Data: 2007-03-24 13:36:39

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>a jak udowodnic ze niepelnosprawnosc powstala do 21 roku zycia,ja choruje
>od 20 roku zycie ale u lekarza dopiero bylem i w papierach mam napisane ze
>od 22roku zycia sie lecze

No cóż... ja miałam to udokumentowane w dokumentacji medycznej. Poza tym,
zawsze można odwołać się od orzeczenia, jeśli się z nim nie zgadzamy.
Wydaje mi się, że komisja będzie wiedzieć, że choroba nie zaczęła się nagle
i skoro jest napisane, że leczysz się od 22 r.ż., to wiadomo, że choroba
była znacznie wcześniej.

Jeanne

dodatek pielęgnacyjny?
Znalezione w ogłoszeniach - praca dla niepełnosprawnych ruchowo - Warszawa
ograniczenia w handlu
renta socjalna zaskarżenie do sądu
Pytanie o limit cen na ręczny wozek inwalidzki