Pytanie o limit cen na ręczny wozek inwalidzki

1. Data: 2007-03-21 11:17:44

Temat: Pytanie o limit cen na ręczny wozek inwalidzki
Od: "Bilbo" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Po 5 latach mogę się starać o nowy wózek ręczny. Problem w tym, że limit
ceny wynosi 800 zł, zaś wózki, które mnie interesują, kosztują z grubsza
drugie tyle. Zapis w ustawie ustala sprawę tak:

"Limit ceny na wózek inwalidzki ręczny wynosi 800 zł, natomiast dla osób
czynnych zawodowo, samodzielnie poruszających się na wózku - limit ceny (na
wózek inwalidzki aluminiowy lekki, składany, z systemem szybkiego demontażu
kół) wynosi 1500 zł." (Dz. U. nr 275, poz. 2732)

Nie jestem czynny zawodowo, ale refundacja wózka za 1500 zł nie byłaby
nadużyciem. Bardzo potrzebuję np. regulacji podłokietników, ustawienia kół i
tym podobnych dopasowań. Bardzo ułatwiają mi one życie, np. samodzielne
przesiadanie się na łóżko i z powrotem. Na przykad taki model:
http://www.mobilex.pl/blues.php - kosztuje 1400zł

Czy są możliwości uzyskania wyższego limitu, mimo dużej niesprawności i
bycia niepracującym? Proszę osoby, które mają takie doświadczenia o poradę.

Pozdrawiam!
Lech
--
okienko na świat :)
www.idn.org.pl/users/lesz

2. Data: 2007-03-21 11:22:13

Temat: Re: Pytanie o limit cen na ręczny wozek inwalidzki
Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ojej ale klok z tego wozka. Polecam ten www.gtmmobil.com.pl dobry i tani

3. Data: 2007-03-21 12:17:43

Od: "Bilbo" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> ojej ale klok z tego wozka. Polecam ten www.gtmmobil.com.pl dobry i
> tani

Co to klok? Potrzebuję kloka :) Nie jestem zbyt aktywny ruchowo, mam
niesprawność z dużą niewydolnością. Potrzebuję różnych podpórek i żeby były
regulowane. Dlatego chcę... na przykład jeszcze coś takiego:
http://www.mobilex.pl/irati.php ...
.... za 1600zł. Trochę dopłacę sam, ale chciałbym, żeby mi zrefundowano
1500zł. Tymczasem jestem niepracujący i kapota. Czy można to ominąć?

Lech
--
okienko na świat :)
www.idn.org.pl/users/lesz

4. Data: 2007-03-21 13:05:17

Od: "M!ke" <s...@n...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bilbo napisał(a):

> [...]
> .... za 1600zł. Trochę dopłacę sam, ale chciałbym, żeby mi zrefundowano
> 1500zł. Tymczasem jestem niepracujący i kapota. Czy można to ominąć?

polecam to:
http://www.meyra.pl/index.php?main=1&id=9&selected_m
enu=2

5. Data: 2007-03-21 13:18:48

Od: "Bilbo" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

M!ke wrote:

> polecam to:
> http://www.meyra.pl/index.php?main=1&id=9&selected_m
enu=2

Masz rację, super jest. Widziałem go, byłem też na stronie meyry :)
Wszystkie te zapały studzi podstawowy problem: czy i jak można uzyskać
refundację w wysokości 1500zł...?

Pozdrawiam
Lech
--
okienko na świat :)
www.idn.org.pl/users/lesz

6. Data: 2007-03-21 14:33:59

Od: Prussak <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bilbo" <b...@W...onet.pl> wrote in

enu=2

> Masz rację, super jest. Widziałem go, byłem też na stronie meyry :)
> Wszystkie te zapały studzi podstawowy problem: czy i jak można uzyskać
> refundację w wysokości 1500zł...?

Zdaje sie, ze mam odpowiedz. Ja kilka lat temu (chyba 2-3 lata) bralem tez
wozek w cenie ok. 2000 zl. Mi jeden ze sprzedawcow (a dokladniej dystrybutor
z Olsztyna) podpowiedzial, zebym poprosil lekarza o wypisanie wniosku na
wozek z podwyzszonym oparciem tylnym lub cos w podobny desen. Mi wystawil
wniosek - zdaje sie - ze wlasnie na podwyzszone oparcie. Dostalem
dofinansowanie w kwocie 1800 zl. Doplacilem ok. 200 zeta juz z wlasnej
kieszeni.

Popytaj dokladnie sprzedawcow o takie mozliwosci. Oni powinni to wiedziec.

Pozdrawiam i zycze powodzenia
Prussak

7. Data: 2007-03-21 14:50:18

Od: "Bilbo" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prussak wrote:

> [...]
> Doplacilem ok. 200 zeta juz z wlasnej kieszeni.
>
> Popytaj dokladnie sprzedawcow o takie mozliwosci. Oni powinni to

Dzięki! To brzmi bardzo obiecująco. Jeszcze tylko dopytam o coś. Jak
rozumiem, na wniosek o wózek z podwyższonym oparciem dostałeś taki wózek,
jaki dokładnie chciałeś (czyli niekoniecznie z wyższym oparciem), tak?
Innymi słowy, kwestia jest w dogadaniu się ze sprzedawcą, żeby sprzedał
wybrany model w ramach refundowanej kwoty?

Pozdrawiam
Lech
--
okienko na świat :)
www.idn.org.pl/users/lesz

8. Data: 2007-03-21 15:28:35

Od: Prussak <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bilbo" <b...@W...onet.pl> wrote in

> [...]
> Innymi słowy, kwestia jest w dogadaniu się ze sprzedawcą, żeby sprzedał
> wybrany model w ramach refundowanej kwoty?

Dokladnie tak. W kazdym badz razie ja mam wozek taki jaki chcialem, a kasa
chorych nie zakwestionowala rachunku

Pozdrawiam
Prussak

9. Data: 2007-03-21 15:40:07

Od: "Bilbo" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prussak wrote:
> "Bilbo" <b...@W...onet.pl> wrote in

> Dokladnie tak. W kazdym badz razie ja mam wozek taki jaki chcialem, a
> kasa chorych nie zakwestionowala rachunku

Dzięki piękne jeszcze raz! Będę próbował w ten sposób :)
Pozdrawiam
Lech
--
okienko na świat :)
www.idn.org.pl/users/lesz

10. Data: 2007-03-21 22:25:51

Od: "Jacek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisz do mnie na priva to Ci powiem jak to zalatwic w kilka dni mozna to
fajnie obejsc

Dzień inwalidów i niepełnosprawnych
ON a Agencje Towarzyskie @ & Cichodajki
Na wózku pociągami przez Niemcy.