Re: zawał i PLAVIX

From: "Marek Li" <M...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: zawał i PLAVIX
Date: Fri, 30 Mar 2007 04:09:00 +0200

Użytkownik "Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:eugcvk$3vh$1@inews.gazeta.pl...

> a u osób z miażdżycą objawową n. wieńcowych leczonych stentami
> 169 zł=100% ???? Gdzie i jak to kupić ?????? J płacę w bnajtańszej
> aptece
> 235 ("apteka przyjazna sercu"), w droższych 300 zł

Podane przeze mnie ceny, to ceny maksymalne jakie obowiązują na dzisiaj
(z programu Medycyny Praktycznej, aktualizowane on-line). Możliwe, że
apteki zakupiły go przed zmianą ceny i teraz aby nie stracić próbuja
wepchnąć po cenie za jaką sprzedawały uprzednio. Sprawdzałem dzisiejszy
aktualny cennik!!!
Coś musisz posprqawdzać, bo z tymi cenami to jest jak podaję - we wtorek
pisałem receptę na generyka plavixu i pacjentka potwierdzała te ceny!!!
Czyli są juz od jakiegoś czasu.

> Generyki są po
> Jakoś boję sie generyków... Mam podstawy ???

To zależy od preparatu. Z jednymi generykami mam złe doświadczenia (np
efekty jakie uzyskuje na oryginalnej simvastatynie są dużo lepsze niz na
niektórych generykach - stosowałem 80mg na dobę simva generycznej u
jednego z chorych, ale na 40mg oryginału miał lepszy efekt, wiec
wybraliśmy oryginał) z innymi dobre. Nie za bardzo dzisiaj daje się
leczyć pacjenta na wszystkie choroby lekami oryginalnymi. I chyba nie ma
takiej potrzeby, bo przecież większa część ludzkosci i tak się
generykami leczy:-) Nie wiem jak z generykami Plavixu!

> Mama ma stent niepowlekany. jak to się przekłada na zniżkę plavixu
> ???? Czy
> przesądza tu zawał z uniesieniem St , czyli już "po ptokach" ????

Nie ma tu znaczenia rodzaj stentów (nie ma specjalnego zapisu przy tej
grupie osób objętych refundacją), więc należy się.
Przynajmniej ja bym tak wystawił!
Jak apteka dostanie tak wystawiona receptę, to nie bardzo ma mozliwość
to krytykować i wydziwiać, bo to lekarz ocenił czy pacjent należy do tej
grupy objętej zniżką i on będzie ponosił odpowiedzialność w razie
kontroli z NFZ (choć wolałbym by nie zależało to od lekarza, i
oczywiście nie trzebaby płacić w razie nie takiej kwalifikacji jak
trzeba!!!! - wiem co mówię, bo już miałem 2 kontrole z funduszu -
ostatnim razem przetrzepali mi kilkadziesiąt recept i trzeba było
zapłacić za jedna:-) ale tylko za jedną niewpisaną do dokumentacji).
Najlepiej byłoby, tak jak chyba w Wielkiej Brytanii - pacjent na
odwrocie wypełnia krótką ankietę, i bierze na siebie odpowiedzialność za
prawdziwość danych - apteka na wniosek pacjenta, zawarta w tejże
ankietce wydaje lek za odpowiednia odpłatnością.