zawal serca i biochemia

1. Data: 2005-09-11 17:09:43

Temat: zawal serca i biochemia
Od: Marek <A...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedys wiedzialem, ale juz nie pamietam... jakie parametry biochemicze i
jak suie zmieniaja w poszczegolnych fazach zawalu serca ? (crp,aspAt
itp...)
--
Marek

2. Data: 2005-09-11 17:40:51

Temat: Re: zawal serca i biochemia
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie było trudno znaleźć:

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://path.up
mc.edu/cases/case178/images/micro.JPG&imgrefurl=http
://path.upmc.edu/cases/case178/dx.html&h=342&w=601&s
z=35&tbnid=R39ANJNzjsQJ:&tbnh=75&tbnw=133&hl=pl&star
t=19&prev=/images%3Fq%3Dmyocardial%2Binfarction%26sv
num%3D10%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DG

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-09-11 17:42:17

Od: "Grzegorz Iwanek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marek" <A...@g...pl> napisal w wiadomosci
> kiedys wiedzialem, ale juz nie pamietam... jakie parametry biochemicze i
> jak suie zmieniaja w poszczegolnych fazach zawalu serca ? (crp,aspAt
> [...]

zajrzyj do ksiazek, sa ladne wykresy...
generalnie AspAT, AlAT, CPK(najszybciej sie pojawia i najszybciej znika),
HBDH, GGTP (ten enzym poawia sie najpozniej) itd itp

4. Data: 2005-09-11 17:47:13

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> aspAt (wartosci referencyjne 5-40 U/l
wzrost aktywnoci enzymu obsrwuje się
400-4000U/l
po 4-6 godzin po zawale

utrzymuje się przez dalsze 3 dni

poprzyj reformę (uproszczenie) ortografii - między innymi na forum praca
:)

5. Data: 2005-09-11 18:58:25

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11.09.05, około 19:40, Piotr bulgocze

> [...]
z=35&tbnid=R39ANJNzjsQJ:&tbnh=75&tbnw=133&hl=pl&star
t=19&prev=/images%3Fq%3Dmyocardial%2Binfarction%26sv

szfak no mam dziurę w rozumie i za nic nie mogę sobie przypomnieć...;((
któryś marker miał dwa piki i to zależało od tego czy była reperfuzja.
pamiętasz który? ;)

[czy ja się kiedykolwiek tej medycyny nauczę?]
--
ika - umop apisdn

6. Data: 2005-09-11 19:29:18

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj znajdziesz dość szerokie omówienie interesującego Cię problemu:

http://www.clinchem.org/cgi/content/full/44/8/1855

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2005-09-11 19:36:18

Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 11 Sep 2005 20:58:25 +0200, ika <i...@s...wody> wrote:

> [...]
>pamiętasz który? ;)
>
>[czy ja się kiedykolwiek tej medycyny nauczę?]

Troponina T

ale nie wiem czy w Polsce się ją standardowo oznacza
--
Leszek Słodkowski aka Harry Haller
gg 1398692 harry[at]harryhaller.com

8. Data: 2005-09-12 16:17:34

Od: Michał <p...@n...berdyczow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-09-11 21:36,Użytkownik Harry Haller uraczył nas tekstem:

> Troponina T
>
> ale nie wiem czy w Polsce się ją standardowo oznacza

oznacza, oznacza, w kazdym lepszym szpitalu gdzie jest kadriologia lub OIOM

Człowiek rodzi sie zmęczony i żyje aby odpocząć
emalia: movie[na]eko[kropa]net[kropa]pl

9. Data: 2005-09-12 19:02:20

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.09.05, około 18:17:34, Michał bulgocze:

> oznacza, oznacza, w kazdym lepszym szpitalu gdzie jest kadriologia lub OIOM

A troponina I?
Nidgy nie pamiętam, która jest w standardzie (tzn. która jest tańsza).

--
ika - umop apisdn

10. Data: 2005-09-13 12:25:40

Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 12 Sep 2005 18:17:34 +0200, Michał <p...@n...berdyczow.pl> wrote:

>oznacza, oznacza, w kazdym lepszym szpitalu gdzie jest kadriologia lub OIOM

LOL

znaczy się lepiej znaleźć się w tych "gorszych"
tam zawału się nie dostanie
--
Leszek Słodkowski aka Harry Haller
gg 1398692 harry[at]harryhaller.com