zawężenie pola widzenia do 5 stopni

1. Data: 2004-07-20 08:13:17

Temat: zawężenie pola widzenia do 5 stopni
Od: "kasiat" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

szukam przyczyny zawężenia pola widzenia do 5 stopni.tomograf rezonanse,
angiografie, przepływ krwi tetnic szyjnych, badania neurologiczne nie
wskazuja przyczyny. od roku szukamy powodu powstania takiego ograniczenia.
pacjentka to 19 letnia dziewczyna.wszystko zaczelo sie od omdlen w tej chwili
wystepuja zawroty glowy. wczesniej byly napady dusznosci. innych objawow nie
ma. co robic dalej? jak ewentualnie diagnozowac, w jakim kierunku sie
poruszac? guz przysadki, zapalenie pajeczynowki wykluczone.
za wszystkie porady z gory dziekuje i pozdrawiam.

2. Data: 2004-07-20 09:32:42

Temat: Re: zawężenie pola widzenia do 5 stopni
Od: "Ania" <p...@o...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

witaj

niestety niewiele ci poradze ale w/w objawy mam identyczne, od czterech lat
i tez nie mam zadnej diagnozy a wszystkie wyniki badan sa w normie, czasem
jedynie bola oczy przy patrzeniu w bok. Jestem pod opieka neurologa, choc on
sam w zasadzie nie wie na co mnie leczy, traktuje mnie jako ciekawy
przypadek kliniczny i jak sam twierdzi nalezy te chorobe obserwowac! na
zawroty głowy i nudnosci pomagała mi flunaryzyna, ale zamieniono ja teraz
microserem i na razie tez jest ok Na twoim miejscu zasiegnelabym jeszcze
porady kardiologa, byc moze dusznoci i omdlenia to jakies powikalnia ukladu
krazenia??

3. Data: 2004-07-20 09:36:51

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Jul 2004 08:13:17 +0000 (UTC), kasiat wrote:

> [...]
> poruszac? guz przysadki, zapalenie pajeczynowki wykluczone.
> za wszystkie porady z gory dziekuje i pozdrawiam.

Typowe (i takie, o jakich zasadniczo myśli się na początku) przyczyny
koncentrycznego zawężenia pola widzenia to na przykład jaskra, a także
zaburzenia psychogenne (do czego zresztą pasują "omdlenia", "duszności",
zawroty głowy itp). Proponuje okulistę i psychiatrę / psychologa, bo
widzę, że żadnego z nich nie wymieniłaś, natomiast na podstawie
wymienionych przez Ciebie badań zasadniczo organikę (poza chorobami
okulistycznymi oczywiście) można by wykluczyć.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

4. Data: 2004-07-20 10:03:30

Od: "kasia tunia" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wymienionych przez Ciebie badań zasadniczo organikę (poza chorobami
> okulistycznymi oczywiście) można by wykluczyć.

DZiekuje za szybka odpowiedz:) co do diagnozy okulistycznej to jest
postawiona.pacjentka "leczy" sie a wlasciwie diagnozowana jest pod kierunkiem
prof. Szaflika, w Klinice Okulistycznej w Warszawie. Serce tez jest
sprawdzone- wszystko jest w porzadku. Co rozumie Pan przez zaburzenia
psychogenne? Prosze o wskazanie dobrego kontaktu-kliniki lub specjalisty
ktory moglby sie tym zajac.
jeszcze raz dziekuje :)

5. Data: 2004-07-20 10:08:21

Od: "kasiat" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia tunia <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> sprawdzone- wszystko jest w porzadku. Co rozumie Pan przez zaburzenia
> psychogenne? Prosze o wskazanie dobrego kontaktu-kliniki lub specjalisty

Jeszcze sprecyzuje- diagnoza okulistyczna mowi iz nie ma przyczyny takiego
stanu rzeczy z jakim mamy do czynienia. to znaczy pod wzgledem okulistycznym
wszystko jest w jak najwiekszym porzadku.

6. Data: 2004-07-20 10:22:07

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Jul 2004 10:08:21 +0000 (UTC), kasiat wrote:

> Jeszcze sprecyzuje- diagnoza okulistyczna mowi iz nie ma przyczyny takiego
> stanu rzeczy z jakim mamy do czynienia. to znaczy pod wzgledem okulistycznym
> wszystko jest w jak najwiekszym porzadku.

Jeśli wszelkie badania ciała wypadają prawidłowo - może warto przyjrzeć
się duszy.
"Lunetowate" widzenie klasycznie jest objawem tego, co kiedyś określano
mianem histerii, czyli szeroko pojętych zaburzeń lękowych. Proszę mnie
poprawić jeśli coś pokręciłem;)
Daleki jestem od stawiania rozpoznań przez sieć, jak również do
przypinania każdemu etykietki "pacjenta czynnościowego" ale skoro ciało
jak widać raczej zdrowe - po prostu polecam kontakt z psychologiem i/lub
psychiatrą. Polecić nikogo nie potrafię, bo nie znam środowiska
warszawskiego.
I oczywiście popieram dalszą obserwację przez neurologa i/lub okulistę.

7. Data: 2004-07-20 10:34:45

Od: "kasiat" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> warszawskiego.
> I oczywiście popieram dalszą obserwację przez neurologa i/lub okulistę.

Jeszcze raz dziękuje.prosze mi jeszcze powiedziec czy na chorobe moga miec
wplyw czynniki zewnetrzne takie jak halas o ponadnormatywnym poziomie oraz
wibracje powodowane przez urzadzenia fabryczne.
co do widzenia lunetowego - trafione:)
pozdrawiamy

8. Data: 2004-07-20 10:42:23

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 20 Jul 2004 10:34:45 +0000 (UTC), kasiat wrote:

> prosze mi jeszcze powiedziec czy na chorobe moga miec
> wplyw czynniki zewnetrzne takie jak halas o ponadnormatywnym poziomie oraz
> wibracje powodowane przez urzadzenia fabryczne.

Na stan ducha wpływ może mieć wszystko:)

Powodzenia życzę,

9. Data: 2004-07-20 21:18:48

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli wszelkie badania ciała wypadają prawidłowo - może warto przyjrzeć
> się duszy.

Cieszyłabym się, gdybym i ja mogła zgonić moje cielesne dolegliwości na
duszę...
Pierwsze migreny (?) w wieku 15 lat- silne bóle głowy poprzedzone utratą
wzroku, lub zwężeniem pola widzenia...
Aktualnie od 20. roku życia mam liczne, rozsiane ubytki w polu widzenia-
diagnoza zanik nerwu wzrokowego (częściowy, postępujący)... Jest to
praktycznie jedyna diagnoza jaką mi postawiono. Ewentualni mogę dorzucić
wysoki poziom prolaktyny i endometriozę.
Okuliści zgodnie twierdzą- nikomu nerw wzrokowy nie zaczyna zanikać ot tak
sam z siebie...
U mnie jednak wykluczono... praktycznie wszystko, co mogłoby być przyczyną
atrofii nerwu.
Mam też inne dolegliwości- zawroty głowy, neuralgię nerwu trójdzielnego,
różne błyski w oczach, szumy w uszach i tym podobne atrakcje ;)
Jednak przyczyny tego stanu rzeczy nie udało się żadnemu lekarzowi
ustalić... trwa to już kilkanaście lat. Raz czuję się ciut lepiej, raz
gorzej. Ze wzrokiem jednak żadnej poprawy nigdy nie było.
Co może być przyczyną zaniku nerwu wzrokowego, przyczyną na którą nikt nie
może trafić???
Nie kręgi szyjne, nie przysadka, nie zatrucie, nie SM, nie jaskra, nie....
Taka już moja uroda?
Mogę zgonić na duszę???
Pozdrawiam, Ania.

10. Data: 2004-07-21 07:04:45

Od: "kasiat" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może trafić???
> Nie kręgi szyjne, nie przysadka, nie zatrucie, nie SM, nie jaskra, nie....

Witam Pani Aniu:)

a czy probowala pani akupunktury? podobno swietnie skutkuje na nerw
trojdzielny.

Płukanie uszu
życiodajna krew
[gdzie] bank nasienia w kraju i za granica?
Dziwna sprawa
Uprawnienia dawcy krwi?