Re: zdrowe, szybkie obiady

1. Data: 2004-10-16 06:40:17

Temat: Re: zdrowe, szybkie obiady
Od: b...@m...pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>

| |
| |

| a jest w ogole aromatyczna????????

Pierzu Drogi :-)
Nie chcialy mi sie udawac ziola, oj, nie chcialy..
ale w tym roku kilka egz. dostalam [kupowane], kilka 'siewnelam' sama..
tyle, ze wykorzystalam taki pojemnik lodowkowy do jarzyn [na dno wsypala
kulki specjalne, ktore tworza swoisty drenaz..

no moje ziola oszalaly :-)))
jest i bazylia i tymianek i oregano...

Kiedy podlewam to aromat jest naprawde niesamowity wrecz :-)))

Wrzuiclam tez w ubieglym roku kilka ziarenek ostrej papryczki, no i mam juz
w tym roku swoja wlasna...
w tej samej skrzynce mam jeszcze miete, tez oregano, zupelnie odrebnie mam
majeranek, ktoremu icnam proby kwitniecia i stad zrobil sie juz wieloletni
:-)
zatem polecam.. trzeba tylko pamietac, ze bazylia musi miec stale wilgotna
glebe... onaczej pada i nie mozna jej, niestety, odzyskac, aczkolwiek
uschniete liscie nadaja sie jak najbardziej do spozycia :-)
Pozdrowka serdeczne..
Jak tam u Ciebie pogoda.. bo u nas juz koniec chyba wyjatkowo pieknej w tym
roku, polskiej zlotej jesieni...
Barbara

1. Data: 2004-10-16 08:12:07

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

ze nalezy miec bazylie w doniczce, bo suszona nie
>jest
>| |

>Pierzu Drogi :-)
>Nie chcialy mi sie udawac ziola, oj, nie chcialy..

Ja juz tez kilka pokolen roznych ziol mam w ogrodku (w
doniczkach, bo ogrodek mikroskopijny), ale bazylie trzaktuje ze
tak powiem, jednorazowo - w doniczce, jak chce niech rosnie,
podlewam, zjadam bardzo duzo, suszona widzialam raz (sklepowa) i
uznalam, ze tak sam efekt bedzie miec skoszenie trawy przy drodze
i wysuszenie jej...juz chyba suszony szczypiorek ma wiecej
aromatu, hehehehehe

>ale w tym roku kilka egz. dostalam [kupowane], kilka 'siewnelam' sama..
>tyle, ze wykorzystalam taki pojemnik lodowkowy do jarzyn [na dno wsypala
>kulki specjalne, ktore tworza swoisty drenaz..

Bardzo dobry pomysl z tym pojemnikiem lodowkowym!

>no moje ziola oszalaly :-)))
>jest i bazylia i tymianek i oregano...
>
>Kiedy podlewam to aromat jest naprawde niesamowity wrecz :-)))

I jeszcze je troche pomacac i pogniesc delikatnie...dawno temu w
kraju tropikalnym mielismy bazylie w formie zdrewnialego krzewu
wysokiego, przy samym wejsciu na tarasik, blisko drzwi....chcac
niechcac ocieral sie czlowiek o te bazylie i robilo sie
aromatycznie od razu ;)

> [...]
>Pozdrowka serdeczne..
>Jak tam u Ciebie pogoda.. bo u nas juz koniec chyba wyjatkowo pieknej w tym

Patrze przez okno i widze jesien - wilgotno, coraz mniej lisci,
ale dalej cieplo, nie lubie jesieni, jestem za bardzo wiosenna
;)))))))

Wczoraj widzialam jakies zapoznione babie lato na uliczce w parku
- lezalo w charakterze poprzecinanej siatki, jak mapa, na ziemi i
mienilo sie w sloncu ...bardzo dziwnie to wygladalo, az musialam
popelza po alejce, zeby sprawdzic CO TO.

No coz, pora ogacic sie liscmi i zapdac w sen zimowy

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-16 21:32:58

Od: "monika" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
.

> :-)
> zatem polecam.. trzeba tylko pamietac, ze bazylia musi miec stale wilgotna
> glebe... onaczej pada i nie mozna jej, niestety,

W tym roku miałam bazylię w skrzynce na balkonie, ładnie rosła, dużo
podlewałam, ale w pewnym momencie cała pokryła się mszycami i musiałam ją
wyrzucić. Może ktoś wie, dlaczego?M-a

jaki placek na jutro?
www.MniamMniam.pl
Ciasta kawowe
Finlandia Truskawkowa - drink
Zapraszamy do niezależnego portalu konsumenckiego - czekamy na Wasze opinie!