Re: zdrowi nas podziwiaja...

1. Data: 2005-09-18 12:44:26

Temat: Re: zdrowi nas podziwiaja...
Od: "Tomek" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, na jakiej podstawie takie wnioski? Przecież ja w żanym
> przypadku nie oceniam rządzących. Stwierdzam tylko, ze ludzie
> wybierają ich bezmyślnie, kierując się absolutnie nieracjonalnymi
> przesłankami.
> Podobnie jest w kontaktach z innymi ludźmi, jak i w całym szeregu
> innych działań ludzkich.

Naprawdę nie widzisz w tym oceny? Jeśli uważasz, że wybierają bezmyślnie, to
znaczy, że wybierają źle.
Chcesz nam powiedzieć, że przy wyborach kieruje Tobą instynkt, a broń Boże,
żadne racjonalne przesłanki? Czy, jak się domyślam, zaprzeczysz i powiesz,
że nie chodzi o Ciebie i co bardziej racjonalną część społeczeństwa? Jeśli
tak, to kwestią sporną, przyznasz, pozostaje zakres tej racjonalności. Moim
zdaniem, każdy kieruje się jakimiś przesłankami. Dla jednego może nią być
prezencja kandydata, choć nam może się to wydawać durne. Dla innego program
gospodarczy. Jeszcze innemu wystarczy obietnica obniżenia podatku. Ale
zawsze są to jakieś kalkulacje.
Innymi słowy różnica między nami w całej dyskusji jest taka, że ja się nie
godzę na nadmierne uogólnienia, bo z pewnych oczywistych w takim czy innym
środowisku zasad działania robi się nieuprawniony dogmat, który jest zawsze
szkodliwy.

Pozdrawiam!
Tomek