żelatyna

1. Data: 2003-03-19 14:36:30

Temat: żelatyna
Od: "Artur" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy stosujac w swojej diecie żelatynę, wzmacniamy tym samym wlokna
kolagenowe?

2. Data: 2003-03-19 18:03:53

Temat: Re: żelatyna
Od: "Havelock" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy stosujac w swojej diecie żelatynę, wzmacniamy tym samym wlokna
> kolagenowe?

Bardzo mozliwe, ale IMHO tej zelatyny musialbys jesc sporo, a to juz nie
wydaje sie takie zdrowe.
Jesli bezpiecznie chcesz naprawic sobie stawy (bo zakladam, ze o to ci
chodzi), to kup sobie lepiej preparat - Kolagen.
http://www.sportatut.com.pl/catalog/product_info.php
?cPath=2&products_id=25&
PHPSESSID=

/havelock

3. Data: 2003-03-19 19:56:52

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>zelatyny musialbys jesc sporo, a to juz nie
> wydaje sie takie zdrowe.

Rozwiń to proszę, to mnie interesuje - czemu to może być niezdrowe np picie
galaretek ?
pzdr
LN

4. Data: 2003-03-19 21:58:09

Od: "Havelock" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozwiń to proszę, to mnie interesuje - czemu to może być niezdrowe np
picie
> galaretek ?
> pzdr
> LN

Oprocz mozliwych problemow z przewodem pokarmowym w przypadku opychania sie
zelatyna (mowa tu o czystej zelatynie, takiej kupowanej w proszku do
samodzielnego... zgalarecenia), doliczyc mozna tycie (no, jak jesz
galaretki, to raczej sa to slodkie produkty) oraz BSE. Jak wiadomo zelatyne
robi sie ze zwierzecych tkanek lacznych, a to prawdziwe siedlisko prionow
wywolujacych te chorobe. Oczywiscie jesli je sie od czasu jakas galaretke,
kisiel, jogurt, konserwe, czy co tam jeszcze zawiera zelatyne, to nic sie
nikomu nie stanie (bo z rguly sa to krajowe produkty), ale jesli chce sie
poprawic w ten sposob stan chrzastek stawowych, to raczej nie tedy droga.
Najprawdopodobniej (sadzac po samym procesie przetworczym) przyswajalnosc
bialka kolagenowego z zlatyny jest marna. Gdybym mial strzelac, to dalbym z
20% przyswajalnosci maksymalnie.

/havelock

5. Data: 2003-03-19 22:34:02

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>oraz BSE. Jak wiadomo zelatyne
> robi sie ze zwierzecych tkanek lacznych, a to prawdziwe siedlisko prionow
> wywolujacych te chorobe.

A skoro o tym mowa, ostatnio sporo się mówi o faktycznej zachorowalności na
tę chorobę, słyszałem liczby rzędu 1 na milion...
Również o żelatynie mówiono kiedyś, że jest wolna od prionów tytułem procesu
wytwarzania (ekstrakcja, izolacja etc.)...

Być może nie jest to prawdą, nie jestem biologiem (tylko chemikiem), ale
słucham po kolei różnych zdań naukowców, różnych doniesień i już nie wiem
komu wierzyć. Podejrzewam że nie tylko ja..

pzdr
LN

6. Data: 2003-03-19 23:38:57

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 19 Mar 2003 15:36:30 +0100,"Artur"
<v...@i...pl><b59ve8$hg9$...@a...news.tpi
.pl> napisał/a:

> Czy stosujac w swojej diecie żelatynę, wzmacniamy tym samym wlokna
> kolagenowe?

I zarazem masz zapewnioną chorobę wściekłych krów ;-)

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

7. Data: 2003-03-20 11:23:43

Od: "Artur" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co myślicie o galaretkach na bazie roślinnej???
pozdrawiam

8. Data: 2003-03-20 17:09:48

Od: "Havelock" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co myślicie o galaretkach na bazie roślinnej???
> pozdrawiam

No to tym raczej nie wspomozesz stawow. AFAIK, tak jak np. przy bialku na
bazie roslinnej, przyswajalnosc jest slaba, co w przypadku i tak juz slabo
przyswajalnych zwiazkow z badz co badz wysokoprzetworzonego produktu jakim
jest zelatyna, da naprawde nikle efekty.
Ale dla przyjemnosci jesc mozna i nie zarazisz sie BSE :)

/havelock

Tlusta glowa
Problem z prostymi po zmianie okularow
interpretacja wyników ciezarnej