zerwane wiazadlo krzyzowe kolana

1. Data: 2004-03-16 19:45:50

Temat: zerwane wiazadlo krzyzowe kolana
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozdrawiam,

mam prawdopodobnie zerwane jedno wiazadlo krzyzowe kolana. Jestem bylym
44-letnim sportowcem-amatorem.
Czy można z tym "normalnie" żyć, czy trzeba to leczyc?
Czy jedynym sposobem jest operacja?
Gdzie są dobre kliniki ortopedyczne i lekarze ortopedzi?

Zyczę wszystkim zdrowia

Stefan z Zachodniopomorskiego

2. Data: 2004-03-16 19:56:15

Temat: Re: zerwane wiazadlo krzyzowe kolana
Od: "TRACK" <t...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy jedynym sposobem jest operacja?
> Gdzie są dobre kliniki ortopedyczne i lekarze ortopedzi?
------------------------

Chodze do szkoly sportowej i u nas takie kontuzje zdazaja sie dosc czesto.
Mam w klasie kolege, ktory zerwal sobie wiezadla i pogodzil sie, ze juz nie
bedzie bral w pilke. Nie wiem czy jedynym ratunkiem jest operacja, ale on
takowa przeszedl.

Co do kliniki to z tego co wiem to w Lodzi jest calkie niezla. Czlowiekiem
ktory "sklada kolana" jest Doktor Krochmalski.

Pozdrawiam TRACK

3. Data: 2004-03-16 20:26:51

Od: "ciuSma" <mstrzelecki@wytnij_to.seb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy można z tym "normalnie" żyć, czy trzeba to leczyc?
> Czy jedynym sposobem jest operacja?
> Gdzie są dobre kliniki ortopedyczne i lekarze ortopedzi?

Witam,
Mam ten sam problem. Od roku mam problem z więzadłem i staram sie jakos go
rozwiazac. Dodatkowo jestem pewno w gorszej sytuacji poniewaz lekarze
stwierdzili u mnie ZZSK co podobno wyklucza operacje (tak twierdzi moj
ortopeda, reumatolog twierdzi ze to nie ma zwiazku)

Z uwagi na rozbeznosci w opiniach bylem juz u 6 lekarzy, w szpitalach, w
klinikach u specjalistow od kolan i u lekarzy "z polecenia". Co ciekawe
zalcenia i propozycjke leczenia sa zupelnie inne poczynajac od stwierdzenia
ze z ZZSK nikt sie nie podejmie takiej operacji konczac na stwierdzeniu ze
nie ma na co czekac i im szybciej zdecyduje sie na operacje tym lepsze bede
mial wiezadla na starosc. Wszscy sa zgodni co do jednego, kazde
"wypadniecie" kolana znacznie je nieszczy.

Jak narazie nie podjolem decyzji a kolano co jakis tydzien mi "wypada" co
praktycznie wylacza mnie na jakas godzine z normalnego funkcjonowania.
Narazie planuje ponownie zrobic komplet badan tego kolana i jeszcze
pojechac do lekarzy w Piekarach Slaskich i do szpitala na Szaserow w
warszawie.

pozdrawiam
ciuSma

4. Data: 2004-03-16 20:36:59

Od: "Pit" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja juz prawie 6 lt laze bez przedniego krzyzowego wiezadla w lewym kolanie.
Zyc sie da ale co to za zycie...zadnego sportu (nawet rekreacyjnie) bo kazde
"wypadniecie" powoduje jeszcze wieksze luzy w kolanach. Ja sie wlasnie zde
cydowalem na zabuieg i jestem w trakcie jego zalatwiania w Szpitalu Wojsko
wym w Krakowie. Podobno sa dobrzy. A jesli chodzi o leczenie to niestety nie
ma innej metody niz zabieg operacyjny. Gdzies mi sie rzucilo w oczy ze to
sie samo moze naprawic (fenomen kogostam) ale wystepuje bardzo, bardzo zad
ko.
Zycze powrotu do zdrowia
Pit

c37llq$5b9$...@n...news.tpi.pl...

5. Data: 2004-03-16 21:20:30

Od: "Viktor" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy jedynym sposobem jest operacja?
> Gdzie są dobre kliniki ortopedyczne i lekarze ortopedzi?

Zerwane wiezadło krzyżowe przednie zastąpić można środkowym pasmem więzadeł
rzepki...rechabilitacja trwa ok 1 roku i trzeba być solidnym w ćwiczeniach
Efekty są wtedy bardzo dobre- można nawet grać potem wyczynowo w pilkę
nozną... ale lepiej nie:)
Robią takie rzeczy na ul 28 Czerwca w Poznaniu w szpitalu ortoperdycznym....
Pozdrawiam,
Vitkor

6. Data: 2004-03-23 11:09:16

Od: Malgorzatka <"gosiak83[SKASUJ_TO]"@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 16 Mar 2004 20:45:50 +0100, na pl.sci.medycyna, Stefan napisał(a):

> [...]
> Czy jedynym sposobem jest operacja?
> Gdzie są dobre kliniki ortopedyczne i lekarze ortopedzi?

W przypadku oderwania się więzadeł krzyżowych obie kości mogą się przesuwać
w stosunku do siebie, w kolanie zgiętym pod kątem prostym, do przodu i do
tyłu (objaw szufladkowy). Operacja nie jest jedyną metodą leczenia, to
zależy od wielkości uszkodzenia. Jednak tak należy otworzyć kolano by
zajrzeć do niego minikamerą i obejrzeć szkody. Jeżeli uszkodzenie jest
niewielkie można nawet pozostawić bez operacji i więzadło się samoistnie
zrośnie. Odciaża się wtedy jedynie i usztywnia kolano.
Dobre zespoły są przeważnie przy Akademiach Medycznych (choć i to nie jest
regułą).
Życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Pozdrawiam
Małgosia

Tezec
potrzebuje porady stomatologa
Tezec