zielona z pytaniami

1. Data: 2004-06-21 17:24:31

Temat: zielona z pytaniami
Od: Mubuzia <m...@S...FUJ.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich serdecznie

Jako, zem nowa to wypada najpierw sie przedstawic:) Jestem Mubuzia,
24latka, mloda mama. Chcialabym w jakis sposob zadbac o swoje cialo,
cere, ale brakuje mi w tym temacie wiedzy i praktyki. Nigdy jakos na ten
temat nie rozmawialam z kolezankami, a teraz mi zwyczajnie glupio. Czy
moglabym liczyc na Wasze rady?
Z wygladu przypominam bardzo mloda osobe, zazzwyczaj odejmuja mi jakies
6-9 lat. Z tego tez powodu nigdy nie uzywalam wyrazistych kosmetykow
(przypominalabym mloda-stara, ciut nie tirowke). Cere na buzi mam
mieszana, czasem z wyskakujacymi paskudztwami, a na ciele - sucha. Dodam
jeszcze, ze w domu mamy okropnie twarda wode, ble..
Czy mozecie mi poradzic jakich kosmetykow powinnam uzywac, zwlaszcza na
twarz? Jakich na dzien a jakich na noc? Jakich kremow? A moze jakis
zeli, tonikow? Czym jedne roznia sie od drugich?
Jakie firmy polecacie? Po porodzie okropnie wypadaja mi wlosy. Co moge
zrobic zeby nei wyliniec zupelnie? Juz je scielam, z dlugich na pol
pasa, na krociutkie.

Licze, ze zechcecie podzielic sie ze mna swoja wiedza. Probowalam
googlowac, ale jest tego zwyczajnie za duzo. Mozna zglupiec

Pozdrawiam wszystkich

Mubuzia
--
"Upojenie zmysłów ma się tak do miłości, jak sen do życia." (Novalis)

1. Data: 2004-06-21 18:30:34

Temat: Re: zielona z pytaniami
Od: "Ligeia" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mubuzia wrote:
> Czy mozecie mi poradzic jakich kosmetykow powinnam uzywac,
> zwlaszcza na twarz? Jakich na dzien a jakich na noc? Jakich
> kremow? A moze jakis zeli, tonikow?

Pytanie podstawowe: jaki przedział cenowy Cię interesuje?

> Czym jedne roznia sie od drugich?
> Jakie firmy polecacie?

Ja bardzo lubię Clinique.

> Po porodzie okropnie wypadaja mi wlosy. Co moge
> zrobic zeby nei wyliniec zupelnie? Juz je scielam, z dlugich na > pol
pasa, na krociutkie.

Wypróbuj jakiś preparat multiwitaminowy. Ja polecam tabletki ze skrzypu
polnego. Poza tym ponoć tran robi dobrze na skórę i włosy.

Ligeia

--
"(...) co mi po tej dziewicy, która skromnie oczy spuści, jakby drzemać
chciała, ustek niewinnie przysznuruje i nic nie da w życiu prócz praw

1. Data: 2004-06-21 18:49:07

Od: "Beatka" <s...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

>jakich kosmetykow powinnam uzywac, zwlaszcza na
> twarz? Jakich na dzien a jakich na noc? Jakich kremow? A moze jakis
> zeli, tonikow? Czym jedne roznia sie od drugich?

Duzo zalezy od tego czy masz juz zmarszczki:> Ale jako 24 latka powinnas juz
im zapobiegac oraz oczyszczac skore (zeby zapobiegac "paskudztwom")
Wieczorem uzywaj zelu do mycia twarzy oraz mleczka do zmywania tuszu jesli
nie zmywa sie on sama woda (co bardzo rzadko sie zdarza). Po wytarciu
tawarzy przetrzyj ja tonikiem (na platku kosmetycznym oczywiscie), ktory
lagodzi, przywraca odpowiednie ph skory po umyciu ja twarda woda i zamyka
pory.Nastepnie twarz posmaruj kremem na noc przeznaczonym do Twojej cery.
Najlepiej zeby byl to krem do cery normalnej, wrazliwej np odzywczy lub
nawilzajacy. Poniewaz te do tlustej lub mieszanej cery czesto wystarczajaco
jej nie nawilzaja.
Rano umyj twarz sama woda lub zelem (ja myje tylko woda), przemyj tonikiem i
posmaruj buzie lekkim kremem albo matujacym jesli masz blyszczaca w ciagu
dnia cere albo nawilzajacym na dzien jesli np jest lekko sciagnieta i
luszczy sie lekko skora. W tym okresie zwykly krem na dzien powinien
zawierac filtry przeciwsloneczne. Kiedy krem sie wchlonie np po 5 min, zrob
makijaz jak zawsze.
Poza tym mozesz raz w tygodnu lub na dwa uzywac peelingu drobnoziarnistego
do zluszczenia martwego naskorka przez co skora twarzy bedzie gladka, kremy
lepiej sie wchlona i skora rownomiernie sie opali.(ostatnio na grupie bardzo
chwalone sa wlasciwosci peelingu z fusow z kawy uzytych po jej zaparzeniu)
Jesli czujesz sie blado a nie libisz mocno sie malowac uzyj odrobiny
samoopalacza.
Raz w tygodniu lub dwa mozesz stosowac maseczke nawilzajaca (np Soraii,
Dermiki w saszetkach) lub oczyszcajaca i wysuszajaca no z zielonej
glinki(najlepiej kupic w pascie, w aptece).

> Po porodzie okropnie wypadaja mi wlosy. Co moge
> zrobic zeby nei wyliniec zupelnie?

Myj wlosy delikatnymi samponami, stosuj na skore glowy odzywke Wax (dostepna
w aptece, bardzo chwalona na grupie) wetrzyj ja w skore glowy, zawin recznik
i trzymaj godzine lub nawet dwie. Mozesz sprobowac specjalnych kapsulek
Radicala na wypadanie wlosow. Lykaj witaminy np Silica. Jakis czas temu
dziewczyny pisaly rowniez na temat jakiegos toniku do skory glowy (seboradin
chyba ale nie jesem pewna), poszukaj w archiwum grupy.

> Licze, ze zechcecie podzielic sie ze mna swoja wiedza. Probowalam
> googlowac, ale jest tego zwyczajnie za duzo. Mozna zglupiec

Jesli oczekujesz rady dotyczacej konkretnych kosmetykow, napisz jaki
przedzial cenowy Cie interesuje i z jakimi problemami ma sie zmagac
(zmarszczki, suchosc skory, podraznienia itp)
Jesli masz konkretne pytania do tego co ogolnie napisalam powyzej, pytaj na
grupie.
Poczytaj sobie troszke w archiwum grupy, tam jest duzo przydatnych pomyslow
i rad o ktorych nie napisalam bo ciezko jest odpowiedziec na tak ogolnie
zadane pytania.
Z ponizszego linka skorzystaj jesli chcesz znalezc odpowiedz na konkretne
pytanie tzn wpisz slowo w wyszukiwarke i zaznacz "szukaj tylko w pl.rec
uroda" :
http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
e=UTF-8&q=&btnG=Szukaj+z+Google&meta=group%3Dpl.rec.
uroda

Tu przejrzyscie i chronologicznie sa przedstawione tematy sprzed kilku
miesiecy do teraz:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=archiwum&group=pl.
rec.uroda

Pozdrawiam Beata

1. Data: 2004-06-22 06:24:22

Od: Mubuzia <m...@S...FUJ.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ligeia napisał:

> Pytanie podstawowe: jaki przedział cenowy Cię interesuje?
Zdecydowanie nie najwyzszy, tak do 20 zl za kosmetyk, musze jednak od
razu zaznaczyc, ze w cenach nie jestem na biezaco, ale ja w tym temacie
zupelnie nie jestem na biezaco. Jezeli jakis preparat bylby za 30zl
sadze zebym to przebolala, nie wiem natomiast jak moj maz:)

> Ja bardzo lubię Clinique.

Wszystko z tej serii? Co ja powinnam stosowac?

> Wypróbuj jakiś preparat multiwitaminowy. Ja polecam tabletki ze skrzypu
> polnego. Poza tym ponoć tran robi dobrze na skórę i włosy.
Skrzyp juz zakupilam, a o tranie jakos nie pomyslalam. Pamietam go z
czasow Czarnobylu, kiedy jako 6latka musialam go pic. Paskudztwo

Pozdrawiam
Mubuzia

1. Data: 2004-06-22 06:43:18

Od: Mubuzia <m...@S...FUJ.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beatka napisał:
[ciach]

Jestem szalenie wdzieczna za Twa wypowiedz, juz ja drukuje i powiesze
sobie na szafce w lazience:)
Mam nadzieje, ze poradzisz mi rowniez wybrac wlasciwe konkretne
preparaty. Ich cena...oby nie byla zbyt wysoka, na pewno nei zakupie
kosmetyku powyzej 30zl, a te po 20 sadze ze tez bede kompletowac nie
przez jeden miesiac. Zmarszczek jeszcze nie mam, ale czesto zdarzaja mi
sie podraznienia, czasem wyskakuja jakies pryszczyki rodem z tradziku.
Policzki suche, czolo tluste, podobnie z nosem. Prawde mowiac marze o
gladkiej cerze, bez wyskakujacych czerwonych plamek, tlustych plackow
etc. Czy po takim opisie mozesz mi polecic juz cos konkretnego?
Najwiekszy klopot mam z kremami (chociaz z reszta oczywiscie rowniez).
Czy powinnam w jakis sposob stopniowo przyzwyczajac skore do ich
dzialania? Moze pierwsze kremy dzienne i nocne powinny byc
"lagodniejsze"? Czy stosowanie kremow nie niszczy cery (nie gniewajcie
sie za rodzaje pytan), nie powoduje ze skora sama przestaje walczyc o
swoj wyglad i przestawia sie wylacznie na pobieranie gotowych skladnikow
z zewnatrz? Czy na dzien stosuje sie albo krem matujacy albo
nawilzajacy? Ja czesto po myciu mam sciagnieta skore, zwlaszcza na
policzkach, ale po godzinie czy dwoch juz swiece (nos czolo, broda). Czy
istnieje jakas kolejnosc stosowanych maseczek? Najpierw peeling potem
maseczka nawilzajaca? Tego samego dnia czy roznych? W jaki sposob robi
sie kawowy peeling? (postaram sie przejrzec dodatkowo archiwum o ile moj
szkrab mi tylko pozwoli). Powinnam stosowac wszystkie maseczki:
nawilzajace, wysuszajace, oczyszczajace? W jakiej kolejnosci?
I jeszcze raz - jakie preparaty?

Dziekuje z gory za wyrozumialosc i pozdrawiam

Mubuzia i jej synek ktory dzisiaj nauczyl sie pluc

1. Data: 2004-06-22 07:23:43

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mubuzia wrote:

> Jakie firmy polecacie? Po porodzie okropnie wypadaja mi wlosy.

To normalnr (hormony).

Co moge
> zrobic zeby nei wyliniec zupelnie?

Mozesz stosowac zaproponowane tu preparaty, ale wiesc gminna glosi, ze
samo przejdzie :)

Dunia
--
Why does Sea World have a seafood restaurant? I'm halfway through my
fishburger and I realize, Oh my God. I could be eating a slow learner.

1. Data: 2004-06-22 12:14:01

Od: "iska" <s...@g...zbedne.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mubuzia" <m...@S...FUJ.poczta.onet.pl> wrote in message
> Skrzyp juz zakupilam, a o tranie jakos nie pomyslalam. Pamietam go z
> czasow Czarnobylu, kiedy jako 6latka musialam go pic. Paskudztwo

mozna juz chyba kupic w tabletkach :)
iska

1. Data: 2004-06-22 12:18:01

Od: Karolina Matuszewska <g...@s...am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beatka wrote:

> Najlepiej zeby byl to krem do cery normalnej, wrazliwej np odzywczy lub
> nawilzajacy. Poniewaz te do tlustej lub mieszanej cery czesto wystarczajaco
> jej nie nawilzaja.
^^^^^^^^^^^^^

> Rano umyj twarz sama woda lub zelem (ja myje tylko woda), przemyj tonikiem i
^^^^ ^^^^^^^^^^

Myjesz twarz wodą i się dziwisz, że kremy nie nawilżają wystarczająco?
Przecież woda to zabójstwo dla twarzy, myje się żelem (cera tłusta lub z
przewagą tłustej) lub mleczkiem (cera sucha i przewagą suchej), a jeśli
używa się wody to tylko i wyłącznie wody destylowanej lub niegazowanej
mineralnej.

Pozdrawiam,
Karola

1. Data: 2004-06-22 13:06:58

Od: "iska" <s...@g...zbedne.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> preparaty. Ich cena...oby nie byla zbyt wysoka, na pewno nei zakupie
> kosmetyku powyzej 30zl, a te po 20 sadze ze tez bede kompletowac nie

Mozesz znalezc wiele swietnych kosmetykow w tej cenie. Moja wyrocznia jest
www.wizaz.pl Dzial Kosmetyk Wszechczasow. Masz tam wiekszosc kosmetykow
dostepnych na rynku, zgrabnie podzielonych na odpowiednie kategorie i
ocenianych przez uzytkowiczki jak ty czy ja. Ja nic nie kupie zanim tam
nie sprawdze :DD

> [...]
> gladkiej cerze, bez wyskakujacych czerwonych plamek, tlustych plackow
> etc. Czy po takim opisie mozesz mi polecic juz cos konkretnego?

No to masz cere mieszana (ewentulanie tlusta z przesuszonymi policzkami) .
Kremy matujace nakladaj tylko na te swiecace sie partie bo one wysuszaja.
Dlatego dobrze jest stosowac jakies dobre kremy nawilzajce rowniez na te
miejsca.
Na partie suche krem nawilzajacy plus cos odzywczego najlepiej na noc bo
mozna sie po nich troche swiecic.
Ja noc bardzo lubie krem Daxa z serii Mineraly Osmoprotektor (ten:
http://www.wizaz.pl/produkty/baza/censura.php?tsid=1
&csid=7ecc4d64e6293f6cb172c4937f89bd65&cmd=details&i
temid=1608),
kosztuje okolo 16 zl. W ogole cala te seria wydaje sie byc fajna. Mam
jeszcze maseczke odzywcza, jest bomba. Raz, dwa razy w tygodniu nakladam
grubsza warstwe i spie sobie z nia (polecam poczytac ksiazke w lozku zeby
jak najwiecej sie wchlonelo a jak najmniej zostalo na poduszce). Zaczajam
sie sie jeszcze na ten krem Mineraly na dzien ale to jak wykoncze innego
Daxa, z serii
Algi 10
(ten:
http://www.wizaz.pl/produkty/baza/censura.php?tsid=1
&csid=7ecc4d64e6293f6cb172c4937f89bd65&cmd=details&i
temid=4922)
- fajny kremik ale nie az tak fajny zeby nie sprobowac czegos nowego :D

Na dzien uzywam tez kremu Physiogel firmy Stiefel
(http://www.wizaz.pl/produkty/baza/censura.php?tsid=
1&csid=7ecc4d64e6293f6
cb172c4937f89bd65&cmd=details&itemid=4148) - bardzo dobry krem
nawilzajacy, na pewno znowu go kupie) - mam wieksza tubke niz na stronie -
kosztowal cos okolo 30 zl o ile dobrze pamietam

No i wlasnie sie wzielam za testowanie kremu Dermedica Hydrain 2 (ten:
http://www.wizaz.pl/produkty/baza/censura.php?tsid=1
&csid=7ecc4d64e6293f6cb172c4937f89bd65&cmd=details&i
temid=3691)
bo nawilazania nigdy za duzo. Fajny krem, raczej na pewno sie skusze.

Dobre opinie ma tez seria Kuracja Dotelniajaca z Sorayi, tak dobre ze moze
sie nawet przeprosze z firma Soraya i dam im jeszcze jedna szanse
(uczulily mnie jej kosmetyki jakis czas temu).

> [...]
> istnieje jakas kolejnosc stosowanych maseczek? Najpierw peeling potem
> maseczka nawilzajaca? Tego samego dnia czy roznych? W jaki sposob robi

Peeling i masezka nawilzajaca albo odzywcza to dobre polaczenie. Ja robie
tego samego dnia.
Ewentulanie maseczka oczyszczajaca a potem odzywcza lub nawilzajaca.
Oczyszczanie dwa razy w tygodniu powinno ci wystarczyc. Maseczki odzywcze
mozesz czesciej. Tu jest wybor ze hoho: odzywcze, remineralizujace,
relaksujace, wygladzajace itd. Oczoplasu mozna dostac i skory brakuje ;)

Z peelingow polecam ci Daxa z serii Sekrety Urody na poczatek - bardzo
fajny, nie podrazniajacy kosmetyk
(Ten:
http://www.wizaz.pl/produkty/baza/censura.php?tsid=1
&csid=7ecc4d64e6293f6cb172c4937f89bd65&cmd=details&i
temid=3069)
Ja zamowilam sobie teraz nowa Bielende z serii botoks bo miala super
opinie i byl porownywana do mojego ukochanego pierunsko drogiego
Idealisty-D z Estee Lauder.
Jeszcze nie mam wiec na razie nie polecam tylko wspominam. Aha, to jest
peeling termiczny czyli nie moze byc uzywany przy problemach z naczynkami.

Z maseczek polecam ci wspomnianego juz Daxa-mineraly oraz Oceanica z
zielona glinka i olejem z awokado :DD

> [...]
> szkrab mi tylko pozwoli). Powinnam stosowac wszystkie maseczki:
> nawilzajace, wysuszajace, oczyszczajace? W jakiej kolejnosci?

Przydalby ci sie jeszcze jakis krem pod oczy - ja w tej chwili mam
Oceanica maseczke pod oczy (te:
http://www.wizaz.pl/produkty/baza/censura.php?tsid=1
&csid=7ecc4d64e6293f6cb172c4937f89bd65&cmd=details&i
temid=2264) -
fajna ale nie powalajaca dlatego szukam sobie teraz kremu z Flosleku z
serii hypolaergicznej
(tego:
http://www.wizaz.pl/produkty/baza/censura.php?tsid=1
&csid=7ecc4d64e6293f6cb172c4937f89bd65&cmd=details&i
temid=3594)
niestety ciezko go znalezc :/
A na koniec jesli bedziesz chciala zaszalec albo bedziesz cierpiec na
nadmiar gotowki to bardzo bardzo goraco polecam ci krem Active-C Z La
Roche Posay (ten: , do kupienia w aptece za okolo 60zl ale jest wart nawet
dwa razy wiecej... Fantastyznie wygladza, rozjasnia i ogolnie poprawia
cere. Jest w dwoch wersjach - dla ciebie chyba lepszy bylby te dla skory
normalnej :D

podrawiam serdecznie Ciebie i malucha
iska
ps. Postaraj sie wziac sobie najpierw probki tych preparatow - czasem jest
z tym klopot ale ja zawsze mowie ze mam cere z problemami (lojotokowe
zapalenie) i reakcje alergiczne i przewaznie to dziala :D Generaliepanuje
tu zgoda co do jednego: kosmetyki dzialaja bardzo indywidulanie - co
jednej osobie przypasuje inna moze niezle rozczarowac ...

1. Data: 2004-06-22 13:33:45

Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina Matuszewska" <g...@s...am.lublin.pl>
napisał w wiadomości
t003.jasien.net...
> Myjesz twarz wodą i się dziwisz, że kremy nie nawilżają wystarczająco?
> Przecież woda to zabójstwo dla twarzy, myje się żelem (cera tłusta lub z
> przewagą tłustej) lub mleczkiem (cera sucha i przewagą suchej)

No a ten żel to zostawia się na twarzy, nie spłukuje się go? Nie
przesadzajmy. Ciało też bez wody myć??!!

> a jeśli
> używa się wody to tylko i wyłącznie wody destylowanej lub niegazowanej
> mineralnej.

Mozna też kapać się w szmapnie, mleku z miodem a na twarz kłaść maseczki z
kawioru... tylko po co? Nie mówimye przecież o _skrajnie_ alergicznej
skórze, którą każda kropla wody podrażnia i uczula... O! Wiem, może woda
święcona nie szkodzi?? Takiej bzdury nie słyszałam dawno...

Ja twarz myję żelem do twarzy, spłukuję wodą, przecieram tonikiem i smaruję
kremem. Nie sądze, żeby to było za mało, niebezpieczne i szkodliwe dla
skóry. Mycie mydłem, wcieranie kremów niedopasowanych do typu i potrzeb
skóry jest szkodliwe, a nie mycie twarzy wodą.

Agata

pytanie o szampon
Academie- w krakowie dostane?
To znow ja od WLOSOW wypadania - POPRAWA
gdzie w krakowie?
Jeden z dwóch szamponów Wella/Loreal?