ziemniaczane ciastka (?)

1. Data: 2004-01-04 17:33:00

Temat: ziemniaczane ciastka (?)
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie wczoraj zakupilam ksiazke kucharska z
przepisami z Europy Wschodniej (mieszkam w USA)
i zaskoczona bylam przepisem, ponoc wprowadzonym za
czasow Jana Sobieskiego do Polski, na potato cakes (chyba dobrze
wiec przetlumaczylam). Przepis mniej wiecej odpowiada kluskom
ziemniaczanym, bo do przegotowanych, ultuczonych ziemniakow
dodaje sie podduszona cebule, zoltka, make ale zamiast gotowac
je w wodzie, jak ja robilam, tu polecaja uformowac okragle
"cisteczka" posmarowac jajkiem, posypac utarta bulka, i
zapiec w piekarniku. powiem szczerze nie wiedzialam, ze
to taki "polski" przepis? a moze to ja sie myle?
znacie to? i z czym podajecie?
iwon(k)a
juz wlasnie sie pieka takowe w piekarniku:-)

1. Data: 2004-01-04 17:53:05

Temat: Re: ziemniaczane ciastka (?)
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znacie to? i z czym podajecie?
> iwon(k)a
> juz wlasnie sie pieka takowe w piekarniku:-)

Witam!
Nie wiem czy to faktycznie polski przepis, ale ja również robię wypieki z
ciasta ziemniaczanego.

Paluszki ziemniaczane:

25 dag ugotowanych i przetartych przez sito ziemniaków, 25 dag mąki, 25 dag
margaryny, trochę kminku.
Wyrobić ciasto, formować cienkie paluszki, posmarować jajakiem i piec w
nagrzanym piekarniku.

Paluszki można również posypać np. solą lub makiem ,sezamem.
Podaję je do czystej zupy pomidorowej, barszczyku lub do zupy cebulowej.

Twój przepis jest bardzo podobny. Ciekawa jestem czy Ci posmakują te
ciasteczka ? Moi goście bardzo chwalą paluszki.
pzdr.

1. Data: 2004-01-04 18:11:44

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@p...onet.pl> wrote in message
> Witam!
> Twój przepis jest bardzo podobny. Ciekawa jestem czy Ci posmakują te
> ciasteczka ? Moi goście bardzo chwalą paluszki.

juz zjedzone :-) tyle tylko, ze ja potraktowalam je
jako dodatek do kurczaka. bylo smakowicie, mniam.
iwon(k)a
ps fajny przepis, wykrzystam nastepnym razem.

Soczki z sokowirówki - propozycje
Duszone zeberka
wybor agd -pomocy
szukam makowca