przewrotne pytanie w kwestii 12 potraw...

121. Data: 2007-12-23 16:22:11

Temat: Re: przewrotne pytanie w kwestii 12 potraw...
Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...pl> wrote in message
news:fkm1jc$rnv$1@nemesis.news.tpi.pl...

> A teraz się wszyscy bulwersują, że marchewka to owoc.
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha

POWSTAŁ DYLEMAT:

Który owoc lepszy (do tego)- marchew czy ogórek?

122. Data: 2007-12-23 16:23:44

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bbjk" <b...@q...pl> wrote in message

> nie bóbr, tylko ogon jego.
> --
> BBjk

Dys is kweszczyn!

123. Data: 2007-12-23 16:29:43

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...pl> wrote in message

> Do dżemu - marchewka, do miodu - ogórek. Żeby nie było, że nie o
> kuchni na kuchni...

A myśli włochate w zupie, ale miałem ciekawszy temat...

124. Data: 2007-12-23 17:44:49

Temat: Re: /ziemniaki, przepis
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka wrote:

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
> wiadomości news:13mlq0qq8fhfrc2@corp.supernews.com...

> A co to za wynalazek te ziemniaki? Mozesz podac przeisy na powyzsze 2?

pierwsze to wynalazek francuski

Ziemniaki dauphine
100 g masla
240 ml wody
1 lyzeczka soli
1/2 lyzeczki galki muszkatolowej
1/4 lyzeczki pieprzu (bialego najlepiej)
240 ml maki
4 jajka
1 kg ziemniakow

Ugotowac ziemniaki, odlac wode, osuszyc, utrzec (pure).

Wode, maslo, sol, pieprz i galke muszkatolowa doprowadzic do wrzenia,
dodac make jednym ruchem i ucierac drewniana lyzka, az masa odjedzie od
scianek garnka. Zdjac z ognia, dalej ucierac lyzka lub przelozyc do
miksera, dodawac po jednym jajku, ucierajac, az wszystko sie polaczy w
gesta mase. Dodac pure z ziemniakow, wymieszac. Male kulki 2-3 sm smazyc
w glebokim tluszczu az spuchna i zbrazowieja. (ja smaze w woku).
Przekladac na reczniki papierowe, trzymac w cieplym piecu do podania.

drugie to wynalazek amerykanski

Sweet potato casserole
Zapiekanka ze slodkich ziemniakow
1 kg jamow (yams, sweet potatoes)
100 g masla
120 ml (pol szklanki) brazowego cukru
120 ml (pol szklanki) posiekanych orzechow (pecans sa najlepsze do tej
zapiekanki)
1 lyzeczka soli
1 lyzka pokruszonego pieprzu
Obrac jamy i pokroic w 2 cm kostke. Roztopic maslo, wymieszac polowe
masla z ziemniakami i przelozyc je do zaroodpornego naczynia z pokrywka
lub folia do zakrycia. Wymieszac pozostale maslo i reszte skladnikow i
posypac rowno po ziemniakach. Piec zakryte przez 45 minut, odkryc i piec
nastepne 15 minut. Podac gorace.
Magdalena Bassett

125. Data: 2007-12-23 18:30:34

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 23 décembre 2007 ŕ 18:44:49, dans <1...@c...supernews.com>
vous écriviez :

> Sweet potato casserole
> Zapiekanka ze slodkich ziemniakow
> 1 kg jamow (yams, sweet potatoes)

[...]
> Obrac jamy i pokroic w 2 cm kostke.

Jestem troche zaskoczona. Dla mnie jamy (yams, ignames) i slodkie
ziemniaki (bataty, sweet potatoes, patates douces) to dwa rozne
warzywa, nawet jezeli obydwa sa tzw. bulwami. Smak ich rozni sie dosyc
znacznie.
Z tego co widze przepis nadaje sie raczej do slodkich ziemniakow
(IMHO). Pytanie : czyzby w USA to byly wymienne terminy (czyli jedno
moze zastapic drugie) ?

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

126. Data: 2007-12-23 21:10:33

Temat: Przepraszam Magdalenę Basett!
Od: "olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, Magdo, że na Ciebie naskoczyłam. Moje moherowe sumienie nie
pozwoliłoby mi spokojnie usiąść do kolacji wigilijnej /oczywiście
bezmięsnej:)/, gdybym nie powiedziała, że czuję dyskomfort z powodu mojego
wstrętnego zacietrzewienia. Życzę Wesołych Świąt. o.

127. Data: 2007-12-23 21:42:25

Temat: Re: Przepraszam Magdalenę Basett!
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"olka" <o...@w...pl> wrote in message
> [...]
> bezmięsnej:)/, gdybym nie powiedziała, że czuję dyskomfort z powodu mojego
> wstrętnego zacietrzewienia. Życzę Wesołych Świąt. o.

Orgazm czy ekspiacja?

128. Data: 2007-12-23 22:02:39

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 23 décembre 2007 ŕ 22:10:33, dans <fkmiul$1tt$1@atlantis.news.tpi.pl>
vous écriviez :

> [...]
> bezmięsnej:)/, gdybym nie powiedziała, że czuję dyskomfort z powodu mojego
> wstrętnego zacietrzewienia. Życzę Wesołych Świąt. o.

Popatrz - a ja cie dopiero teraz rozpoznalam :D

Wesolych :)

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

129. Data: 2007-12-25 07:20:22

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

olka wrote:
> [...]
> bezmięsnej:)/, gdybym nie powiedziała, że czuję dyskomfort z powodu
> mojego wstrętnego zacietrzewienia. Życzę Wesołych Świąt. o.

Jest mi bardzo milo, i wzajemnie zycze przyjemnych chwil z rodzina i
bliskimi.
Magdalena Bassett

130. Data: 2007-12-25 13:18:29

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 23 décembre 2007 ŕ 19:30:34, dans
<8105666356$20071223193035@ewcia.kloups> vous écriviez :

> [...]

> Z tego co widze przepis nadaje sie raczej do slodkich ziemniakow
> (IMHO). Pytanie : czyzby w USA to byly wymienne terminy (czyli jedno

Yep - juz znalazlam odpowiedz :

http://en.wikipedia.org/wiki/Sweet_potato

"The sweet potato (Ipomoea batatas), commonly called a yam in parts of
the United States (especially in the southern and western portions of
the country; this terminology causes some confusion with true yams)"

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com