ziemniaki w mundurkach

1. Data: 2001-05-05 17:07:44

Temat: ziemniaki w mundurkach
Od: "Tunia" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ziemniaki gotowane w mundurkach sie je (ze skorka) czy tez gotuje sie w
ten sposob, aby uniknac straty witamin w ziemniaku. Jesli skorke tez mozna
jesc, to czy nie ma w niej zadnych szkodliwych substancji ?

TUNIA

1. Data: 2001-05-06 08:25:58

Temat: Re: ziemniaki w mundurkach
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tunia <t...@h...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9d1d9d$pig$1...@n...tpi.pl...
> Czy ziemniaki gotowane w mundurkach sie je (ze skorka) czy tez gotuje sie
> ten sposob, aby uniknac straty witamin w ziemniaku. Jesli skorke tez mozna
> jesc, to czy nie ma w niej zadnych szkodliwych substancji ?

Na pewno chodzi o straty witamin, z resztą smak skórek ze starych
ziemniaków, to raczej nie poezja. Ja za to lubię skórkę z młodych
ziemniaków, ale naszych, kupowanych w lipcu-sierpniu a nie teraz. Porządnie
je szoruję i już bez obierania gotuję, do tego koperek, kwasne mleko i
sałata z rzodkiewką i szczypiorkiem...
Wczoraj mnie naszło na taki obiadek, ale uszlachetniłam stare ziemniaki - to
znaczy po ugotowaniu i odparowaniu ugniotłam je z odrobiną masła i łyzką
kwaśnej śmietany, do tego oczywiście koperek i sałata, mąż chciał sadzone
jajko, bardzo smaczne było.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-05-06 09:47:57

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> TUNIA
>
> Mysle, ze chodzi zarowno o zachowanie witamin jak i o smak. Gotowane w
mundurkach ziemniaki sa inne niz te ktore obieramy.
Skorke mozna jesc, ale faktycznie jesli jest stara, to niezbyt dobra.

Kalina

1. Data: 2001-05-06 20:39:34

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Tunia" <t...@h...com> wrote:

>Czy ziemniaki gotowane w mundurkach sie je (ze skorka) czy tez gotuje sie w
>ten sposob, aby uniknac straty witamin w ziemniaku. Jesli skorke tez mozna
>jesc, to czy nie ma w niej zadnych szkodliwych substancji ?

Jesli o gotowane chodzi to ja lubie w mundurkach jedynie te mlode
ziemniaczki. Stare za to lubie piec w mundurkach w piekarniku albo w
ognisku lub w popiele grilla.

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| ICQ UIN: 59825820

1. Data: 2001-05-07 16:24:35

Od: "Tunia" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje serdecznie za wszelkie rady ! :o)
Kiedys zdarzalo mi sie gotowac ziemniaki ze skorka + bez skorki razem- czyli
dwa rodzaje. Zauwazylam, ze po ugotowaniu smak tych bez skorki upodobnil sie
do tych, co ja mialy

TUNIA

granola? co to?
Sałatki - pyszne
Majowe powitanie
sól morska i cukier nierafinowany
Nie czytaj. Stulejka robiona specjalnie!!!!