zimna prwa ręka

1. Data: 2007-11-15 16:55:15

Temat: zimna prwa ręka
Od: <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
To może jest śmieszne, ale gdy tylko zaczynam pisac na klawiatuurze (pieze
obiema rękami) prawa ręka robi sie zimna jak lód (az boli z zimna), mimo ,
że w pokoju jest ponad 20 stopni. W ogóle prawa ręka mi bardziej marznie od
lewej (jestem praworeczna). Ogólny problem to, to że marzna mi bardzo
kończyny dolne i górne.Nie choruje na nic,cisnienie raczej podwyzszone.
Pozdrawiam
Ela

2. Data: 2007-11-15 22:29:01

Temat: Re: zimna prwa ręka
Od: kffiatek <k...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@n...pl pisze:
> [...]
> lewej (jestem praworeczna). Ogólny problem to, to że marzna mi bardzo
> kończyny dolne i górne.Nie choruje na nic,cisnienie raczej podwyzszone.

Idź lepiej do lekarza, bo tutaj to się tylko dowiesz, że to albo
borelioza, albo candidoza. Jak nie chcesz przechodzić ścieżki
diagnostycznej to zacznij może angiologa.

Kffiatek

3. Data: 2007-11-16 09:48:39

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kffiatek wrote:

> Idź lepiej do lekarza, bo tutaj to się tylko dowiesz, że to albo
> borelioza, albo candidoza. Jak nie chcesz przechodzić ścieżki
> diagnostycznej to zacznij może angiologa.

u lekarza dowie się z kolei że to nerwica.

Ale ale, czegoś nie rozumiem - testy na boreliozę poleciłem zrobić jednej
osobie - u której lekarze podejrzewali stwardnienie rozsiane. W
cywilizowanych krajach takie badanie jest tzw. standardem, w naszym
ciemnogrodzie niestety nie. Oprócz mnie nikt nikomu tutaj boreliozy nie
polecał sprawdzać, więc nie rozumiem - skąd ten komentarz? Jesteś może
jednym z tych lekarzy, którzy nie wierzą w choroby odkryte i opisane po
zdobyciu przez nich dyplomu?

Candida z kolei jest przypadłością na tyle powszechną, że każdemu można
polecić sprawdzenie. To coś jak niedobory magnezu czy nadmiar cukru w
diecie, ma to prawie każdy i dziwi się, że jest taki chorowity. A lekarze
nie polecą zmiany diety i przeczyszczenia jelit, bo stracą pacjenta.

--
www.vegie.pl

4. Data: 2007-11-16 09:58:31

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@n...pl wrote:

> [...]
> od lewej (jestem praworeczna). Ogólny problem to, to że marzna mi bardzo
> kończyny dolne i górne.Nie choruje na nic,cisnienie raczej podwyzszone.

Takie pytanie, jakie masz wyniki morfologii? Chodzi o wskaźniki
czerwonokrwinkowe, czyli MCV,RBC, MCH i te inne które są obok. Tylko nie
pisz "w normie", napisz ile wynoszą ;)

Ostatnio pisałem na grupie, że normy obowiązujące w Polsce za "nie
wymagający kontroli" określają stan, który w innych krajach nazywany jest
niedokrwistością makrocytową, dającą właśnie takie objawy jak wyżej
opisane. Jest on wywołany niedoborem witaminy B12, który to niedobór stał
się ostatnio prawdziwą plagą. Od lekarza domowego prawdopodobnie usłyszysz,
że wszystko jest w porządku bo "dalej ma pani wyniki w normie", też takie
coś usłyszałem od 2 różnych lekarzy. Ale olałem ich i jednak spróbowałem
suplementacji witaminy - problemy minęły jak ręką odjął.

Oczywiście to tylko jedna z możliwości, to mogą być też problemy z
krążeniem, nerwica, albo najzwyklejsze w świecie "zasiedzenie" organizmu,
na które jedynym lekarstwem jest codzienny szybki spacer parę km - nie
przepisywany przez lekarzy, niestety, bo po wyleczeniu "choroby" pacjent
przestanie przychodzić po recepty.

Tak czy tak, polecam zrobić morfologię krwi i skontaktować się z lekarzem,
aby wykluczyć choroby układu krążenia i inne, dające tego typu objawy. Na
90% to będzie jednak niedokrwistość wynikająca ze złej diety czy siedzącego
trybu życia, na które to przypadłości medycyna nie ma lekarstwa.

--
www.vegie.pl

5. Data: 2007-11-16 10:07:30

Od: "Bongiorno" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie myszke obsługujesz też prawą ręką ?. Poprostu krew źle w niej krąży.
Staraj się tak nie nie wciągać w pracę i od czasu do czasu rozruszać ręke.
Zmień ułożenie ręki podczas pracy, oprzyj ja o biurko itd.

6. Data: 2007-11-16 10:43:28

Od: <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takie pytanie, jakie masz wyniki morfologii? Chodzi o wskaźniki
> czerwonokrwinkowe, czyli MCV,RBC, MCH i te inne które są obok. Tylko nie
> pisz "w normie", napisz ile wynoszą ;)

Witam!
Oto moje wyniki:

MCV 85.2
RBC 4.62
MCH 28,1
RDW 13,00
HGB 13,00
HCT 39,4
MCHC 33,00

.

> [...]
siedzącego
> trybu życia, na które to przypadłości medycyna nie ma lekarstwa.

Rzeczywiscie prowadzę siedzący tryb zycia, cóz praca na komputerze to moje
utrzymanie. Obsługuje mysz prawa reka i to wtedy mi ona tak marznie. Może
fakt, że jestem dość szczupła 50kg/153 cm, marzłam zawsze od kiedy pamietam.
A ta choroba angiologia to coś poważnego?
We Wrocławiu gdzie mieszkam nie znalazłam w spisie tel. takiego lekarza.
Pozdrawiam i dziekuję za rady
Ela

7. Data: 2007-11-16 12:20:26

Od: "JacekG." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To może jest śmieszne, ale gdy tylko zaczynam pisac na klawiatuurze (pieze
> obiema rękami) prawa ręka robi sie zimna jak lód (az boli z zimna), mimo ,

A może drętwieje, może to być dolegliwość zwana "cieśń nadgarstka", na googlach
jest sporo na ten temat.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zesp%C3%B3%C5%82_cie%C5
%9Bni_nadgarstka

Najlepiej iść jednak do lekarza i przedstawić problem, może to być również
sprawa krążenia.
Pozdrawiam.
JacekG.

8. Data: 2007-11-16 12:35:41

Od: "Cancer" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <edward.kasprzyszak

> [...]
> A ta choroba angiologia to coś poważnego?
> We Wrocławiu gdzie mieszkam nie znalazłam w spisie tel. takiego lekarza.

Witaj
Angiologia to nauka o naczyniach krwionośnych i naczyniach chłonnych oraz
ich chorobach.
Źle szukałaś skoro nie znalazłaś takiego lekarza we Wrocławiu.
Tutaj masz spis.
http://szukaj.sluzbazdrowia.pl/Angiologia/Dolnoslask
ie/D37,W02,20,1.html

Nie kieruj sie radami grupowego oszołoma.(który sam potrzebuje dobrego
lekarza)
Idź do lekarza pierwszego kontaktu.
To lekarz pierwszego kontaktu zadecyduje do jakiego specjalisty sie
wybierzesz.
Czy do Angiologa czy Chirurga naczyniowego.
Całkiem możliwe, ze sam podejmie leczenie.
Pozdrawiam
Cancer

9. Data: 2007-11-16 13:00:52

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cancer wrote:

> Nie kieruj sie radami grupowego oszołoma.(który sam potrzebuje dobrego
> lekarza)

już jedną osobę na tej grupie w okolice cmentarza wysłałeś.

--
www.vegie.pl

10. Data: 2007-11-16 13:10:54

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@n...pl wrote:

> MCV 85.2
> RBC 4.62
> MCH 28,1
> RDW 13,00
> HGB 13,00
> HCT 39,4
> MCHC 33,00

wygląda na _dość_ dobre, ale.. sprawdź może żelazo, tak na wszelki wypadek.
Masz trochę za blisko granic normy niektóre wartości. Może też być tak, że
u normalnego człowieka pewne wartości nie dadzą objawów, u Ciebie owszem -
90% lekarzy nie bierze tego pod uwagę.

> [...]
> utrzymanie. Obsługuje mysz prawa reka i to wtedy mi ona tak marznie. Może
> fakt, że jestem dość szczupła 50kg/153 cm, marzłam zawsze od kiedy

hmm, no nie no, koniecznie wizyta u specjalistów ds krążenia - zarówno
żylnego, jak i być może przydałoby się odwiedzić kardiologa. Jak pisałem,
najpewniej to zwykłe "rozleniwienie" organizmu, ale strzeżonego wiadomo kto
strzeże. Lepiej wykonać 30 niepotrzebnych badań niż pominąć jedno istotne.

Jak specjaliści nic nie wykryją poważnego, pomyśl jednak o lekkiej zmianie
diety i - przede wszystkim - trybu życia na nieco bardziej aktywny. No i
dużo kwasu foliowego w diecie, on jest niezbędny do prawidłowej pracy
układu krążenia.

> A ta choroba angiologia to coś poważnego?
> We Wrocławiu gdzie mieszkam nie znalazłam w spisie tel. takiego lekarza.

zdaje się, że i tak musisz mieć skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu -
ale tu nie jestem pewien. Angiologia to nauka :)

I nie słuchaj oszołomów.

--
www.vegie.pl

szczepenie