zimowa depresja?

1. Data: 2004-11-28 13:35:16

Temat: zimowa depresja?
Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Jaka jest pogoda, każdy widzi. :-( Wyciągnijmy więc parnik z
lamusa . ;-)
"Specjaliści z Australijskiego Centrum Neuropsychoterapii uważają, że
jedzenie ziemniaków gotowanych na parze może zapobiegać powodowanej
przez niedostatek światła tak zwanej zimowej depresji ...
Spożywanie złożonych węglowodanów ... zwiększa w mózgu aktywność
serotoniny - hormonu, którego niski poziom sprzyja powstawaniu
depresji.
W diecie warto także uwzględnić szparagi, buraki ćwikłowe, kapustę,
groch, soczewicę, które zawierają dużo kwasu foliowego, którego
niedobór również przyczynia się do występowanie depresji."
Pozdrawiam antydepresyjnie Ja...cki

2. Data: 2004-11-28 15:27:07

Temat: Re: zimowa depresja?
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko powołal się:
> "Specjaliści z Australijskiego Centrum Neuropsychoterapii uważają, że
> jedzenie ziemniaków gotowanych na parze może zapobiegać powodowanej
> przez niedostatek światła tak zwanej zimowej depresji ...

Skoro przyczyną niedostatek światła, to oprócz diety warto może się postarać
o przebywanie w dobrze oświetlonych pomieszczeniach?
Gdzieś kiedys natknąłem sie na reklamę specjalnych lamp antydepresyjnych.
Może ktos z Was ma lub zna?

Pozdrawiam jasno, :-)
Zbyszek

3. Data: 2004-11-28 16:35:36

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> groch, soczewicę, które zawierają dużo kwasu foliowego, którego
> niedobór również przyczynia się do występowanie depresji."

Herbatka z dziurawca ma działanie przeciwdepresyjne.Czytałem
obszerny artykuł, dziurawiec nazwano tam ,,roślinny prozac"
Przeglądam różne oferty z nasionami, bardzo mnie to ożywia.
Pozdrawiam. Mirzan

http://www.sementes.de/shop/index.htm?samen_i.htm

4. Data: 2004-11-28 16:42:16

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Przeglądam różne oferty z nasionami, bardzo mnie to ożywia.
>Pozdrawiam. Mirzan
hehe
krew Ciebie zalewa
ze takie drogie
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2004-11-28 16:43:31

Temat: Odp: zimowa depresja?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@5...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cock7g$41s$...@a...news.tpi.pl...
> Hejka. Jaka jest pogoda, każdy widzi. :-( Wyciągnijmy więc parnik z
> lamusa . ;-)
Tak jest. Jak już pędzić to w parniku, jak dawniej bywało.
I na depresję rzeczywiscie to nie złe. Trzy razy z pieprzem, trzy razy bez
pieprzu i trzy razy tak... :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2004-11-28 16:52:34

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> krew Ciebie zalewa
> ze takie drogie
> ?
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Zalewa z lekka, ale z innego powodu. Dowiedziałem się, że pieniądze
pobrali, a nasion nie przysłali.
Pozdrowienia. Mirzan

7. Data: 2004-11-28 16:56:44

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Mazur wrote:

> [...]
> Gdzieś kiedys natknąłem sie na reklamę specjalnych lamp
> antydepresyjnych. Może ktos z Was ma lub zna?

A mnie się jaśniej i weselej robi po koniaczku, może to też dobry sposób :-D
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

8. Data: 2004-11-28 20:58:20

Od: "ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

najlepsiejszy jest koktajl bananowo - czekoladowy na tą depresję podstępną

serotoninka zabuzuje w mózgu jak złoto po rzeczonych banankach z czekoladką

pozdrawiam
ela

9. Data: 2004-11-28 21:26:47

Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:coddte$800$2@news.onet.pl ela
<e...@p...onet.pl> napisał(a):

> najlepsiejszy jest koktajl bananowo - czekoladowy na tą depresję
> podstępną
>
> serotoninka zabuzuje w mózgu jak złoto po rzeczonych banankach z
> czekoladką

Hejka. Banan zawiera dużo skrobi, zaś w czekoladce pełno magnezu,
to i nerwy spokojne będą. ;-) Ale to raczej koktajl dla chudzielców.
:-(
Pozdrawiam trankwilizacyjnie Ja...cki
PS Hinduscy jogowie dawno już zauważyli, że spożywanie bananów
korzystnie wpływa na organizm i zapewnia wewnętrzny spokój. Musa
sapientium - botaniczna nazwa bananów jako gatunku - znaczy "muza
mądrości". W 79 roku p.n.e. szczególne właściwości odżywcze tych owoców
opisał Pliniusz. Upłynęły wieki i badania uczonych amerykańskich
wykazały, iż owoce te zawierają serotoninę, która wywiera pozytywny
wpływ na system nerwowy.

10. Data: 2004-11-28 21:35:50

Od: "ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bardziej stawiam na tryptofan w banankach:))
on pośrednio wywołuje wzrost serotoniny w mózgowniczce :))

a czerwone winko i sery twarde bogate w tryptofanik i jakże dobrze lecza
smutasa zimowego :))

pozdrawiam
ela

Papirus - nieszczeje :(