zmywarka i zacieki na naczyniach

1. Data: 2008-04-06 18:25:21

Temat: zmywarka i zacieki na naczyniach
Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od niedawna używam zmywarki i o ile pierwsze mycia były dobre to po
kilku coś się zmieniło na gorsze. Naczynia po myciu są matowe, pokryte
zaciekami.
Instrukcja sugerowała, że może być to efekt nadmiaru nabłyszczacza. Ok
ponieważ początkowo używałem tabletek (takich wszystko w jednym)
przeszedłem na stosowanie detergentu i nabłyszczacz oddzielnie oraz
zmniejszyłem dozowanie płynu nabłyszczającego. Niestety naczynia nadal
są pokryte tym 'nalotem'.
Brak mi już pomysłów co z tym fantem zrobić poza próbą ściągnięcia
serwisu. Może ktoś z zaglądających na tę grupę ma jakiś pomysł.

Dodam, że mam niestety bardzo twardą wodę.

--
to powiedział *hephalump*

2. Data: 2008-04-06 18:31:14

Temat: Re: zmywarka i zacieki na naczyniach
Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> serwisu. Może ktoś z zaglądających na tę grupę ma jakiś pomysł.
>
> Dodam, że mam niestety bardzo twardą wodę.

O stosowaniu soli doczytaj sobie.

P.

3. Data: 2008-04-06 18:35:39

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pietrek pisze:
> Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

[...]
> O stosowaniu soli doczytaj sobie.

Doczytałem. Sól jest dodana, ustawienia zależne od stopnia twardości
wody też już skorygowałem. Niestety ma to niewielki wpływ na wynik zmywania.

to powiedział *hephalump*

4. Data: 2008-04-06 18:55:54

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Od niedawna używam zmywarki i o ile pierwsze mycia były dobre to po kilku
> coś się zmieniło na gorsze.

Jesli w międzyczasie nic nie zmieniałeś to wezwij serwis. Wygląda na jakąś
awarię układu regeneracyjnego od twardosci wody.

Piotrek

5. Data: 2008-04-06 19:04:21

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:

> Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
>
> Jesli w międzyczasie nic nie zmieniałeś to wezwij serwis. Wygląda na
> jakąś awarię układu regeneracyjnego od twardosci wody.

Wygląda na to, że tak będę musiał zrobić. Dzięki

to powiedział *hephalump*

6. Data: 2008-04-06 20:28:07

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

hephalump <b...@t...pl> wrote:
> [...]
> to po
> kilku coś się zmieniło na gorsze. Naczynia po myciu są matowe,

Po zmywaniu na dnie zmywarki woda czasem nie stoi nieodpompowana?
takie zacieki na naczyniach miałem jak przyblokował się w mojej
zmywarce odpływ wody, brudna woda nie była odpompowywana do
końca, naczynia aż do ostatniego płukania cały czas były myte w
brudzie własnym i detergencie i to własnie zostawiało na nich
takie smugi i zacieki jak opisujesz.

J.

7. Data: 2008-04-06 23:06:25

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> [...]
> ostatniego płukania cały czas były myte w brudzie własnym i detergencie
> i to własnie zostawiało na nich takie smugi i zacieki jak opisujesz.

Na dnie zmywarki nie pozostaje woda. Natomiast jej dno i ścianki pokrywa
solidna warstwa tego nalotu jaki jest też na naczyniach. Czysto jest
tylko w pobliżu zasobnika na detergent.

to powiedział *hephalump*

8. Data: 2008-04-07 06:58:40

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Doczytałem. Sól jest dodana, ustawienia zależne od stopnia twardości
> wody też już skorygowałem. Niestety ma to niewielki wpływ na wynik
zmywania.

Wcześniej nie pisałeś nic o soli. Sprawdź filtry oraz czy masz drożne dysze
w śmigłach. Uszkodzenie jonowymiennika mało prawdopodobne. Szybciej któryś z
elektrozaworów przy złożu ale watpię.
Jakie temperatury, jakie cykle?
Posprawdzaj koniecznie te rzeczy, bo jeśli jest z jakiegoś powodu zaniedbana
a technicznie sprawna to zapłacisz pomimo posiadania gwarancji.

P.

9. Data: 2008-04-07 07:06:12

Od: JoShiMa <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 07 Apr 2008 01:06:25 +0200, hephalump napisał(a):

> Na dnie zmywarki nie pozostaje woda. Natomiast jej dno i ścianki pokrywa
> solidna warstwa tego nalotu jaki jest też na naczyniach. Czysto jest
> tylko w pobliżu zasobnika na detergent.
>
> Pozdrawiam
Ale filtr myjesz od czasu do czasu?

JoShiMa

10. Data: 2008-04-07 08:53:31

Od: m...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

On 6 Kwi, 20:25, hephalump <b...@t...pl> wrote:

> Brak mi już pomysłów co z tym fantem zrobić poza próbą ściągnięcia
> serwisu. Może ktoś z zaglądających na tę grupę ma jakiś pomysł.

Moze sprobuj jeszcze raz na spokojnie:

1. sprawdz sol i jej dozowanie dostosowane do stopnia twardosci wody
Piszesz, ze masz bardzo twarda wode - moze regeneracja zloza jest
ustawiona za rzadko lub wrecz przeciwnie - za czesto.
2. spawdz nablyszczacz i jego dozowanie (u mnie mniej wiecej na 30%
skali)
3. uzyj chocby na probe innego detergentu (np. proszek Somat lub
Calgonit)
4. wyjmij wszystkie filtry i umyj je
5. sprawdz droznosc dysz w wiatrakach
6. zrob pranie bez naczyn (mozna dodac srodka czyszczacego do
zmywarek)

7. jesli ww. nie pomoze wezwij serwis, bo powyzsze punkty to chyba
wszystko co moze zrobic uzytkownik.

Mam nadzieje, ze uda sie bez "7" :)

--
Zoom zoom zoom zoom | The world is in a mess
With politics and taxes | And people grinding axes

czynsz - podgrzanie wody
spoldzielnia - dziura w szachcie, kto placi?
materac 2 w 1
Drzwi wewnętrzne niewykończone z góry. Jak jest u Was?
Turbiny do malowania natryskowego - jaka i gdzie kupic?