Re: znowu o gejach

From: "Machalas" <w...@f...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: znowu o gejach
Date: Tue, 28 Dec 1999 01:24:57 GMT

bary napisał(a) w wiadomości: <847gcg$6fo$1@korweta.task.gda.pl>...
> Jeśli chodzi o moje zdanie to w kwestii miłości do bliźniego to ty
kochasz inaczej....

Na pewno inaczej w stosunku do bohaterów tematu.

>Tak! nie zastanawiałeś się nad tym... I to na pewno nie jest
>normalne....

Nie zastanawialem się nad tym - owszem. Bo i nie ma nad czym się
zastanawiać. Jeżeli robię to samo, co znaczna większość społeczeństwa, to
mogę być spokojny. Jednocześnie pozwala mi to stwierdzić, że jest to
normalne. Jeżeli w pudelku jest 9 kółek i jeden kwadrat, to kwadrat jest
"inny". Nie pasuje do zestawu. Ja go "nie toleruję", ale nie wyrzucam za
okno. Jeżeli na ileśtam par zdarzy się jedna "inna", to ja jej nie toleruję,
ale nie wchodzę w ich życie prywatne. Po prostu są lesbijki / pedały i już.
I niech sobie są. Ale takich znajomości ja nie chcę mieć.
Wyobraź sobie, że Twoja siostra osiągnęła wiek dojrzałości i oświadcza Ci,
że jest lesbijką. Tolerujesz to?...

> Nie wiem o co wam chodzi! Przecież to dotyczy seksu, musisz zaglądać
>sąsiadowi do łóżka???

A skąd, nigdy w życiu.

No cóż najwyraźniej natura nie trzyma się twojej
>"normalności".. ale ludzie niestety od niej są zależni i można tu
>powiedzieć, że to twoja "normalność" nie trzyma się natury..

Pewien facet biegał codziennie rano nago przez swój ogródek. On był "zależny
od natury" i skończył u kolegów pokrzywdzonych intelektualnie. Nie pomogly
tłumaczenia, że przeciez krzywdy nikomu nie robił, a miał po prostu potrzebę
wyjścia na pole bez ciuchów. Nie wziął jednak pod uwagę tego, że sąsiedzi
niekoniecznie chcieli oglądać jego prawie pięćdziesięcioletnie ciało w całej
okazałości. Bo po prostu to ich raziło.
Geje i lesbijki też nikomu krzywdy nie robią, bo jest to prywatna ich
sprawa. OK, wszystko gra. Tylko są ludzie, którzy nie tolerują tego, że może
być inna milość niż ta "ogólnie przyjęta". I tyle.

Bo to ona tutaj
>rządzi, nie ty...

No jasne, inaczej bylaby tragedia.

>Nie jesteś pępkiem świata, więc nie decydujesz o jego
>formie i powinieneś pogodzić się z tym jaki jest, inaczej to ty jesteś
>"nienormalny"...

No dobra, ale liczy się też proporcjonalność. Gdyby gejów i lesbijek było w
naszym kraju tak, zalóżmy 50%, to sprawa przyjęłaby inny wymiar. Chociaż
nadal uważałbym, że jest to dziwne, to pewnie przyjąłbym zalożenie, że tak
być musi - no bo jest to powszechne. Ale jest inaczej - to jest mały
procent, który świadczy o tym, że zjawisko to jest marginalne i można uznać
go za "nienormalne".

> Ok. możliwe że masz jakiś uraz, i jak się mówi o tym to bardzo ci to
>przeszkadza, godzi twoją dumę, czy coś takiego..

Akurat nie.

w porządku, nie musisz
>uczestniczyć w takich rozmowach...

Czego? Mogę mieć własne zdanie.

Z drugiej strony to też by było wredne
>jak by ktoś cię zmuszał... Możesz przecież filtrować takie wiadomości....

No mogę, tylko też nie wiem po co?

> Nie lubię jak ktoś wbije sobie jakiś pogląd do głowy i na podstawie
tego
>może bez wyrzutów sumienia ranić drugiego... To jest upośledzenie w pewnym
>stopniu.... W każdym razie nie prowadzi do niczego pozytywnego, zdrowego,
>"normalnego".

Jest jednak różnica między tolerancją a krzywdzeniem. Jeśli pójdę do
lesbijek i słownie lub czynem poniżę je, to zrobię krzywdę. A jeśli nie będę
ich tolerował, ale dam im spokój, to będzie to moja prywatna sprawa. Takie
mam nastawienie do takich ludzi i koniec. Natomiast nie robię demonstracji
antygejowskich i nie wlamuje się do takich związków, zaglądając kochankom do
łóżka. Moje stwierdzenie, że to ludzie "nienormalni" jest tylko dowodem
braku tolerancji. Ktoś powie, że to ludzie "normalni" i wykaże pełną
tolerancję. Jego sprawa. Ma prawo.

I koniec.

> taka tylko oczywista prawda,

Powiedzmy, że poniekąd.