zupa cebulowa...?

1. Data: 2007-04-18 17:13:47

Temat: zupa cebulowa...?
Od: "gautama" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
chciałbym zrobić klasyczną zupę krem z cebuli (z grzanką i takimi tam)
doradźcie mi proszę, jaka cebula będzie najlepsza (czy brać zwykłą, czy np.
białą) i czy jest jakiś patent, co by taka zupa była lżej strawna?

pozdrowienia
g.

2. Data: 2007-04-18 17:19:26

Temat: Re: zupa cebulowa...?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <f05jhf$tsg$1@news.onet.pl>, "gautama" <g...@o...pl>
wrote:

> witam,
> chciałbym zrobić klasyczną zupę krem z cebuli

Nie ma czegoś takiego jak klasyczna zupa krem z cebuli.

Władysław

3. Data: 2007-04-18 18:11:31

Od: "gautama" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nie ma czegoś takiego jak klasyczna zupa krem z cebuli.

serdeczne dzięki Władysławie za jakże rzeczową pomoc
pozdr.
g.

4. Data: 2007-04-18 18:15:50

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 18 avril 2007 ? 20:11:31, dans <f05mtn$9ma$1@news.onet.pl> vous écriviez
:

> U?ytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

> serdeczne dzi?ki W?adys?awie za jak?e rzeczow? pomoc
> pozdr.
> g.

Tlumaczac z polskiego na nasze : nie ma jak ci pomoc jezeli nie
podajesz przepisu.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

5. Data: 2007-04-18 18:40:17

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

gautama wrote:

> witam,
> chcia?bym zrobiae klasyczn? zup? krem z cebuli (z grzank? i takimi tam)
> dorad 1/4 cie mi prosz?, jaka cebula b?dzie najlepsza (czy braae zwyk??, czy np.
> bia??) i czy jest jaki? patent, co by taka zupa by?a l?ej strawna?
>
> pozdrowienia
> g.

sam też nie znam klasycznej zupy z cebuli.
ale mozesz sam zrobic.
bazą bedzie wywar z kurzaka z warzywami lub też wołowy .
niektórzy po prostu gotuja w tym wywarze cebulę póżniej miksują. ja
osobiscie polecam skarmelizować cebyulę na patelni i dopiero wtedy
połączyć z wywarem niewielka ilość czosnku nie zaszkodzi.. nastepnie
zmiksuj na krem. to by było na tyle grzanki itd to juz chyba na grupie
dla mniej zaawansowanych. chociaż czasem wydaje mi sie że ta grupa
powoli zeszła na poziom dla poczatkujących.

piotr

6. Data: 2007-04-18 19:00:44

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** clafoutis wrote:

> sam też nie znam klasycznej zupy z cebuli.

Angielska zupa cebulowa? To chyba jest klasyczna. Ale to nie krem.

--
+ ' .-. .
, * ) )

7. Data: 2007-04-18 19:20:58

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <2...@l...localdomain>,
Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:

> Angielska zupa cebulowa? To chyba jest klasyczna. Ale to nie krem.

Klasyczną zupą cebulową nazwać można by najprędzej francuską "soupe a
l'oignon". To jednak nie jest krem.

Władysław

8. Data: 2007-04-18 20:20:24

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

gautama napisał(a):

> chciałbym zrobić klasyczną zupę krem z cebuli (z grzanką i takimi tam)
> doradźcie mi proszę, jaka cebula będzie najlepsza (czy brać zwykłą, czy np.
> białą) i czy jest jakiś patent, co by taka zupa była lżej strawna?

Cebula powinna być zwykła, lecz dobra, słodka, jeśli mało, to można do
zupy dać szczyptę cukru. Podobno pieprz czarny neutralizuje cebulową
ciężkostrawność, tak mi się obiło o uszy, ale głowy nie dam, czy to
prawda. Ponadto dodaj imbir, gałkę muszkatołową, goździki.
--
pa, Bbjk
http://bajarka.fotolog.pl/ ludzie

9. Data: 2007-04-19 17:08:20

Temat: Re: Przepisy - zupa cebulowa...
Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Nie potrafię odpowiedzieć na Twoje pytania i nie wiem czy
jest jakiś klasyczny przepis na tą zaupę. Ja znalazłam kilka
różnych przepisów może ktoś skorzysta:

ZUPA CEBULOWA STAROPOLSKA I

75 dag cebuli
2 pietruszki
1 por
1 łyżka ma-sła
1/2 szklanki śmietany
2 żółtka
sól

Obrane i umyte warzywa pokroić i lekko poddusić z dodatkiem
masła. Gdy zmiękną i nabiorą charakterystycznego zapachu,
zalać wrzącą wodą, osolić, ugotować, a następnie przetrzeć
przez sito lub po przestudzeniu zmiksować. Przetartą zupę
zaciągnąć żółtka-mi wymieszanymi ze śmietaną. Przyprawić do
smaku solą.
Podawać z grzankami z razowego chleba lub z łazankami z
naleśników.

ZUPA CEBULOWA STAROPOLSKA II

2 duże cebule (400 g)
200 g żytniego chleba
3 łyżki masła
3 goździki
gałka muszkatołowa mielona
Imbir mielony
Warzywko KAMIS
cukier
sól, pieprz

Cebule obrać, pokroić w cienkie plastry i podsmażyć na 2
łyżkach masła. Chleb pokroić w kostkę i zrumienić na
pozostałym maśle. Cebule i chleb zalać 1 litrem wody, dodać
goździki, 1 płaską łyżkę Warzywka i gotować na małym ogniu
około 30 minut. Zupę bardzo dokładnie zmiksować, doprawić
gałką, imbirem, pieprzem i ewentualnie solą i cukrem.

ZUPA CEBULOWA INACZEJ

50 dag cebuli
30 dag ziemniaków
1 pietruszka
kawałek selera (ok. 7 dag)
1/2 szklanki śmietany 12%
2 łyżki masła
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
2 łyżki szczypiorku
sól, pieprz

Pietruszkę i selera obieramy, myjemy, kroimy w kostkę,
wrzucamy do 1 l wrzącej wody, lekko solimy i gotujemy około
25 minut Ziemniaki obieramy, myjemy, kroimy w kostkę i
dodajemy do warzyw. Cebule obieramy, kroimy w półplasterki,
szklimy na maśle, dodajemy do wywaru i gotujemy jeszcze
około 20 minut (aż ziemniaki będą miękkie). Przyprawiamy
pieprzem i, jeśli trzeba, solą, przestudzamy i miksujemy.
Łączymy ze śmietaną i podajemy posypaną zieleniną. Do zupy
możemy podać grzanki lub bagietkę.

ZUPA CEBULOWA Z CZERWONYM WINEM

Czas przygotowania: 45 minut

40 dag cebuli
1 l bulionu wołowego (może być z kostki)
4 kromki chleba żytniego razowego
1/4 szklanki czerwonego wina półwytrawnego
3 łyżki masła
2 goździki
1/2 łyżeczki suszonego tymianku
szczypta imbiru
szczypta gałki muszkatołowej
sól, pieprz

Cebulę obieramy, kroimy w półplasterki i podsmażamy w dużym
rondlu na 2 łyżkach masła do lekkiego zrumienienia. Na
pozostałym maśle smażymy grzanki z chleba, na bardzo małym
ogniu, następnie kruszymy je i dodajemy do cebuli. Zalewamy
gorącym bulionem. Dodajemy goździki oraz tymianek i gotujemy
na małym ogniu 15 minut, mieszając od czasu do czasu.
Studzimy, usuwamy goździki i miksujemy. Wlewamy wino i
przyprawiamy imbirem, gałką muszkatołową, pieprzem oraz solą.
Do zupy możemy podać paluszki kminkowe z ciasta francuskiego
lub grissini.

10. Data: 2007-04-19 18:29:32

Od: "gautama" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wielkie dzięki wszystkim za pomoc!
pozdr.
g.

ps.
mam nadzieję, że moja zupka zostanie dziś dobrze przyjęta...

PALUSZKI
Pytanie o czekolade ale nie o przepisy...
[WAW] Sprawdzony catering?
POMAGAŁ I CHRONIŁ LUDZI, TERAZ POTRZEBUJE ICH POMOCY
Łosiu wróć!