zupa cygańska

1. Data: 2001-07-31 11:51:52

Temat: zupa cygańska
Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ok. litra, póltora wywaru, może być z kostki
papryka świeża
klilka ziemniaków
ok. 20 dag wędzonejszynki, np. ogonówki (albo boczku jak kto lubi)
pól szkl. śmietany
3 łyżki koncentratu pomidorowego
cebula
2 łyzki oleju
łyżka mąki
majeranek
sól, pieprz

cebulę i paprykę pokroić w kostkę, podsmażyć, skropić wywarem i udusić.
Dodać koncentrat i pokrojona w paseczki i podsmażoną szynkę. Ziemniaki
pokroic w kostkę, zalać wywarem i gotować, jak zmiekną dodać warzywa,
śmietanęwymieszaną z mąką i przyprawy.

Bardzo lubię tę zupkę. proporcje można zmieniać według gustu, można tez
dodać garść kukurydzy.
Smacznego

Wkn

ps. co Wy na to?

1. Data: 2001-07-31 16:47:28

Temat: Re: zupa cygańska
Od: "kachna" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

bez śmietany to ja się piszę! :))
kachna - nie lubi śmietany w zupach

Użytkownik Wknpim <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9k66fg$e03$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-07-31 16:50:12

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kachna <k...@w...ps.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9k6ngo$kq4$...@n...tpi.pl...
> bez śmietany to ja się piszę! :))
> kachna - nie lubi śmietany w zupach

Jak nie lubisz śmietany to daj łychę łagodnego jogurtu, też chyba będzie
dobre. Ale moim zdaniem cały sekret tej zupy tkwi w paru łyżkach 12%
śmietany, mniam.
Ja w ogóle namiętnie przeinaczam wszystkie przepisy na zupę. W końcu to mi
ma smakować. Dzis też zrobiłam pycha zupę z klopsikami i bez śmietany! I
oczywiście przepis był do kitu, wszystko pozmieniałam :-))) Chcesz przepis?

Wkn

1. Data: 2001-07-31 17:30:21

Od: "kachna" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

dawaj szybxiutko, akurat brakuje mi pomysłu na jutrzejszy obiad
:)
kachna

Użytkownik Wknpim <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9k6nup$ms7$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-07-31 20:21:46

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kachna <k...@w...ps.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9k6q14$1un$...@n...tpi.pl...
> dawaj szybxiutko, akurat brakuje mi pomysłu na jutrzejszy obiad
> :)
> kachna

Więc tak:

ok. 20-30 dag mielonego mięska( ja zmieliłam sznycelek wieprzowy)
mała puszeczka kukurydzy (dałam 2/3 puszeczki)
cebula
pół papryki
garść makaronu
garść fasolki z puszki
parę pieczarek
3 duże pomidory
marchewka
płaska łyżka koncentratu pomidorowego (jak kto lubi)
ok. 3 łyżek mąki

Zagotować ok. litra, półtorej wody, wrzucić marchewke w kostkę i pomidory
bez skórki, pogotować z pół godziny i przetrzeć przez sito.
Zrobić klopsiki: mięsko wymieszać z małą wczesniej namoczoną i odciśnięta z
wody bułeczką i dać tyle bułki tartej, żeby można było zrobić małe kuleczki
+ sól i pieprz.
podsmażyć cebulkę i pokrojone pieczarki.
Przetarty wywar zagęścić mąką, dać płaską łychę jogurtu, wrzucić kulki z
mięcha i pieczary z cebulką i kukurydzę. Pogotować, dodać pokrojoną i
podsmażoną paprykę, fasolkę z puszki (nie podsmażać ;-)), makaron (jakieś
kolanka czy co)
No, i posolić sporo, popieprzyć, popapryczyć na słodko i ostro, dać troche
pieprzu cayenne albo szczypte chili albo pare kropel tabasco.
Koniec.

1. Data: 2001-07-31 20:24:12

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wknpim <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9k74bd$jjv$...@n...tpi.pl...

> [...]
> No, i posolić sporo, popieprzyć, popapryczyć na słodko i ostro, dać troche
> pieprzu cayenne albo szczypte chili albo pare kropel tabasco.

Zapomniałam, że dobrze jest dodać troche suszonej bazylii, fajnie z nią
smakuje.
Wkn

1. Data: 2001-07-31 21:40:15

Temat: Re: pozywienie plynne...
Od: s...@f...onet.pl (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

Naprawde, koncowka mojego amerykanskiego pobytu jest wyjatkowo
nieszczesliwa, najpierw kolanko, a teraz....zabek, taa, jak nie urok, to
przemarsz wojska, ani chwili spokoju. Jakies paskudztwo mi sie zrobilo w
gebusi, ktora tez spuchla wyjatkowo, nie bede opisywac szczegolow, bo NTG,
ale obecnie od wczoraj wielkim problemem jest odzywianie sie, jako ze
ruchow szczeka specjalnych wykonywac nie moge.....Pozostaje mi pozywienie
plynne. Wczoraj spozylam nieco lodow (bo to i zimne, gryzc nie trzeba, a
kalorii maja nieco), a dzis popijam soczek z pomidora na zmiane z mlekiem,
ale juz nie moge na to patrzec. Oczywiscie, mozna zrobic zupke, ale na sama
mysl o staniu nad kuchnia cos mi sie robi, a poza tym, wlasnie sie
wyprowadzilismy z naszego mieszkanka, i zamieszkujemy katem (w piwnicy:-)
"basement" ) u kolezanki, wiec tez nie chce jej tam za wiele w kuchni
mieszac. Co poradzicie, co bedzie szybkie, latwe, i malo bolesne do
spozycia? Pierwszy raz takie cudo mi sie przytrafilo, spuchnieta gebusia
moze byc i do tygodnia, mimo antybiotyku, wiec tygodniowa dieta
nic_nie_jedzeniowa moze by mi wyszla dobrze na schudniecie, ale w
polaczeniu z tymi antybiotykami, to chyba nie najlepszy pomysl.....

Pozdrawiam

Agnieszka (spuchnieta, i z kolankiem)

1. Data: 2001-08-01 05:51:34

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Szalewska-Palasz wrote:

> [...]
> nieszczesliwa, najpierw kolanko, a teraz....zabek [...]ale w
> polaczeniu z tymi antybiotykami, to chyba nie najlepszy pomysl.....

Bardzo Ci wspolczuje, szczegolnie, ze nie jestes we wlasnym mieszkaniu.
Zawsze trudniej jest chorowac u kogos.
Banany rozgniecione.
Ja osobiscie mam nalog do mleka skondensowanego (condensed, a nie
evaporated) z puszki.
Zmiksowana smietanka z truskawkami jest dobra.
W chinskich restauracjach daja dobre i tanie zupy (hot & sour - ostra
albo noodle soup - rosol z kluskami i miesem)
Dobre zupy tez we wloskich i meksykanskich restauracjach.

Gdy skonczysz juz te kuracje antybiotykowa, kup w sklepie ze zdrowa
zywnoscia (w lodowce) acidophyllus w plynie (sa o smaku truskawkowym).
To przywroci ci glebe zoladka, zdewastowana antybiotykiem, do normy.
Jest to taki koktail mleczko, lyknij 2-3 razy dziennie po 2 lyzki, a po
paru dniach bedziesz zdrowa.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-08-01 06:29:22

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No, i posolić sporo, popieprzyć, popapryczyć na słodko i ostro, dać troche
> pieprzu cayenne albo szczypte chili albo pare kropel tabasco.

oo, zapomniałam też napisać, że można do tej zupki powrzucać cienkie
plasterki kabanosa. Ja nie dawałam, bo nie chciało mi sie po niego lecieć do
sklepu, ale myśle, że to może ciekawie smakować.

Wkn

1. Data: 2001-08-01 11:25:48

Od: "kachna" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

wielkie dzieki!
dam świeżą bazylię, powinno też byc dobre.
kachna

Użytkownik Wknpim <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9k74fv$k47$...@n...tpi.pl...

> [...]
dyskusyjnych

> kuleczki
> >

> Zapomniałam, że dobrze jest dodać troche suszonej bazylii, fajnie z nią

spotkanie grupy - co podać?
konfitury
mam śliwki mirabelki
Wino
OT Noceleg, było:Re: Gdansk gdzie zaparkowac