zupa "kwasne"

1. Data: 2003-01-17 17:41:03

Temat: zupa "kwasne"
Od: "Monika" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Nie chodzi mi o zurek. Ta zupa jest biala, dodaje sie duzo majeranku i je
sie z ziemniakami. Zna to ktos? Jak to sie gotuje?

Monika
______________ Monika
Biermann ICQ#: 151648483 Current ICQ status: + More ways to contact me i See
more about me:
______________

1. Data: 2003-01-17 20:25:58

Temat: Re: zupa "kwasne"
Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika <m...@g...de> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:b09evb$2q9$06$...@n...t-online.com...
> Nie chodzi mi o zurek. Ta zupa jest biala, dodaje sie duzo majeranku i je
> sie z ziemniakami. Zna to ktos? Jak to sie gotuje?

o jezeli mnie pamiec nie myli to sie zowie po pyrlandzku POLEWKA i gotuje
sie to to z siadlego mleka:-)

anya

1. Data: 2003-01-17 22:39:23

Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pieknego dnia
anya siadl do klawiatury
I oto co stalo sie dzielem jego palcow:

> Użytkownik Monika <m...@g...de> w wiadomooci do grup
> dyskusyjnych napisał:b09evb$2q9$06$...@n...t-online.com...
>

> o jezeli mnie pamiec nie myli to sie zowie po pyrlandzku POLEWKA i
> gotuje sie to to z siadlego mleka:-)

A w regionie lodzkim jest to zalewajka.

--

Artur Nowacki '''''
ICQ #82071542 (o)(o)

1. Data: 2003-01-18 00:24:35

Od: "Iris" <i...@f...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki <a...@l...home.pl> napisał(a):

sie
Jak
pyrlandzku

> A w regionie lodzkim jest to zalewajka.

U mnie w domu (tez Lodz) nie gotowalo sie zalewajki ze
zsiadlego mleka.
Gotowalo sie ziemniaki w osolonej wodzie, dodawalo pod
koniec gotowania podsmazona cebule i kielbase, a calosc
zalewalo kiszonym zurem. Majeranek i inne przyprawy do
smaku. Aha.. niektorzy to zageszczali smietana, ale nam
bardziej smakowalo bez smietany.

Pozdrawiam
Iris

1. Data: 2003-01-18 09:38:32

Od: "Monika" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

nie to na pewno nie jest polewka, bo tego nie ruszalam (fuj); to bylo chyba
z kwasna smietana

Monika

1. Data: 2003-01-18 09:51:12

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> Nie chodzi mi o zurek. Ta zupa jest biala, dodaje sie duzo
> majeranku i je
> sie z ziemniakami. Zna to ktos? Jak to sie gotuje?
>
> Monika
Witam!
A moze to byl bialy barszcz rozni sie od zurka i jest kwasny i mozna go
smietana doprawic . Ja czesto go robie bo moja rodzinka bardzo go lubi.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-01-18 11:30:30

Od: "Monika" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

tak tez myslalam, ale jak wrzucilam do googla "bialy barszcz" to same zurki
wyskoczyly. Wiesz jak to sie robi ten kwasny bialy barszcz?

Monika

1. Data: 2003-01-18 11:38:27

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> tak tez myslalam, ale jak wrzucilam do googla "bialy barszcz"
> to same zurki
> wyskoczyly. Wiesz jak to sie robi ten kwasny bialy barszcz?
>
> Monika

Ja robie go tak. Ide do sklepu kupuje 2 opakowania barszczu bialego z winiar
w proszku, potem gotuje wywar, moze byc na miesie wieprzowym albo drobiowym
byleby troche mieska bylo przy kosci. Do wywaru wszystkie warzywa +
ziemniaki w kostke . Marchewke po ugotowaniu scieram , bo latwiej, mieso
ugotowane obieram z kosci i kroje w kostke i do zupy. Mozna tez zrobic na
jakiejs wedzonce np. zeberka albo kielbasy dodac w kostke pokrojonej . Na
sam koniec rozrabiam te 2 opakowania barszczu tak jak jest napisane na
opakowaniu i do zupy. Pogotowac jeszcze z 5-10 min i gotowe. Jesli jest za
malo kwasna mozna zaprawic smietana z maka . Mozna tez wiecej majeranku
sypnac ewentualnie vegety.
Robie tak od lat i zawsze wychodzi. Ilosciowo to okolo 4 litry zupy.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-01-18 11:45:40

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Michalska napisal(a):

>Ja robie go tak. Ide do sklepu kupuje 2 opakowania barszczu bialego z winiar

O temopra, o mores! Barszcz sie bardzo latwo kisi samemu.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

1. Data: 2003-01-18 11:55:28

Od: "Monika" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Ja robie go tak. Ide do sklepu kupuje 2 opakowania barszczu bialego z
winiar
> w proszku,
Problem - nie mieszkam w Polsce, ale przy nastepnej okazji zrobie zapasy!
Chyba do lata wytrzymam.
Dzieki, za info!

Monika

ciasto piaskowe