zupa rybna

1. Data: 2003-08-21 07:32:33

Temat: zupa rybna
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy łby dodawać do wywaru, czy wywalić?

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

1. Data: 2003-08-21 07:35:26

Temat: Re: zupa rybna
Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Aug 2003 09:32:33 +0200, Waćpanna lub Waćpan Kyllyan, w
wiadomości <bi1sii$jki$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> Czy łby dodawać do wywaru, czy wywalić?

Koniecznie dodawać! Przynajmniej tak babcia robiła...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
Partia Przeciwników Wątróbki a do tego Czarodziejka ;)

1. Data: 2003-08-21 09:39:15

Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co widzuiałam u Makłowicza to na łbach iwarzywach gotował wywar.
Potem jednak je wywalał.

Pozdrawiam
Bakino

1. Data: 2003-08-21 09:51:33

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:

> Czy łby dodawać do wywaru, czy wywalić?

ja do samego wywaru dodaje, ale przed dalszym gotowaniem wyrzucam, za to
laduje podsmazone czesci ryby
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-21 10:38:02

Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisał w wiadomości

> ja do samego wywaru dodaje, ale przed dalszym gotowaniem wyrzucam, za to
> laduje podsmazone czesci ryby
> wiku

Bezwzglednie dodawac tylko najpier usunac oczy i skrzela. W glowach jest
calkiem duzo miesa, ktore po obraniu mozna na nawet trzeba dodac do wywaru

1. Data: 2003-08-21 10:38:19

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thx, a ja już w międzyczasie wypróbowałem, ugotowałem bulion na samych
łbach i jest OK. Moją wątpliwość wzbudziła lektura różnych przepisów na
zupy rybne. Jedni pisali aby usuwać oczy, inni skrzela, a jeszcze inni
nic nie pisali :-) wziąłem łby z "wszystkim" jak leci, z wegetą,
listkiem i angielskim zielem, gotowałem 45 min, odcedziłem. Jest OK.
Teraz włoszczyzna , tuszki ryb, duuzo cebuli, gotuje sie wolniutko,
minęło 25 min. Zaraz wyjmę tuszki ryb, obiorę, odrzucę ości, rybę wrzucę
do zupy, sok z cytryny i "fertiś'. Jak żonka wróci z pracy podam z
makaronem typu świderki i ze śmietaną.

ps. ryby to złowione wczoraj płotki i krąpie.
--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński

1. Data: 2003-08-21 10:41:54

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:

> [...]
> Teraz włoszczyzna , tuszki ryb, duuzo cebuli, gotuje sie wolniutko,
> minęło 25 min. Zaraz wyjmę tuszki ryb, obiorę, odrzucę ości, rybę wrzucę

a probowales kiedys dodac odrbine imbiru ???, u mnie w domu musowo sie go
dodaje do zup rybych :)
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-21 10:45:30

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a probowales kiedys dodac odrbine imbiru ???, u mnie w domu musowo sie
go
> dodaje do zup rybych :)
> wiku

nie ma sprawy, już lece dodawać :-))

1. Data: 2003-08-21 10:48:09

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:

> nie ma sprawy, już lece dodawać :-))

tylko ostroznie i probuj czy ci smakuje, zeby potem nie bylo na mnie :)))
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-21 21:29:57

Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> makaronem typu świderki i ze śmietaną.
>
> ps. ryby to złowione wczoraj płotki i krąpie.

Sorka moja rada dotyczyla wiekszych ryb czyli karpia. Z drobnicy nie ma
potrzeby usuwania. Z takich rybek pyszna jest rosyjska ucha (choc przydalby
sie tu jesiotr). Makaron nie jest moim zdaniem najlepszym dodatkiem do zup
rybnych znacznie lepsze sa kluseczki z bulki tartej gotowane w wywarze.
Moglbys tez zrobic taka niby halaszle gotujac w wywarze podduszono uprzenio
i pokrojona na paski papryke
Czarek

Kotlety z jajek- JAK?
kakao???