Re: zupa serowa

1. Data: 2000-02-17 14:26:20

Temat: Re: zupa serowa
Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Justi wrote:

> Czesc,
>
> Czy ktos moze mi podac przepis na zupe serowa (taka ciagnaca sie)?

Przepis jest kanadyjski i ja go nie sprawdzalem.

FAVORITE CHEESE SOUP

5 slices bacon
1/2 cup grated carrots
1/2 cup finely chopped celery
1/2 cup finely chopped onion
1/2 cup finely chopped green pepper
1/4 cup flour
4 cups chicken or beef broth (or combination)
4 cups Old English cheese or medium sharp cheddar
2 cups milk
2 tblsp. sherry
5 oz. stuffed green olives
black pepper to taste
parsley to garnish

In a large saucepan, cook bacon until crisp. Set bacon on paper towel to
drain. Saute carrot, onion, green pepper and celery in bacon drippings
on low heat until tender. (not crisp & not brown) Blend in flour, then
gradually add broth. Cook over low heat until mixture boils. Cook for 5
mins. Add cheese & stir until cheese is melted. Stir in milk, sherry and
olives. Simmer 10 mins. Season to taste with pepper. (We add a little
salt to taste also...be careful...broth & cheese have salt already)
Serve with crumbled bacon and parsley sprinkled on it. Yields: 2
quarts....freezes well.

Jesli jakies klopoty jezykowe pomoge.

Slav

1. Data: 2000-02-21 00:23:37

Od: "Czuryl" <c...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wiesz co , Slavek !
Przecież to polska grupa . Tłumacz albo milcz !

Podzdrowienia
:)
Czurył

1. Data: 2000-02-21 21:10:56

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Slavek wrote:

> [...]
>
> In a large saucepan, cook bacon until crisp. Set bacon on paper towel to
> drain. Saute carrot, onion, green pepper and celery in bacon drippings
> on low heat until tender. (not crisp & not brown) Blend in flour, then
> gradually add broth. Cook over low heat until mixture boils. Cook for 5
> mins. Add cheese & stir until cheese is melted. Stir in milk, sherry and
> olives. Simmer 10 mins. Season to taste with pepper. (We add a little
> salt to taste also...be careful...broth & cheese have salt already)
> Serve with crumbled bacon and parsley sprinkled on it. Yields: 2

W duzym garnku zesmazyc boczek na chrupiaco. Osuszyc zesmazony boczek z
tluszczu na papierowym reczniku. Na tluszczu pozostalym ze smazenia boczku
udusic do miekkosci: marchew, cebule, zielona papryke i seler. (lecz nie
na chrupiaco i nie brazowic). Obsyb to wszystko maka i stopniowo dodawaj
rosolu . Gotuj na malym ogniu 5 min. od zawrzenia. Dodaj ser i mieszaj az
sie rozpusci.
Dodaj i wymieszaj mleko, sherry i oliwki. Gotuj 10 min. Dopraw pieprzem i
sola jesli konieczne. Serwowac posypane spieczonym boczkiem i siekana nacia
pietruszki. I gotowe. Smacznego.
Mozna zamrazac na pozniej.

pozdrawiam,

Slav

Pomidorówka
Dłuuuugo mnie nie będzie (off )
Malibu
pomocy przyjaciele angielskojezyczni !!!
SAMOTNE SERCA