zupa tajska

1. Data: 2003-12-05 20:07:29

Temat: zupa tajska
Od: "miaumiau" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drogie Panstwo,

Witam serdecznie i prosze o ratunek - przepis na zupe tajska z mlekiem
kokosowym i trawka cytrynowa, bo mnie tej zupy trza ! Ale przepisu nikuda
znalezc nie moge.
Archiwum tez przekopywalam.

Pozdrawiam

Mjau

1. Data: 2003-12-05 21:13:09

Temat: Re: zupa tajska
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <5A5Ab.126450$361.20363@news.chello.at>, miaumiau
<m...@w...wp.pl> wrote:

> [...]
>
> Witam serdecznie i prosze o ratunek - przepis na zupe tajska z mlekiem
> kokosowym i trawka cytrynowa, bo mnie tej zupy trza ! Ale przepisu nikuda

Przyślij mi, proszę, przepis na polską zupę z liściem laurowym i ze
śmietaną. Wtedy przyślę ci ten przepis, o ktpry prosisz.

Władysław

1. Data: 2003-12-05 21:18:44

Od: "d" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Przyślij mi, proszę, przepis na polską zupę z liściem laurowym i ze
> śmietaną. Wtedy przyślę ci ten przepis, o ktpry prosisz.
>
> Władysław
Te Drogie Panstwo brzmi jak Piękne Draństwo.
To jakiś przeciwnik SLD - dziś w pracy dowiedziałem się, ze szkoda, że nie
było śmiertelnych zejść, bo nastąpiłaby zmiana władzy. Ludziom już odbija!
Władysławie, czy ty czasami nie rozmieniasz się na drobne.
akuku

1. Data: 2003-12-05 21:25:00

Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miaumiau" <m...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
> Drogie Panstwo,
>
> Witam serdecznie i prosze o ratunek - przepis na zupe tajska z mlekiem
> kokosowym i trawka cytrynowa, bo mnie tej zupy trza ! Ale przepisu nikuda
> znalezc nie moge.

http://www.kuchniachinska.pl/main/przepisy/zupy/zupa
kurczakkokos.htm

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-12-05 21:36:31

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bqqspl$6co$1@atlantis.news.tpi.pl>,
<m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> To jakiś przeciwnik SLD - dziś w pracy dowiedziałem się, ze szkoda, że nie
> było śmiertelnych zejść, bo nastąpiłaby zmiana władzy.

Całkowicie się zgadzam.

Władysław

1. Data: 2003-12-05 21:41:22

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bqqt38$k09$1@inews.gazeta.pl>, Cherokee
<c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> wrote:

> Użytkownik "miaumiau" <m...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> http://www.kuchniachinska.pl/main/przepisy/zupy/zupa
kurczakkokos.htm

To ma być zupa tajsla, a ty podajesz przepis na chińską.

Władysław

1. Data: 2003-12-05 21:54:14

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik miaumiau napisał:
> [...]
>
> Witam serdecznie i prosze o ratunek - przepis na zupe tajska z mlekiem
> kokosowym i trawka cytrynowa, bo mnie tej zupy trza ! Ale przepisu nikuda

:)
http://www.google.pl/search?q=tajska+zupa&ie=UTF-8&o
e=UTF-8&hl=pl&lr=

To było ogólnie. A szczegółowo:

Zupa ziolowa z kurczaka
Porcja dla 4 osob. Czas przygotow. 30 min.
400 g piersi kurczaka,
2 szklanki mleka kokosowego,
2 szklanki wody,
50 g imbiru,
3 zabki czosnku,
3 cebulki dymki,
1 korzen pietruszki,
1 lodyzka trawki cytrynowej lub 1 lyzeczka utartej skorki cytryny,
2 lyzki sosu rybnego,
4 lyzki soku z cytryny,
10 ziaren pieprzu,
do przybrania czerwone papryczki chilli, listki pietruszki.

1. Piersi kurczaka pokroic w niewielkie paski.
2. Korzen pietruszki, czosnek i polowe imbiru obrac i posiekac. Trawke
cytrynowa i dymki umyc, pokrajac drobno, pieprz utluc. Przelozyc do
mozdzierza i
utrzec na gladka paste.
3. Zagotowac jedna szklanke mleka kokosowego, dodac paste, wymieszac, wlozyc
mieso i gotowac 1 min. Dodac reszte imbiru i mleka kokosowego, gotowac
jeszcze 3 min. lub dluzej, az mieso odpowiednio zmieknie. Przyprawic
sokiem z
cytryny i sosem rybnym.
4. Przelac do miseczek, przybrac zielona natka i kwiatkami chilli.
Zamiast miseczek mozna uzyc polowek swiezego orzecha kokosowego z
warstwa kopry wewnatrz, ktora tez sie zjada.

Źródło: Encyklopedia sztuki kulinarnej, tom 13 "Kuchnia tajska", strona 30.

--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2003-12-05 21:59:48

Od: "miaumiau" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyślij mi, proszę, przepis na polską zupę z liściem laurowym i ze
> śmietaną. Wtedy przyślę ci ten przepis, o ktpry prosisz.
>
> Władysław

barszcz bialy - por fawor :

- barszcz bialy z torby np. winiary + smietanna + lisc
niektorym nawet na sucho wchodzi

;)

1. Data: 2003-12-05 22:01:25

Od: "miaumiau" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do nog padam i Basi i Cherokee,
za profesjonalizm i dobre serce
dla czlowieka zupy tajskiej spragnionego :)

mjau

1. Data: 2003-12-05 22:05:37

Temat: Re: zupa z kurczaka i kukurydzy
Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.kuchniachinska.pl/main/przepisy/zupy/zupa
kurczakkokos.htm
Na tej samej stronie, a konkretnie tu:
http://www.kuchniachinska.pl/main/przepisy/zupy/kurc
zakcorn.htm
jest przepis na zupę z kurczaka i kukurydzy. Ja zasadniczo nie znoszę
kukurydzy, ale taka zupa bardzo mi smakowała w chińskiej restauracji - tylko
że nie było w niej całych ziarenek. Jak sądzicie, czy można kukurydzę dodać
zmiksowaną cy cuś?

Hania

kruche ciacteczka- pilne :)
Ostry sos chili