zwapnienia

1. Data: 2002-04-10 19:17:18

Temat: zwapnienia
Od: "loveless" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

zrobilem sobie zdjecie rtg pluc.
na opisie sa zwapnienia.
czy ktos moze mi powiedziec od czego mogly powstac, czy sa zagrozeniem i czy
sa to zmiany odwracalne?
a poza tym - czy moglem nie zauwazyc procesu ktory prowadzil do powstawania
zwapnien?

z gory dziekuje za zabranie glosu w mojej sprawie.

2. Data: 2002-04-10 20:24:23

Temat: Re: zwapnienia
Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik loveless <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a924td$ntg$...@n...tpi.pl...
> [...]
powstawania
> zwapnien?
>
> z gory dziekuje za zabranie glosu w mojej sprawie.
Czesc

Drobne (najczesciej rzedu kilku milimetrow) zwapnienie w plucach jest
najczesciej koncowym efektem procesu zapalnego(zmiany zapalne tkanek
miekkich czy gruzlica).Pojedyncze zmiany nie sa zadnym zagrozeniem (nie sa
rowniez odwracalne)-tak ze nie masz sie czym przejmowac.Nie uposledzaja one
w zaden sposob funkcji pluc ani wydolnosci oddechowej.

Pozdrawiam Karolina

Higiena układu nerwowego
Czy Interferon jest bezpieczny?
Depresja - co robić - Kraków