Re: zwichnicie stawu lokciowego

From: w...@w...pl
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: zwichnicie stawu lokciowego
Date: 24 Jan 2006 21:17:28 +0100

> Witam,
>
> Wczoraj upadlem na lodzie. Zalozono mi gips na prawa reke z nastepujacym
> rozpoznaniem na karcie:
> ---
> Rozpoznanie: zwichniecie stawu lokciowego prawego ze zlamaniem brzeznym
> glowy k. promieniowej prawej.
> Podejrzenie oderwania blaszki kostnej wyrostka dziobiastego k. lokciowej
> prawej.
> Skrecenie nadgarstka prawego.
>
> Badania dodatkowe: repozycja zwichniecia w znieczuleniu dozylnym.
> bolesnosc w rzucie k. lodeczkowej prawej (wskazana kontrola RTG)
> [...]
łokciowego wynosi on od 2-3 tygodni więc nie jest za krótko jak Ci się wydaje.
W okresie unieruchomieia jeśli masz mozliwoś to wskazane byłoby żebyś
korzystał z magnetoterapii, którą stosuje się w uszkodzeniach
urazowych:zwicznieciach złamaniach..., przyspiesza ona regenerację tkanek.
Jeśli chodzi o cwiczenia w tymokresie to tylko cwiczenia izometryczne mięśni
objetych unieruchomieniem (polegaja one na napieciu mieśnia- wytrzymaniu 5
sek - rozluznieniu), oraz cwiczenia ipsilateralne czyli stawów tej samej
kończyny które nie są objęte unieruchomieniem.
Usprawnianie po zdjęciu opatrunku zalezy od stopnia przkurczu w stawie
łokciowym i czy nie wystapiły jakies powikłania unieruchomienia.
Opiera się ono na cwiczeniach w odciążeniu, nastepnie dochodzą cwiczenia
czynne wolne. Dobre rezultaty dają cwiczenia w wodzie ponieważ ręka jest
najbardziej rozluźniona. Gimnastyka powinna byc poprzedzona zabiegami
rozluźniającymi, przygotowującymi ale to wszystko zalezy od lekarza i od osoby
prowadzacej.
Powinieneś napewno unikac dzwigania ciężarów, jak niektórzy to błędnie robią w
celu zlikwidowaia przykurczu.
Jestes osobą młodą co daje plus w powrocie funkcji uszkodzonej kończyny.
Zależy tez od Ciebie czy bedziesz się stosował do wskazówek lekarza i
rehabilitanta, częste sa przypadki że ma pacjent zlecone zabiegi na które nie
chodzi albo chodzi tylko podbija karte a potem jest zdziwiony że mu jest
gorzej. Jesli jesteś osobą pracująca a obecnie jesteś z powodu tego urazu na
zwolnieniu i to zwolnienie bedziesz miał przedluzane to Cie może zus wysłac na
leczenie do sanatorium.
Pozdrawiam Wiola