zywnosc w mikrofali

1. Data: 2004-04-30 08:39:25

Temat: zywnosc w mikrofali
Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga) szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chcialbym poruszyc kwestie zmian zywnosci jakie nastepuja podczas
podgrzewania w kuchence mikrofalowej. Dowiedzialem sie niedawno, ze
nie powinno sie tak podgrzewac mleka dla niemowlaka. Lekarz
powiedzial, ze aminokwasy racemizuja. Zaciekawilo mnie to, bo to
oznacza, ze racemizuja nie tylko w mleku, ale w innych produktach
takze, co moze potencjalnie byc szkodliwe. Podobnie moga epimeryzowac
cukry i inne chiralne produkty. Czy ktos wie wiecej na ten temat?

--
Witek
http://www.trimen.pl/witek/

2. Data: 2004-04-30 11:17:00

Temat: Re: zywnosc w mikrofali
Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.nojunk> napisał w wiadomości

> cukry i inne chiralne produkty. Czy ktos wie wiecej na ten temat?

Artykuł o wpływie mikrofali na żywność:
http://www.nexusmagazine.com/articles/microwave.html

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

3. Data: 2004-04-30 12:58:23

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Trapez napisał:

> Artykuł o wpływie mikrofali na żywność:
> http://www.nexusmagazine.com/articles/microwave.html

Wątek ukazuje się na dwóch grupach *sci*! Podaj proszę odnośnik do
artykułu naukowego, a nie do jakiegoś tekstu anegnotycznego! :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

4. Data: 2004-04-30 13:32:26

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości

> Wątek ukazuje się na dwóch grupach *sci*! Podaj proszę odnośnik do
> artykułu naukowego, a nie do jakiegoś tekstu anegnotycznego! :-)

Nie wiem co tutaj jest anegdotycznego, bo moim zdaniem tekst ten pokazuje
smutną prawdę jak forsa przemysłu decyduje o tym co jest słuszne, a co nie.
Dokładnie widać w tym artykule, co się dzieje, gdy ktoś prowadzi niezależne
badanie, które nie spodobają się ludziom wpływowym. Dlatego w dociekaniu o
szkodliwości jakiegoś urządzenia, wolę opierać się na doniesieniach osób
niezależnych, a nie producenta, a sprawa potraktowania tych badaczy pokazuje
wyraźnie, że coś to śmierdzi. Z resztą można nie wierzyć, ale faktem jest,
że żarcie z mikrofalówki często odbiega smakiem od normalnie przyrządzonego,
co jest dla mnie dowodem, że coś jest nie tak, a nie pieczątka jakiegoś
urzędasa, który zatwierdził mikrofale do użytku. Podobnie było z DDT i
wieloma innymi rzeczami.

Nie wystarczy czytać Wprost aby mieć pełen obraz :)

5. Data: 2004-04-30 14:01:24

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Podobnie moga epimeryzowac
> cukry i inne chiralne produkty. Czy ktos wie wiecej na ten temat?

Ekstra - gotuję na gazie a odgrzewam wszystko w mikro. Co jest gorsze -
gotowanie czy odgrzewanie... nie ukrywam że odgrzewanie w mikro to dla mnie
TYLKO wygoda, nigdy niczego nie ugotowałam od zera w mikrofalówce.

pozdro nieco zaniepokojona,
Graż

6. Data: 2004-04-30 15:25:31

Od: Michal Baszynski <m...@g...ze.ta.pl.> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Apr 2004 16:01:24 +0200, "L&N lab"
<l...@p...onet.pl> wrote:

>Ekstra - gotuję na gazie a odgrzewam wszystko w mikro. Co jest gorsze -
>gotowanie czy odgrzewanie... nie ukrywam że odgrzewanie w mikro to dla mnie
>TYLKO wygoda, nigdy niczego nie ugotowałam od zera w mikrofalówce.

kiedys byla tez o tym dyskusja na pl.misc.elektronika:
http://tinylink.com/?pXG2ZwxLYs

--
Pozdr
Michal

7. Data: 2004-05-04 06:36:18

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Trapez napisał:
> Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
> wiadomości

> Nie wiem co tutaj jest anegdotycznego,

Doniesienie anegnotyczne to takie, które nie spełnia wymogów badania
naukowego.
Zobacz uwagi Piotra w <news:54d0.0000049c.409412ce@newsgate.onet.pl>
(punkt 3).

[...]
> Z resztą można nie wierzyć, ale faktem jest,
> że żarcie z mikrofalówki często odbiega smakiem od normalnie przyrządzonego,
> co jest dla mnie dowodem, że coś jest nie tak,
OK, ale nie tak z czym? Z przyrządzonym tradycyjnie, czy mikrofalowanym?
:->

Michał

8. Data: 2004-05-04 11:55:26

Od: "PAweł" <pgoralsk@wp_niechcespamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:c77dl3$i8f$1@sunflower.man.poznan.pl...

> [...]
> OK, ale nie tak z czym? Z przyrządzonym tradycyjnie, czy mikrofalowanym?
> :->
>
> Michał

Skoro proponuje sie tu podejście naukowe ( w dosyć MSZ naiwnym wydaniu) to
należałoby sie też zastanowic jakie czynniki i w jakim stopniu związane z
obróbką mikrofalową powodują ten odmienny smak potraw z mikrofali.

Plastry, tabletki antykoncepcyjne a wątroba.
pytanie o witaminy i mineraly
pytanie dotyczace zeza
Akademia Medyczna - Lublin
Choroba Kawasaki