zywoplot

1. Data: 2002-09-25 07:41:06

Temat: zywoplot
Od: "SpotTheDog" <s...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wiem, ze temat zywoplotow przewijal sie juz na grupie, ale przejrzalem
wszystikie posty i nie znalazlem tego czego szukam. A szukam rosliny na
zywoplot o nastepujacych paramatrach:
- musi byc gesta i nie gubic lisci/igiel na zime (chodzi o izolacje od
halasu, mieszkam przy dosc ruchliwej drodze),
- chcialbym zeby szybko urosla (mieszkam przy ruchliwej drodze od dwoch lat
i juz mnie boli glowa :),
- nie moze byc zbyt wymagajaca - ziemia u mnie raczej przecietna, dzialka
mocno nasloneczniona,
- walory estetyczne sa raczej drugorzedne (oczywiscie milo by bylo gdyby
byla ladna),
- nie musi byc waska - mam duza dzialke, obsadzic musze plot z siatki cos
kolo 50 metrow.

Z gory dzieki za ewentualne sugestie.

pozdrawiam

Krzys

2. Data: 2002-09-25 21:55:39

Temat: Re: zywoplot
Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma co. To się nazywają ściśle sprecyzowane oczekiwania, no i sytuacja
jasna...
Propozycji może być sporo:

-Thuja "Brabant"- szybko rośnie, ale jest szeroka, na lepszych
stanowiskach trzeba ja przycinać nawet dwa razy w roku, zielona
-Thuja "Golden Wonder" podobnie jak wyżej, słabszy wzrost, żółte końcówki
igieł
- thuja"Szmaragd"- wąsko kolumnowa, soczyście zielona, rośnie wolniej od
poprzednich, jej równe szpalery rosną przy co drugim domu wybudowanym w
ciągu ostatnich 5-8 lat; podstawowa odmiana żywopłotowa.
-Jałowiec " Skyrocket"- wąska odmiana jałowca, może mieć problemy ze
stworzeniem zwartej zasłony
-Jałowiec"Blue Arrow" podobnie wyglądający, ale o mocniejszej " konstrukcji"
i systemie korzeniowym, bardziej odpowiedni na słabszą glebę.

Jeżeli ja bym miał do czynienia z opisaną sytuacją to na twoim miejscu
wybrałbym "Brabanta", biorąc pod uwagę fakt przeciętnych war. glebowych
powinno się obejść bez większego cięcia. Stanowczo odradzam sadzone w
szpalerach cyprysiki, SA wrażliwe na choroby grzybowe.
Nasuwa się mi jeszcze jeden pomysł : bluszcz, ale on nie wygłuszy tak hałasu
jak " pulchna" tuja.
Pozdrawiam
Michał.

3. Data: 2002-09-26 14:02:27

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Łąpies" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> -Thuja "Golden Wonder" podobnie jak wyżej, słabszy wzrost, żółte końcówki
> igieł

'Golden Wonder' to cyprysik, a nie żywotnik.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2002-09-26 17:12:54

Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński"

l...

> 'Golden Wonder' to cyprysik, a nie żywotnik.
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

Chyle czoła Krzysztofie....
Masz racje, a ja trochę się zagalopowałem, patrz godzina nadania postu....
Miałem na myśli " Europe Gold", oczywiście Thuje.

5. Data: 2002-09-26 17:14:10

Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Masz racje, a ja trochę się zagalopowałem, patrz godzina nadania postu....
Miałem na myśli " Europe Gold", oczywiście Thuje.
Pozdrawiam.
Bijący się w piersi Michał

6. Data: 2002-09-26 17:35:41

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Krzysztof

> żółte końcówki
>
> 'Golden Wonder' to cyprysik, a nie żywotnik.
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

Fakt, Thuja occidentalis 'Golden Smaragd'

:-)) www.ogrod-botaniczny.pl

7. Data: 2002-09-26 17:43:58

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of MichałŁąpies

> Chyle czoła Krzysztofie....
> Masz racje, a ja trochę się zagalopowałem, patrz godzina nadania postu....
> Miałem na myśli " Europe Gold", oczywiście Thuje.

Może i się zagalopowałeś, ludza rzecz sie mylić :-)
Ale czemu dwa posty :-)
Złotych to jest sporo np: T.o.'Douglasii Aurea'
T.o.'Holmstrup Yellow'
T.o. 'Lutea'
T.o.'Pumilia Sudworth'
T.o.'Yellow Ribbon'

Tak między nami, wszystkie do siebie podobne i nie do odróżnienia :-)

Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

8. Data: 2002-09-26 19:22:34

Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czemu dwa posty :-)
Galop; patataj,patataj.... , podgrzejemy mleczko, zajżymy w pieluszkę.....
Trochę trudno jest mi pisać podczas opieki nad pięcio miesięcznym
szkrabem..... Ma na imię Aśka.
> [...]
> T.o.'Pumilia Sudworth'
> T.o.'Yellow Ribbon'
>
> Tak między nami, wszystkie do siebie podobne i nie do odróżnienia :-)
Zgadzam się, ale podałem najpopularniejsze odmiany, które najłatwiej jest
dostać.
Pozdrawiam.
Michał

9. Data: 2002-09-26 19:44:10

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byla ladna),
> - nie musi byc waska - mam duza dzialke, obsadzic musze plot z siatki cos
Sprobujmy, ale prosze jeszcze zweryfikuj -
grupa 1. grab, buk,laurowisnia
grupa 2 berberys, rosa rugosa
jako rosliny oslonowe polecane sa:
Carpinus, Fagus, Populus, Thuja picicata.
ciekaw jestem, co wybierzesz...

wojtek Pa

10. Data: 2002-09-26 20:10:32

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyle czoła Krzysztofie....

Ależ to drobiazg. Dziwię sie tylko, ze Bogusław tego nie zauważył, aż
musiałem zwracać mu na to uwagę.
Myślę, że na przyszłość będzie uważniej czytał listy!
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

klub miłośników roślin tropikalnych? Kto się na to pisze?
Karas czerwony- ???
gdzie w W-wie sklep z roslinkami?
Brzoza
Przymrozek