zywoplot

11. Data: 2002-09-26 20:10:50

Temat: Re: zywoplot
Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał
> Fakt, Thuja occidentalis 'Golden Smaragd'

A z tym synonimem spotykam się pierwszy raz. Bardziej pasuje mi do "
Stolwijk"-a, który jest spotem "Szmaragda". Ale może....?

Pozdrawiam.
Michal

12. Data: 2002-09-26 20:17:17

Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że na przyszłość będzie uważniej czytał listy.

Ja też.
Kłaniam się raz jeszcze i przepraszam "Spot the Dog"-a za zamieszanie.
Michal

13. Data: 2002-09-26 20:18:02

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech P" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> Sprobujmy, ale prosze jeszcze zweryfikuj -
> grupa 1. grab, buk,laurowisnia
> grupa 2 berberys, rosa rugosa
> jako rosliny oslonowe polecane sa:
> Carpinus, Fagus, Populus, Thuja picicata.

Może Thuja plicata?
Czy laurowisnia nie przemarza? Bo u mnie na pewno tak.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

14. Data: 2002-09-26 20:20:31

Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chcę się wcinac...., ale chodzi o rośliny zimozielone...
Pozdrawiam.
Michał
Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@k...pkobp.pl> napisał w
wiadomości news:amvpv6$e35$1@news2.tpi.pl...

15. Data: 2002-09-26 21:37:05

Od: "SpotTheDog" <s...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Łąpies" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Nie chcę się wcinac...., ale chodzi o rośliny zimozielone...
> Pozdrawiam.
> Michał

Tak zdecydowanie zalezy mi na roslinie, ktora jest gesta takze zima (halas).
Zaczalem zastanawiac sie nad tym "Brabantem". Jaka jest optymalna wielkosc
do sadzenia, tak zeby jak najszybciej osiagnac pozadany efekt, czyli bariere
dla dzwieku. Slyszalem, ze jak sie sadzi naprawde duze drzewka to potrzebuja
duzo czasu zeby dojsc do siebie i w konsekwencji mniejsze drzewka zasadzone
w tym samym czasie moga je szybko przerosnac. Czy to prawda ?

Krzys

16. Data: 2002-09-26 21:51:07

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Krzysztof
> Marusiński

> Ależ to drobiazg. Dziwię sie tylko, ze Bogusław tego nie zauważył, aż
> musiałem zwracać mu na to uwagę.
> Myślę, że na przyszłość będzie uważniej czytał listy!
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

Fakt, nie wszystkie czytam uważnie, ale nie miał byś satysfakcji z
wychwycenia błedu :-)
Chciałeś potwierdzenia że Twoje czytam !!!
:-)) www.ogrod-botaniczny.pl

17. Data: 2002-09-29 16:19:56

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SpotTheDog" <s...@2...pl> napisał w wiadomości:
> [...]
zasadzone
> w tym samym czasie moga je szybko przerosnac. Czy to prawda ?

Przepraszam za zwłokę, ale na jakiś czas zajęła mnie " wierzba
energetyczna".

>Jaka jest optymalna wielkość
> do sadzenia, tak żeby jak najszybciej osiągnąć pożądany efekt, czyli
barierę
> dla dźwięku.
Nie wiem jak blisko jest "Twoja" droga. Nie znam też nazwijmy to,"
normatywów" dotyczących wysokości ekranów dziwiękochłonnych. ( może ktoś z
grupy pomoże)
Na " zdrowy rozum" im droga bliżej i bliżej Twój dom tym osłona musi być
wyższa.
.
> [...]
zasadzone
> w tym samym czasie moga je szybko przerosnac. Czy to prawda ?

Prawda i nie. Szybkość wzrostu zależy od paru czynników( nie biorąc pod
uwagę cech odmianowych). Jeżeli kupisz taki
drzewo, którego bryła korzeniowa nie była formowana, czyli rosło "to" jak je
posadzili, a przed sprzedażą wykopali, ucinając większość korzeni, to
trzeba się liczyć nie tylko ze słabym wzrostem, ale niekiedy również z
wypadem roślin. I takiego materiału nie polecam. Natomiast jeżeli roślina
była regularnie przesadzana, lub rosła dłuższy okres w pojemniku to
zazwyczaj zdążyła już wytworzyć masę korzeniową warunkującą dobra przyjęcie
i wzrost.
Trzeba pamiętać też o jednym: czy mała, czy duża, posadzona do gruntu przez
pewien czas "stoi", " pracując" na rozwój systemu korzeniowego w glebie .
Pewnym kryterium może być też cena,im roślina wyższa tym cena.... ale w tym
wypadku musisz odpowiedzieć sobie sam.
Pozdrawiam.
Michał

18. Data: 2002-09-29 17:07:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Łąpieś" <l...@w...pl> wrote in message news:an798o$e6k$1@news.tpi.pl...

> Na " zdrowy rozum" im droga bliżej i bliżej Twój dom tym osłona musi być
> wyższa.

Wprost przeciwnie. Najlepiej zrobic rysunek. Zakrzywienie Ziemi oczywiscie
pomijamy, bo droga jest stosunkowo blisko. Im dalej droga, tym bardziej
wysokosc oslony musi byc blizsza wysokosci domu. Jesli droga jest od domu
np. 2 razy dalej niz oslona, wystarczy oslona o wysokosci 1/2 wysokosci domu
(trojkaty podobne). Pomijam fakt, ze samochody maja tez swoja wysokosc, ale
jesli sa nizsze od domu, to i tak ten efekt wystepuje.

Natomist im blizej droga, tym szerszy (gestszy) zywoplot bym sadzil.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

19. Data: 2002-09-29 17:19:04

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Łąpieś <l...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> trzeba się liczyć nie tylko ze słabym wzrostem, ale niekiedy również z
> wypadem roślin. I takiego materiału nie polecam.

Wetnę się w rozmowę i dodam, że zwłaszcza w przypadku tuji warto uważać na
tzw. "okazje", w rodzaju "metrowa tuja za 10 złotych". Na 100 procent będzie
to roślina o nie formowanej bryle, z mocno przycietym korzeniem, albo co
gorsza, wypedzona w górę w pojemniku pod folią. Takich "okazji" ostatnio
coraz więcej, pewno dlatego ze przybywa chętnych do kupna na zasadzie im
taniej tym lepiej. No i takie "okazy" faktycznie potrafią nie ruszyć w górę
przez dwa lata, a jeszcze w tym czasie zbrzydnąć.>

20. Data: 2002-09-29 20:44:27

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakrzywienie Ziemi nie może być pominięte, szczególnie dzisiaj Drogi
Imienniku! Wszystkiego dobrego w Dniu Imienin zza krzywizny przesyła
Michał.
Ps. Jeżeli to nie dzisiaj to potraktuj to "na zapas"

wiadomości news:MrGl9.19993$Cz.2642544@twister.neo.rr.com...

> [...]
> jesli sa nizsze od domu, to i tak ten efekt wystepuje.
>
> Natomist im blizej droga, tym szerszy (gestszy) zywoplot bym sadzil.

klub miłośników roślin tropikalnych? Kto się na to pisze?
Karas czerwony- ???
gdzie w W-wie sklep z roslinkami?
Brzoza
Przymrozek