Receptory bólowe

1. Data: 2002-11-06 16:11:38

Temat: Receptory bólowe
Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Walę prosto z mostu (nie będę ukrywał) - biorę udział w konkursie Gazety
Wyborczej i o ile do tej pory radziłem sobie z pytaniami, to to pytanie mnie
zabija (przeszukałem dostępną mi literaturę, Internet,...) - jeśli byłby
ktoś tak miły i mógł mi pomóc, to może ja też mu kiedyś będę miał okazję się
odwdzięczyć :-)

Otóż pytanie jest takie:
Jaki odsetek receptorów bólowych (nocyceptorów) jest aktywny w dowolnej,
statystycznie wybranej chwili, jeżeli na organizm nie działa żaden konkretny
bodziec bólowy?
a) 10%
b) 20%
c) 40%