Recepty

1. Data: 2001-05-16 09:37:43

Temat: Recepty
Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Recepty

Mam włączone radio Kielce. To co o receptach powiedzieli, to w pale się nie
mieści.
Co ukradkiem robi nam KCh? Tajemnica Sejmu.
Może ktoś z Was więcej usłyszał z tajemnic rządu?

--
Pozdrawiam.
Perła

2. Data: 2001-05-16 10:02:14

Temat: Re: Recepty
Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To co o receptach powiedzieli, to w pale się nie
> mieści.
> Co ukradkiem robi nam KCh? Tajemnica Sejmu.
> Może ktoś z Was więcej usłyszał z tajemnic rządu?

Nie slyszlam,ale sprawdze to dzis w biurze poselskim przy okazji,jak tylko tam
bede czy moge prosic o szczegoly na priva najlepiej teraz.
Pozdrowienia
Marta
-------------------
e:mail
p...@p...onet.pl
mobile phone 501807440

3. Data: 2001-05-16 19:31:09

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pearl napisał(a):

> [...]
> mieści.
> Co ukradkiem robi nam KCh? Tajemnica Sejmu.
> Może ktoś z Was więcej usłyszał z tajemnic rządu?

Już tłumaczę o receptach, jako że w tym siedzę po uszy - a to z racji tworzenia
oprogramowania dla aptek

1. Od 1 czerwca wchodzi nowy wzór recept (chętnym mogę posłać gif-a z taką receptą)
2. Na recepcie lekarz musi wpisać kasę chorych - identyfikator od 01 do 17
3. Zaznaczyć dodatkowe uprawnienia IW, IB i tak dalej
4. Podać lek - ilość opakowań lub tabletek - ale apteka
musi sprzedać w pełnych opakowaniach !!!! - żebyście się nie ździwili jak lekarz
przepisze12 tabletek a wy musicie kupić 2 x po 10 tbl
5. Dodatkowo kasa może robić z recept druki ścisłego zarachowania z numerami
recept - na śląsku taka recepta lekarza ma kosztował 1 zł
6. W danych pacjenta pwinien być jego numer lub pesel
7. Oczywiście data i pieczątka lekarza
8. Dane przychodni

Dokładnie znajdziecie to w Dz.U. 107 z roku 2000 - poz 1146 (dziennik z dnia
07.12.200)
w marcu było przeniesienie na 01.06.2001

Jest to:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA
z dnia 29 listopada 2000 r.
w sprawie recept lekarskich.
(Dz. U. Nr 107, poz. 1146)

W tym przypadku Chore Kasy były bezbronne - one mogą tylko drukować swoje recepty z
numerkami.

Do teko aptekarz musi wszytkie dane notować - celem elektronicznego przesyłu do kasy
chorych - tak że nie ździwcie się jak się wydłuczy czas obsługi przy okienku w
aptece.

Jeżeli chcecie mogę dzieś postawić treść roporządzenia.

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

4. Data: 2001-05-17 09:38:28

Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

______ [maly OT] ______

"Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisal
w wiadomości news:3B02D57D.4A83CE6B@proinfo.pl...

> [...]
> nie ździwili jak lekarz
> przepisze12 tabletek a wy musicie kupić 2 x po 10 tbl

Nie wiem o receptach, ale o "opakowaniach" to z (prawie wlasnego)
doswiadczenia powiem, ze zdarzaja sie jaja nastepujace:
- lekarz wystawia recepte na 14 tabletek (raz dziennie, 2 tygodnie)
- lek jest w opakowaniach po 10
- aptekarzowi nie wolno dzielic opakowania, bo jest jakies takie
superhermetyczne, ze jak odetnie 4 sztuki to pozostale juz sie
nie nadaja do sprzedania (wymog producenta)
- pacjent musi zrezygnowac z kuracji albo zaplacic za 6 zbednych
mu tabletek (i to pelna cene, bo tych szesciu lekarz mu nie
przepisal, wiec chora kasa ich nie refunduje).

I jeszcze dobrze, jak Kasa Chora sie nie przyczepi, ze szesc tabletek
takiego super-leku TYLKO na recepte aptekarz sprzedal BEZ RECEPTY.

Maciek

PS, juz calkiem OT i retorycznie.
Hehe, Jacku, jak oprogramowac rozliczenie i wydruk paragonu,
w ktorym ma byc opakowanie 10 tabletek, z czego 4 czesciowo
refundowane, a 6 - nie?

5. Data: 2001-05-17 09:59:00

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisał(a):

> [...]
>
> I jeszcze dobrze, jak Kasa Chora sie nie przyczepi, ze szesc tabletek
> takiego super-leku TYLKO na recepte aptekarz sprzedal BEZ RECEPTY.

ona nie płaci za to, jak juz się ktoś mas doczepić
to nadzór farmaceutyczny - ale aptekarka powinna wystawić
receptę magistralną jako podkłaadkę i nic się nie stanie

> [...]
> Hehe, Jacku, jak oprogramowac rozliczenie i wydruk paragonu,
> w ktorym ma byc opakowanie 10 tabletek, z czego 4 czesciowo

Od 1 czerwca apteka musi sprzedać ze znizka całe 10 tabletek (1
opakowanie)
a kasa za to zapłacić !!!!

w tym przypadku po staremu - sprzedaje sie na tabletki (wirtualny
podział)
a 4 z refundacją
a 6 bez recepty lub na 100% (może to byc recepta magistralna)

Chyba wyczerpująco ? :-)))
--
Z pozdrowieniami

Jacek K.