Regres genetyczny.

1. Data: 2004-11-01 23:43:49

Temat: Regres genetyczny.
Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jakies potwierdzone naukowe badania ze jakoby osobniki krzyzujace sie w
obrebie swojej najblizszej rodziny tj matka ojciec corka syn ,maja wady
genetyczne ,chodzi o potomstwo ??????

2. Data: 2004-11-01 23:52:53

Temat: Re: Regres genetyczny.
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Tue, 2 Nov 2004 00:43:49 +0100 wiedźmin zdziwił się nieco,
gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu
się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako ::WireFree::, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Czy jakies potwierdzone naukowe badania ze jakoby osobniki krzyzujace sie w
> obrebie swojej najblizszej rodziny tj matka ojciec corka syn ,maja wady
> genetyczne ,chodzi o potomstwo

Tu nie potrzeba wynikow jakichs konkretnych badan - tylko wystarczy
podstawowa wiedza o chorobach dziedzicznych,
W obrebie blisko spokrewnionych osobnikow jest znacznie wieksze
prawdopodobienstwo wystapienia tej samej wady (chocby ukrytej,
bezobjawowej, jedynie niesionej w genach) - niz u osobnikow
niespokrewnionych.
A gdy z dwoch osobnikow z tej samej rodziny, obciazonych ta sama wada
genetyczna, chocby u nich nie wystepujaca jawnie - urodzi sie potomstwo -
ma ono duze szanse na to ze u niego ta wada wystapi - i to juz objawowo.

Bardzo dobrze ten mechanizm jest poznany w hodowlach zwierzat.
Np. do niedawna - nie wiem jak teraz - byk rozpolodowy byl sprawdzany pod
katem niesienia wlasnie wad wrodzonych w ten sposob ze kryl kilka krow,
nastepnie kryto nim jego corki.
Jesli nie urodzilo sie z tego polaczenia zadne ciele wykazujace wady
wrodzone - to byk byl uznawany za dobrego reproduktora - wolnego od takich
chorob.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

3. Data: 2004-11-01 23:56:42

Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fajne masz kotki i dzieki za posta , a sluchaj jak sie utrwala te wady np w
hodowli zwierzat np jesli mamy wade genetyczna typu lysy kot?

4. Data: 2004-11-02 00:23:46

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <cm6ih3$6nq$1@atlantis.news.tpi.pl> ::WireFree:: tako rzecze:

> Fajne masz kotki i dzieki za posta , a sluchaj jak sie utrwala te wady np w
> hodowli zwierzat np jesli mamy wade genetyczna typu lysy kot?

Pogooglaj pod "chów wsobny".
--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

5. Data: 2004-11-02 08:18:55

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdy z dwoch osobnikow z tej samej rodziny, obciazonych ta sama wada
> genetyczna, chocby u nich nie wystepujaca jawnie - urodzi sie potomstwo -
> ma ono duze szanse na to ze u niego ta wada wystapi - i to juz objawowo.

Pozwolę sobie dodać, że _każdy_ z nas jest nosicielem kilku genów dla
potencjalnie letalnych chorób recesywnych. Ponieważ możliwych chorób tego
typu jest _dość dużo_ (dla ciekawych polecam bazę OMIM), to szansa, że u
rodziców niespokrewnionych spotkają się defekty w tym samym locus są małe.
Natomiast przy spokrewnieniu ryzyko bardzo silnie rośnie.

--
Krzysiek, EBP
(Majewski) ...podniósł wydajność z jednego hektara

kiedy bol serca ma niepokoic?
Co poradzić na zakola???
Zapalenie jamy ustnej_?
Ciśnieniomierz