Religia i etyka w szkole.

1. Data: 2014-11-05 11:45:49

Temat: Religia i etyka w szkole.
Od: marsel <marcin@pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, czy ktoś jeszcze zagląda na tą grupę?

Mam pytanie związane z religią i etyką w szkole. Czy dobrze rozumiem
przepisy, że ani etyka ani religia nie są obowiązkowymi przedmiotami i
dziecko może nie uczęszczać na żaden z tych przedmiotów?
Szkoła nie oferuje zamiast religii zajęć etyki, tylko odsyłają nas na
zajęcia, które są zorganizowane w innej szkole, zbiorczo dla uczniów z
różnych szkół. Nie dość, że trzeba tam jakoś dojechać, to godziny
kolidują z innymi zajęciami pozaszkolnymi.
To już wolę, żeby nie uczęszczał na żadne z tych zajęć niż mamy oboje
marnować czas.
Dyrekcja twierdzi, że albo religia albo etyka(w tej innej szkole), ale
przepisu nie potrafią podać. Znalazłem rozporządzenie o warunkach i
sposobie organizowania nauki religii w szkołach i tam w paragrafie 3.
punkt 3. jest napisane:
Nie są objęci nauką religii lub etyki uczniowie, którzy wedle
oświadczenia rodziców(...) pobierają naukę religii poza systemem oświaty
lub świadomie z niej rezygnują. W miarę potrzeb należy im zapewnić
opiekę lub zajęcia wychowawcze.
Czyli jeżeli złożę oświadczenie o rezygnacji z obydwu tych zajęć to moje
dziecko może w czasie religii/etyki siedzieć sobie na świetlicy czy w
bibliotece? Są jeszcze inne przepisy to regulujące, czy o czymś nie
wie/zapomniała dyrekcja szkoły?

2. Data: 2014-11-05 16:59:50

Temat: Re: Religia i etyka w szkole.
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dziecko może w czasie religii/etyki siedzieć sobie na świetlicy czy w
> bibliotece? Są jeszcze inne przepisy to regulujące, czy o czymś nie

Te zajęcia nie są obowiązkowe. Nie zapisujesz dziecka ani na religię ani na
etykę - dziecko nie chodzi ani na religię ani na etykę. I tyle.

Agnieszka

3. Data: 2014-11-07 09:14:31

Od: marsel <marcin@pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.11.2014 o 16:59, Agnieszka pisze:

> Te zajęcia nie są obowiązkowe. Nie zapisujesz dziecka ani na religię ani
> na etykę - dziecko nie chodzi ani na religię ani na etykę. I tyle.

Dziękuję.

opiekun medyczny
Nowa kampania społeczna na wp.pl?
Jak sie psuja automaty? ( pytanie z ukrytym zalozeniem ze juz wiecie gdzie)
Skad pochodzi lawosc jezykowa