Renta a działalność gospodarcza

1. Data: 2010-08-03 10:27:36

Temat: Renta a działalność gospodarcza
Od: sebakrk <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam pytanie do szanownych grupowiczów.

Sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak, ze jestem zatrudniony na umowę o
pracę i muszę się pilnować aby nie przekroczyć 70% średniej krajowej aby
nie utracić części renty i 130% aby renta nie została zawieszona.

W firmie nadeszła pora na zmiany i poproszono mnie o przemyślenie opcji
samozatrudnienia na podstawie tzw. kontraktu menadżerskiego.

Z tego co udało mi się zorientować w zus-e to nie ma znaczenia w jakiej
formie jestem zatrudniony ważne aby nie przekroczyć magicznych 70% i
renty nie stracę.

Czy ktoś mógłby mi potwierdzić to informację ?

Jeśli ktoś był w podobnej sytuacji może i przybliżyć +i- tego
rozwiązania w porównaniu z umową o pracę

pozdrawiam Seba

2. Data: 2010-08-03 17:44:38

Temat: Re: Renta a działalność gospodarcza
Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sebakrk pisze:
> [...]
>
> Jeśli ktoś był w podobnej sytuacji może i przybliżyć +i- tego
> rozwiązania w porównaniu z umową o pracę

To prawda,że owtwierając własną DG musisz zadeklarować, że zarabiasz te
magiczne siedemdziesiąt procent. Powoduje to sytuację, kiedy po roku
prowadzenie takiej DG stajesz się jakby z automatu zarabiającym powyżej
progu i tracisz prawo do cześci renty - chodzi tu wyłącznie o renty
wypłacane z FUS.
Jednak coś czytałem, że ma się to zmienić, bo jest w przypgotowaniu
ustawa, która znosi tego rodzaju ograniczenia. Zatem skoro ustawa
przejdzie, to renciści będą mogli spokojnie pracować i otrzymywać te
niewysokie zresztą, renty.

Inna sprawa, to gakt, ze żeby podlegać tego rodzaju ograniczeniu
obecnie, to trzeba przepracować w ten sposób pełny rok, bo po roku
dopiero się podlicza ile zarobiłeś i na początku przyszłego roku
bedziesz musiał zwrócićnadwyżkę. Jak DG prowadzisz tylko przez cz ro
to jest duża szansa, że nie będziesz musiał zwracać nadplaty, bo po
prstu nie prekroczysz magicznej kwoty przekroczenia. Pod koniec roku -
po jakichś dziesięciu miesiącach zamkniesz DG i z początkiem następnego
znowu ją otworzysz... :-), no ale to już każdego indywidualna inwencja
jak chce obchodzić idiotyczne przepisy...

pozdr
robercik-us

3. Data: 2010-08-04 07:41:29

Od: sebakrk <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-03 19:44, robercik-us pisze:

> [...]
> znowu ją otworzysz... :-), no ale to już każdego indywidualna inwencja
> jak chce obchodzić idiotyczne przepisy...

Mam rentę z ZUS czy to coś zmienia ? Wydaje mi się że tak. Z tego co się
z orientowałem z innego źródła to przy działalności deklaruję się 60%
średniego wynagrodzenia jako podstawę składek zus i ta kwota nie może
być niższa niż 70% św czy jakoś tak
pozdr seba

4. Data: 2010-08-04 08:00:15

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sebakrk pisze:

> [...]
> z orientowałem z innego źródła to przy działalności deklaruję się 60%
> średniego wynagrodzenia jako podstawę składek zus i ta kwota nie może
Mnie się coś zdane, że właśnie odwrotnie :-)

Pyt. dot. renty
Invacare Meteor
ON i własna działalność gospodarcza
Ladowanie akumulatorow zelowych, trakcyjnych w wozkach
ks "wózkowicz" zaprasza...