Renta socjalna+praca+ oświadczenie do ZUS

1. Data: 2004-02-27 14:40:45

Temat: Renta socjalna+praca+ oświadczenie do ZUS
Od: "Ulka " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam pytanie
syn pobiera rentę socjalną i pracuje na 1/2 etatu w szkole( umowa o pracę)
jego zarobki nie powodują zawieszenia lub zmiejszenia świadczenia( nie
przekracza kwoty 683 zł)
wczoraj dowiedziałam się że powinien on, albo jego zakład pracy, wysłac
oświadczenie do ZUS, o osiągniętych dochodach w 2004 r.
i tu info z ZUS są sprzeczne, telefonicznie dowiedziałam się że ma wypełnić
druk ZUS Rw-73, gdy pojechałam ,dostałam dla syna do wypełnienia
oświadczenie o osiągniętych dochodach
termin do 29.02. 2004 r.
a ten druk ZUS RW-73, to wysyła jego zakład pracy???
proszę o pomoc, może ktoś już to składał
w ZUS powiedzieli mi jeszcze ,że albo syn składa, albo zakład pracy
a termin dziś mija

2. Data: 2004-02-28 11:22:52

Temat: Re: Renta socjalna+praca+ oświadczenie do ZUS
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "Ulka " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisała w
wiadomości news:c1nktd$a08$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> proszę o pomoc, może ktoś już to składał
> w ZUS powiedzieli mi jeszcze ,że albo syn składa, albo zakład pracy
-------------------------------------
Termin mija jutro (mamy rok przestępny, a termin to koniec lutego), a
dziś mamy sobotę, zatem termin mija w poniedziałek. Wymagana
informacja może być zatem wysłana pocztą w poniedziałek (chodzi o to,
by data stempla pocztowego była najpóźniej poniedziałkowa).
Treść oświadczenia wraz z objaśnieniami znajdziesz na stronie:
http://www.zus.pl/formul/Rw_73.pdf . Z objaśnienia wynika, że
obowiązek złożenia odpowiedniej informacji o osiągniętym dochodzie
ciąży na płatniku składek, ale zaświadczenie może być wystawione przez
pracodawcę (w takim przypadku płatnik nie musi udowadniać wielkości
osiagniętego dochodu, chociaż w każdym przypadku weryfikacja taka może
być dokonana przez ZUS na podstawie informacji o dochodzie rocznym
uzyskanej z US w którym płatnik składa roczne rozliczenie podatku).
Zbig A G

3. Data: 2004-02-29 10:07:34

Od: "Ulka " <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za odpowiedź
mam juz to oświadczenie , jedną część ma wypełnić syn, druga zakład pracy
i to jest właśnie druk ZUS Rw-73
szkoda że panie w ZUS wprowadziły mnie w błąd, twierdząc że taki druk nie
istnieje
jeszcze raz dziękuję

jak zatrudnić rehabilitanta z pieniędzy uzbieranych w Fundacji ?
masażysta - dobry!!!
Program Student
Gdzie wypożyczyć wózek
ZUS: Marcowe podwyżki ...