kebab - okolice...

1. Data: 2001-06-13 11:30:25

Temat: kebab - okolice...
Od: Ryszard Janiszewski <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

czesc

takie szybkie pytanko :)
czy wiecie jaki maja sklad i jak zrobic we wlasnym zakresie sosy
uzywane przy jedzeniu kebabu?
jeden jest bialy i lagodny, drugi czerwony i ostry...

pozdrawiam i dziekuje
Rysiek

ps. a moze ktos mi cos napisze o sosach do "chinszczyzny", ale nie
gotowych, tylko takich wlasnej roboty :)

1. Data: 2001-06-13 20:47:09

Temat: Re: kebab - okolice...
Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Ryszard Janiszewski <d...@a...net> wrote:
> jeden jest bialy i lagodny, drugi czerwony i ostry...
Ten pierwszy jest jogurtowy, a ten drugi to harissa, czyli pasta
z ostrej czerwonej papryki.

Anetel
.' .. `. A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta
:`.__.': Anything is good and useful if it's made of chocolate.
`....'

1. Data: 2001-06-14 09:43:53

Od: Ryszard Janiszewski <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Jun 2001 20:47:09 GMT, Aneta Baran <a...@c...anetek.net>
wrote:

>Ten pierwszy jest jogurtowy, a ten drugi to harissa, czyli pasta
>z ostrej czerwonej papryki.

juz myslalem, ze nikt nie odpowie :) dziekuje
ten pierwszy, to moze slynne ostatnio tzatziki?
a czy wiesz cos wiecej o tym drugim? czy wziac po prostu ostra papryke
i posiekac ja na drobniutko i wymieszac z jakims plynem? ;)

jeszcze raz dzieki
Rysiek

1. Data: 2001-06-14 10:14:05

Temat: Re: kebab - okolice... ZNALAZLEM! :)
Od: Ryszard Janiszewski <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Jun 2001 11:43:53 +0200, Ryszard Janiszewski
<d...@a...net> wrote:

>a czy wiesz cos wiecej o tym drugim? czy wziac po prostu ostra papryke
>i posiekac ja na drobniutko i wymieszac z jakims plynem? ;)

przepis znalazlem
jezeli ktos chce, to moge wrzucic po angielsku, ale jak poczekacie, to
sam zrobie, sprobuje i napisze juz po naszemu :)
pedze szukac kolendry i ziaren kminku :-/

Rysiek

1. Data: 2001-06-14 10:38:16

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> przepis znalazlem
> jezeli ktos chce, to moge wrzucic po angielsku, ale jak poczekacie, to
> sam zrobie, sprobuje i napisze juz po naszemu :)
> pedze szukac kolendry i ziaren kminku :-/
dawaj jak jest, byle szybko ;-)

Waldek

1. Data: 2001-06-14 12:34:37

Od: Ryszard Janiszewski <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Jun 2001 12:38:16 +0200, Waldemar Krzok
<w...@z...fu-berlin.de> wrote:

> [...]
[...]
>dawaj jak jest, byle szybko ;-)

no to daje:

Harissa

This potent North African condiment is especially good and spicy when
made at home, but it's available at Middle Eastern groceries--and, of
course, at Draeger's.

SERVINGS: MAKES ABOUT 3/4 CUP

INGREDIENTS:

1 1/2 cups (loosely packed) hot dried red chiles (about 1 ounce)
1/3 cup olive oil
3 garlic cloves, minced
1 teaspoon caraway seeds, ground in a spice grinder or mortar
1 teaspoon ground coriander
1/2 teaspoon ground cumin
Salt

MAKE AHEAD

The Harissa can be refrigerated for up to 1 week.

STEPS:

1. In a small saucepan, cover the chiles with water. Boil over
moderately high heat until slightly softened, about 2 minutes. Cover
and let soak for 1 hour.

2. Drain the chiles, reserving the soaking liquid, and transfer them
to a food processor. Add the oil, garlic, caraway, coriander and cumin
and season with salt. Puree until smooth, adding enough of the
reserved chile liquid to blend the sauce. Transfer to a bowl.

--
smacznego
Rysiek

1. Data: 2001-06-14 13:05:00

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> and season with salt. Puree until smooth, adding enough of the
> reserved chile liquid to blend the sauce. Transfer to a bowl.

mniam. Spróbuję dzisiaj zrobić. Składniki mam. Jutro zdam sprawozdanie,
ale już przy czytaniu piecze gęba ;-))

Waldek

1. Data: 2001-06-14 14:11:48

Od: Ryszard Janiszewski <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Jun 2001 15:05:00 +0200, Waldemar Krzok
<w...@z...fu-berlin.de> wrote:

>mniam. Spróbuję dzisiaj zrobić. Składniki mam. Jutro zdam sprawozdanie,
>ale już przy czytaniu piecze gęba ;-))

niecierpliwie czekam na relacje :)
mozesz zrobic CC na priva, thx.

Rysiek

1. Data: 2001-06-14 15:39:05

Temat: Restauracyjka Turecka BEREKET - konkurs
Od: g...@i...pl (Grzegorz Wójcik) szukaj wiadomości tego autora

Zapraszamy http://www.bereket.hg.pl do udzialu w cyklicznym konkursie.

1. Data: 2001-06-14 20:26:46

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Ryszard Janiszewski <d...@a...net> wrote:
> ten pierwszy, to moze slynne ostatnio tzatziki?
Raczej coś podobnego, bo nie ma w tym czymsik ogórka. Cebulka i czosnek,
to na pewno. Chyba się muszę wybrać na kebab, bo nie pamiętam, co jeszcze
w tym sosie jest. Ech, skleroza ;-)

> a czy wiesz cos wiecej o tym drugim? czy wziac po prostu ostra papryke
> i posiekac ja na drobniutko i wymieszac z jakims plynem? ;)
Widziałam toto w sprzedaży w tubkach czy też słoiczkach. Poszukaj w jakichś
dużych supermarketach albo w sklepikach z egzotycznymi przyprawami.
Harissa się to nazywa.

Anetek
.' .. `. A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta
:`.__.': Anything is good and useful if it's made of chocolate.
`....'

filtr do wody redukujący kamien
Poszukuje przepisu na sos ZAZIKI
Nowy (wkupny przepis - salatka z brokulow)
placki bananowe dla wojtka
DIETA KWASNIEWSKIEGO