Resztki

1. Data: 2000-07-06 11:55:27

Temat: Resztki
Od: "Zolza" <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Salatka Herbatki przypomniala mi o przepisach na resztki. Otoz zdarza sie
tak, ze zostaja nam jakies smetne okrawki rozmaitych wedlin, kielbas itp.
Mozna nakarmic domowe zwierze :)). Ale mozna i tak:
- ugotowac dowolny makaron
- resztki wedlin podsmazyc na rumiano. Fajnie jest, jak sie trafi wedzony
boczek!
- dolozyc do tego posiekana i zrumieniona cebulke
- mozna i pieczarki podsmazone
- mozna pomidory pokroic drobno bez skorki i tez wrzucic
- pol pudeleczka smietany 18% wybeltac z pieprzem, papryka, czym kto lubi
- wymieszac makaron z tym wszystkim i wlozyc do naczynia zaroodpornego
- posypac z wierzchu tartym serem (dowolnym)
- zapiec, az serek utworzy taka zlocista skorupke.
Celowo nie podalam ilosci, bo przeciez to z resztek! Ile macie w lodowce,
tyle bedzie, no nie?
Jezeli do tego zrobimy jeszcze surowke czy salate, to cala rodzina zje,
wylize talerze i poprosi o dokladke.
Byl to przepis mojej Mamy, a znalazla go w genialnym dziele, ktorego dawno
juz nie wznawiano pt. "Ksiazka kucharska dla samotnych, leniwych i
zakochanych". W naszej rodzinie bylo to ulubione danie kryzysowe, a
funkcjonowalo pod wdziecznym mianem "smietnika". I haslo "dzisiaj na obiad
smietnik" sciagalo do kuchni wszystkich domownikow natychmiast.
Smacznego
Magda

1. Data: 2000-07-06 18:57:51

Temat: Zapiekanka bylo (Re: Resztki)
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Zolza <z...@a...net> wrote:

> [...]
> funkcjonowalo pod wdziecznym mianem "smietnika". I haslo "dzisiaj na obiad
> smietnik" sciagalo do kuchni wszystkich domownikow natychmiast.

A jest to wlasnie klasyczna zapiekanka. Mniam, mniam.

Wladyslaw

1. Data: 2000-07-07 11:42:10

Temat: Re: Resztki
Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zolza <z...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:39647347$...@n...astercity.net...
> Salatka Herbatki przypomniala mi o przepisach na resztki. [...]
Robilam kiedys takie zapiekanki, zamiast makaronu byly ziemniaki z obiadu,
zamiast smietany - sos "beszamelowy" (zasmazka rozprowadzona mlekiem).
Dalej -tak samo.

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2000-07-18 17:51:34

Od: "dla wtajemniczonych Piernix" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zamiast makaronu można zrobić ciasto na pizzę, też będzie dobre.

Z pamietnika leniwej gospodyni....
szukam: kaczka w glinie
kwas chlebowy
Re: Jak zamrazac warzywa?