Retinoidy ?

1. Data: 2003-03-13 21:44:13

Temat: Retinoidy ?
Od: V+ <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z czym się to "je". Wiem że stosuje się je np. przy leczeniu trądziku.

--
\_\ /_/ || pozdrawiam
\_\ /_/ # || GG: 825329

2. Data: 2003-03-18 20:51:34

Temat: Re: Retinoidy ?
Od: d...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Z czym się to "je". Wiem że stosuje się je np. przy leczeniu trądziku.
>
> --
> \_\     /_/       ||    pozdrawiam
> \_\   /_/   #    ||    GG: 825329
>  \_\_/_/  #####  ||   Lat N51°06'03"
>   \_V_/     +    ||   Lon E17°05'30"
Retinoidy to pochodne wit A, min mamy tu: retinol, B-karoten, retinaldechyd,
kwas retinowy. Popularny w leczeniu trądzika jest preparat o nazwie
Roacutane.Najbardziej popularny i powszechnie stosowany jest retinol, którego
działanie na skórę polega na: jego niedobór powoduje wysuszenie naskórka,
występują tendencje do szybszego starzenia się skóry, skłonność do pękania
skóry, skóra jest wrażliwa na różnego rodzaje zakażenia bakteryjne i wirusowe,
nadmiar- zapalenie skóry, zapalenie warg; zwiększa on grubość żywego naskórka,
reguluje grubość w-wy rogowej <ta najbardziej na zewnątrz, która ma
bezpośredni kontakt z otoczeniem>, nasila synteze kolagenu i elastyny-kuracja
przeciwzmarszczkowa, szczyt efektów kuracji po 3-6 mies. Kuracja Roacutane
jest ostatecznością, gdyż pociąga za sobą wiele skutków ubocznych. To tak
ogólnie. Pozdrawiam

Re:"WiseMan" <wise-man@bezspamu.wp.pl
łupiez pstry
gruzlica nerwu wzrokowego