Risotto ze szparagami

1. Data: 2001-04-30 20:40:00

Temat: Risotto ze szparagami
Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Oto i ciekawy przepis wspanialej kucharki Irmy Dütsh z restauracji
"Fletschhorn" w Saas Fee. Jedlismy owe risotto dzisiaj wieczorem i bylo
naprawde dobre.

dla 4 osob jako danie, 8 osob jako przystawka

250 g ryzu zdatnego do risotto
duza szalotka
lyzka do zupy masla
+/- litr bulionu z jarzyn
dobre 1 dcl szampana (oczywiscie nalezy uzywac najtanszego bablo-sikacza)
lyzka do zupy smietany
100 gr sera w stylu rokfor
glowki szparag ugotowane w solonej wodzie i pokrojone w plasterki 5 mm
szczypiorek, cerfeuil ( co to jest po polsku????) i estragon posiekane i
pomieszane,
sol i pieprz

Podsmazyc szalotki w polowie masla, dorzucic ryz i smazyc az stanie sie
przezroczysty (powiedzmy...)
zalac polowa szampana i bulionem, gotowac powolutku uzupelniejac plyn
bulionem tak aby ryz byl ciagle przykryty. Uwaga, bo latwo sie przykleja do
garnka, wiec nalezy ciagle krecic.
Gotowac ciagle dolewajac bulionu +/- 20 minut.
Teraz juz wszystko musi byc gotowe, poniewaz w 5 minut jestesmy gotowi,
a jesc nalezy natychmiast!
Czyli wszyscy siedza przy stole i biale wino juz jest w kieliszkach...
Jeszcze w garnuszku dodajemy : posiekane przyprawy, rozgnieciony na male
kawalki ser, pokrojone szparagi, smietane no i na koniec szampana.
Mieszac az wszystko sie polaczy i podawac do stolu na talerzykach
przybranych np zabkami pomidora i pietruszka aby bylo ladnie.

Smacznego!

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2001-05-02 14:11:27

Temat: Re: Risotto ze szparagami
Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Wyglada to dobrze, tylk0o maly problemik, coz to jest "cerfeuil"?
Znalazlem taki opis tego ziela ale i tak nic nie wiem bo po francusku "nie
kumaty".

Cerfeuil musqué
Myrrhis odorata

Vivace. Plante aromatique au feuillage trčs découpé rappelant celui de la
fougčre. Il est utilisé en assaisonnement et possčde un goűt sucré et un
parfum anisé. Floraison estivale. Emplacement ensoleillé ou ombre, préfčre
un sol humide, bien drainé. Rustique. Semées l´automne, les graines germent
au printemps. Semées au printemps, elles ne germent que l'année suivante. H
: 80-100 cm

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-05-02 16:37:12

Od: d...@k...net.pl (Anna Więch) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2 May 2001 10:11:27 -0400, "ssiegmund"
<s...@s...com> wrote:

>Wyglada to dobrze, tylk0o maly problemik, coz to jest "cerfeuil"?
>Znalazlem taki opis tego ziela ale i tak nic nie wiem bo po francusku "nie
> [...]
Wedlug "Slownika roslin uzytkowych" Podbielkowskiego: Marchewnik
anyzkowy, Mirnik wonny lub Trzebula hiszpanska (to wszystko rozne
nazwy jednej rosliny). W opisie: " ...uzywany jako przyprawa kuchenna
(bardzo aromatyczne owoce i korzen)..."

> [...]
>au printemps. Semées au printemps, elles ne germent que l'année suivante. H

Na tyle, na ile rozumiem po francusku, opis w slowniku sie zgadza.
--
Delilah
d...@k...net.pl

1. Data: 2001-05-02 19:47:38

Temat: TRYBULA
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cerfeuil to TRYBULA, a co to trybula to pewnie wszyscy wiedza;-)

a czy ktos w wwie widzial w sprzedazy trybule?

1. Data: 2001-05-02 19:56:34

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedzi,myslalam,ze to moze cos co znam tylko nie wiem,ze sie
nazywa trybula,ale niestety nie znam tego.
Przepisik wyglada mi smakowicie tylko ta trybula...Poszukam jak to bedzie po
angielskiemu to moze gdzies to kupie:-)))
Dotka

1. Data: 2001-05-02 20:05:09

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukam jak to bedzie po
> angielskiemu to moze gdzies to kupie:-)))
> Dotka

trybula - ang. chervil;))))

Polecam sie;)))

Kaliope

1. Data: 2001-05-02 20:26:07

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>trybula - ang. chervil;))))

Dzieki,tez to juz sprawdzilam.Szczerze mowiac o chervilu slyszalam o trybule
nigdy. :-))) Dotka

1. Data: 2001-05-07 08:48:14

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paul" <p...@p...ch> napisał w wiadomości
> Oto i ciekawy przepis wspanialej kucharki Irmy Dütsh z restauracji
> "Fletschhorn" w Saas Fee. Jedlismy owe risotto dzisiaj wieczorem i bylo
> naprawde dobre.

Qrde, to wy tam na zachodzie macie juz tak cieplo, ze wyrastaja szparagi?

Jader

1. Data: 2001-05-10 18:57:33

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Cerfeuil - Marchewnik anyzowy

i to jest to.

Jest dobry website na temat ziolek i przypraw:
http://www-ang.kfunigraz.ac.at/~katzer/engl/

pozdrawiam,

Slav

Paul <p...@p...ch> wrote in message
> [...]
> Mieszac az wszystko sie polaczy i podawac do stolu na talerzykach
> przybranych np zabkami pomidora i pietruszka aby bylo ladnie.

kielkujaca cebula
Jezeli interesuje Cie temat poruszany na tej grupie.. 136
Kwas buraczany
ktory to kto wypija oliwe z patelni?!
Masa do Murzynka - pilne!