Robaki zwijajace sie w kulke

1. Data: 2007-03-13 19:12:11

Temat: Robaki zwijajace sie w kulke
Od: b...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

przeszukiwalem grupy (na pl.rec.dom powiedzieli, zeby tutaj szukac) i
internet, ale nie udalo mi sie natrafic na
interesujacy mnie temat. Moze ktos z grupowiczow mi pomoze w tym
temacie, a mianowicie:
jak tylko sie robi cieplej to w ogrodku i w domu pojawiaja sie
robaki,
o podluznej (luskowatej) budowie ciala mniej wiecej dlugosci 1 do 1,5
cm o kolorze brunatnym badz szarym - ktore jak sie je dotknie to
zwijaja sie w mala kulke. Najczesciej mozna je spotkac pod kamieniami
i deskami lezacymi na ziemi a w domu po prostu wybieraja sie na
przechadzki. Nie wiem co to za insekt i nie wiem jak z nim walczyc, a
juz mnie do szewskiej pasji doprowadzaja.

pozdrawiam i dziekuje za porady.

2. Data: 2007-03-13 19:27:44

Temat: Re: Robaki zwijajace sie w kulke
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przechadzki. Nie wiem co to za insekt i nie wiem jak z nim walczyc, a
> juz mnie do szewskiej pasji doprowadzaja.

Prosionek

3. Data: 2007-03-14 07:17:04

Od: Koala <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

b...@w...pl wrote:

> [...]
> przechadzki. Nie wiem co to za insekt i nie wiem jak z nim walczyc, a
> juz mnie do szewskiej pasji doprowadzaja.

Ja stawiam na kulanke jesli ladnie sie zwija, podobna do stonogi i
prosionka, tylko zwija sie w regularna kulke i jest bardziej byszczaca.
Nie wiem po kiego grzyba z tym walczyc, skoro to pozyteczne stworzonko...
pozdr,
Koala

4. Data: 2007-03-14 07:31:05

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@w...pl napisał(a):

> jak tylko sie robi cieplej to w ogrodku i w domu pojawiaja sie
> robaki,

jak masz ogród i dom to co innego Ci sie pojawia, niż mieszkańcom wielkiej
płyty. Chyba się nie zamienisz? ;-))
MSPANC

hania wiosennie

5. Data: 2007-03-14 13:45:09

Od: b...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> jak masz ogród i dom to co innego Ci sie pojawia, niż mieszkańcom wielkiej
> płyty. Chyba się nie zamienisz? ;-))

nie zamienie sie :)
ale, gdyby sobie po dworzu biegaly to by mi nie przeszkadzaly, ale
laza po calym domu - lazienka, pokoj, kuchnia... po prostu nie jest to
przyjemne :|

6. Data: 2007-03-14 14:05:06

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie zamienie sie :)
ale, gdyby sobie po dworzu biegaly to by mi nie przeszkadzaly, ale
laza po calym domu - lazienka, pokoj, kuchnia... po prostu nie jest to
przyjemne :|

Przynajmnie jesteś z ogrodem na "ty", realnie.

7. Data: 2007-03-15 10:54:16

Od: b...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> Przynajmnie jesteś z ogrodem na "ty", realnie.

wole w domu nie byc na "ty" z przyroda, bo to meczace :]

Co tak kwitnie?
I Bożenom..
Czy czas na mieczyki ?
Kryśkom :-)