Rogaliki krucho-drozdzowe

1. Data: 2003-02-27 11:41:42

Temat: Rogaliki krucho-drozdzowe
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

to nie rogaliki tylko cholery, bo nie maja w swoim skladzie ani cukru ani
jajek, robi sie je szybciutko metoda topielec , a cholery dlatego- ze
zdradliwe sa, bo jesz, jesz, nie zasladzasz sie i nagle okazuje sie, ze
wymiotlas caly talerz....
Od dwoch miesiecy je robimy z kilkudniowymi przerwami, obiecujac sobie, ze
juz przerwa. Nic z tych obietnic nie wychodzi. Wczoraj wieczorem znowu
upieklam. Wychodza tak circa 3 blaszki, jedna znika jeszcze w fazie cieplej.
Dwie wytrwaja do rana.Do wczesnego rana...
ROGALIKI Przepis:
0,50 kg maki (4 szklanki)
0,25 dkg masla lub margaryny
0,5 szklanki smietany kwasnej (moze byc 18% lub 12%)
8 dkg drozdzy swiezych roztartych z maka na proszek.
troche marmolady (twardej- w sklepie 25 dkg-ok,170zl)
cykier krysztal do posypania

W dloniach rozetrzec turlajac make z rozkruszonymi drozdzami. Dodac maslo
(lepiej miekkie wyjete wczesniej z lodowki), smietane. Uformowac kule ( to
trwa chwilke).Wyglada jak kula z plasteliny. Jak ktos mial twarde maslo i
problem ze zlepieniem, to mozna dac kilka kropel mleka.
Nalac do duzego gara zimna wode z kranu i wlozyc kule. Ciasto lezy na dnie
a po ok. 30 minutach wyplywa na powierzchnie. U mnie po 25 minutach.
Wyjac po wyplynieciu na posypana wiecej maka stolnice,zagniesc, aby
obtoczylo sie maka i bylo znowu kula jak z plasteliny. Odrywac kawalki
wielkosci paczka lub pomaranczy, reszta czeka pod miska . Rozwalkowac
kawalek w ksztalt kola dosc duzego (srednica ok 35 cm), grubosci ok. 3
milimetrow. Jak bedzie ciasto cieniutkie, to wyjda malutkie rogalisie a jak
bardzo grube, to wyjda olbrzymy. Te 3 milimetry jest akurat..Ostrym nozem
wyciac kolo odcinajac nierowne brzegi. Teraz dzielimy to kolo na 12 czesci:
najpierw na 4 a potem kazda cwiartke na 3 czesci. Powstana wysokie , smukle
trojkaty. Na srodek podstawy nakladac po niewielkie pol lyzeczki marmolady i
zwijac w rogalik. Lekko zlepic koncowki i wygiac calosc na polokraglo jak
rogalik. Ukladac na blasze posmarowanej maslem w odstepach, bo rosna.
Nastepnie posmarowac dobrze rozbeltanym jajkiem i posypac cukrem krysztalem.
Piec w temperaturze 200 st w gazowym zwyklym ok.25 minut. Patrzec az sie
smarowanie pieknie zazloci.. Wychodza 3 blaszki.
Warto kupic marmolade TWARDA, bo wczesniej probowalam z wlasnym drzemem
wisniowym i wiekszosc wyplywala podczas pieczenia. Z marmolada, nawet jak
jest nie zacisniete na koncach - to nie wyjdzie ani kropelka.

Jola L-L
PS: przepis pochodzi z pozolklej kartki kalendarza z uwaga:1972 roku!
lata siedemdziesiate, flower power:)))Acha

1. Data: 2003-02-27 11:44:39

Temat: Re: Rogaliki krucho-drozdzowe
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>troche marmolady (twardej- w sklepie 25 dkg-ok,170zl)

oczywista 1 zlotych 70 groszy:)))
Jola

1. Data: 2003-02-27 11:48:09

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> to nie rogaliki tylko cholery,

juz mam przepis na te rogaliki, ale chyba ciut inny, jakies moze 2 lata temu
był na grupie
wychoda przepyszne, sprawdze ile sie rózni, wiem ze jest troche cukru w
cieście.

a Twój wyprobuję - jesli jest inny, ale co ja gadam, miałam od jutra zrobic
szlaban na słodycze, ups...!

Asia

1. Data: 2003-02-27 12:15:37

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jajek, robi sie je szybciutko metoda topielec , a cholery dlatego- ze
> zdradliwe sa, bo jesz, jesz, nie zasladzasz sie i nagle okazuje sie, ze

Jolu, najpierw nas mobilizujesz do odchudzania sie, a teraz dywersje
uprawiasz? ;)

> PS: przepis pochodzi  z pozolklej  kartki kalendarza z uwaga:1972 roku!
> lata siedemdziesiate, flower power:)))

To tak jak ja!

Pozdrawiam,
AniaR

1. Data: 2003-02-27 13:49:34

Od: "Maja" <mrkm@pocztanospam_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tia.
kiedyś chyba nawet ja je na grupę wrzucałam przepis na te 'inne' rogaliki
krucho-drożdżowe.
mniam :)
- oh, tak. .są przepyszne.
ja w ogóle nie przepadam za zbyt słodkimi rzeczami, więc te rogaliki po
prsotu są dla mnie idealne :)))
ech.. aż ślinka cieknie :)))

pozdrawiam,

ja.

1. Data: 2003-03-07 20:53:22

Temat: Re: Rogaliki krucho-drozdzowe Chwale!
Od: "Agnieszka W." <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam rogaliki - przepyszne. Zaraz sama - wstyd sie przyznac - wymiotlam
pol blachy :-))
i oczywiscie poparzylam sobie jezyk :-)))

Agnieszka

1. Data: 2003-03-08 15:22:09

Temat: Odp: Rogaliki krucho-drozdzowe Chwale!
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Wam !
Wpadam do Was po prośbie. Muszę coś szybko dobrego upiec. Tylko nie wiem co.
Jak widzę ostatnio chwalicie rogaliki krucho drożdżowe robione jakąś metodą
topienia ciasta.
Tylko gdzie mogę znaleźć na nie przepis ?

Pozdrawiam serdecznie - Jagoda
PS: Tak u Was smacznie, że chyba zostanę z Wami na dłużej (:-)

1. Data: 2003-03-08 16:33:58

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagoda" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
metodą
> topienia ciasta.
> Tylko gdzie mogę znaleźć na nie przepis ?

Witaj :)

Wklejam przepis Joli L-L z mojego archiwum.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2003-03-08 16:53:38

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Maciąg <m...@c...prv.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b4d5t2$jel$...@a...news.tpi.pl...
> ROGALIKI
>
> Przepis: ciach

> Pozdrawiam, Stokrotka

Super!!! Dziękuję STOKROTNIE (:-)))

Pozdrawiam - Jagoda

1. Data: 2003-03-13 00:10:36

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria Maciąg <m...@c...prv.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b4d5t2$jel$...@a...news.tpi.pl...

> Witaj :)
>
> Wklejam przepis Joli L-L z mojego archiwum.

...Ciach

Jeszcze raz dziękuję za przepis.
Rogaliki wyszły pychotki i robi się je bardzo prosto.
Przy tej okazji składam najlepsze życzenia imieninowe wszystkim grupowym
Krysiom, Krystynom i Bożenkom - Wszystkiego najsłodszego. Pozdrawiam -
Jagoda

zielony groszek i pomarancze
Jaki pomysl na nalesniki
Zupa z soczewicy
bagietka zapiekana z masełkiem i ziołami
Barszczyk czerwony-jak ugotować?