Rosliny i trociny

1. Data: 2000-05-09 07:17:36

Temat: Rosliny i trociny
Od: Katarzyna Sala <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Jak to w koncu jest z tym mieszaniem ziemi z trocinami - niby ze
roslinom doniczkowym (i nie tylko) ma to pomagac. To dlaczego, jak tak
robie, to niektore bardzo dlugo nie moga sie po tym "pozbierac" i sa na
granicy smierci przez dlugi czas? Czy moze jednak nie miesaac, a ukladac
warstwe (na dole czy na gorze), moze za duzo? A moze trociny powinny byc
z okreslonego "materialu"?

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2000-05-09 16:50:12

Temat: Re: Rosliny i trociny
Od: "Anka Stonert" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zwróc uwage, ze trociny rozkladajac sie pobieraja duzo azotu, wiec jest
mozliwe, ze odbywa sie to kosztem papu dla twoich roslinek. Poza tym
trociny, a w kazdym razie trociny z drzew iglastych, zakwaszaja ziemie, ja z
powodzeniem sciólkuje nimi borówke amerykanska i inne kwasnolubne i
jednoczesnie nawoze zwiazkami azotu. Sprawdz jakie masz ph i zastanów sie
czy jest odpowiednie dla tych roslin.
Anka
-------------Z motyka na slonce------------
<s...@f...edu.pl>

3. Data: 2000-05-10 13:46:55

Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Swieze trociny zawieraja szkodliwe substancje chemiczne (fenole) i mozna je
dodawac do ziemi jedynie po przekompostowaniu. W miejscu, gdzie gromadze
trociny swieze nic poza perzem nie chce urosnac. Rosliny sciolkowane kiedys
swiezymi trocinami mialy bardzo oslabiony wzrost jakby im wszelka energie
zyciowa odjeto.

Andrzej Opejda
mailto:A...@i...pl
Internetowy Katalog Ogrodniczy - http://www.iko.pl

Katarzyna Sala <K...@c...pl> wrote in message
> [...]
> granicy smierci przez dlugi czas? Czy moze jednak nie miesaac, a ukladac
> warstwe (na dole czy na gorze), moze za duzo? A moze trociny powinny byc

Trawnik już jest, ale...
deszcz
sprzedajemy agroperlit, perlit, drewnochron luxol extra i odstraszacze gryzoni
berberys z nasion?
szukam odpowiedzi 3 i 4