Roza

1. Data: 2001-03-16 10:33:02

Temat: Roza
Od: "Mysz" <i...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Moze ktos moglby mi pomoc w takiej sprawie : dostalam dosc okrezna droga od
matki znajomej kuzynki roze - do kazdej byla przyczepiona karteczka z nazwa
i sobie od razu poznajdywalam informacje na ich temat - tylko jednej nie
moge znalezc. Miala napisane "Monika". Tak z wygladu (z tych kawalkow, ktore
w tej chwili widac) podobna do "Ingrid Bergman", troche mniejsze kolce. W
internecie tez szukalam takiej nazwy, ale nie znalezlam a nazw lacinskich
napisanych nie bylo. Jesli ktos wie jaka to bedzie roza albo zna strone z
opisem to bylabym bardzo wdzieczna za pomoc.

M y s z

2. Data: 2001-03-16 11:32:34

Temat: Re: Roza
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj, a nie pomylily Ci sie troche te karteczki?, Ingrid Bergman ma kwiaty
ciemnoczerwone aksamitne, natomiast Monica miedziano-czerwono-zolte. Zdaje
sie, ze Rafal ma ja w swojej ofercie, zobacz wiec czy to ta sama na stronie
http://www.wolski.com.pl/sklep.
A jakie jeszcze posadzilas?
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

3. Data: 2001-03-16 12:26:57

Od: "Mysz" <i...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesia Karpowicz napisał w wiadomości: <98suma$fhn$1@news.tpi.pl>...
>Witaj, a nie pomylily Ci sie troche te karteczki?, Ingrid Bergman ma kwiaty
>ciemnoczerwone aksamitne, natomiast Monica miedziano-czerwono-zolte.

Dziekuje - przeczytalam sobie, bardzo ladna roza bedzie :)
Na razie to sa takie badyle z korzeniami, wiec po kwiatach ich nie
rozpoznam, sadzic bede jutro i chcialam to jakos sensownie rozplanowac.
Kazda jest inna - jest wlasnie Ingrid Bergman, jest Queen Elizabeth, jest
New Down, jest Sypathia i Graham Thomas. No i Monica.
Jesli uda mi sie je obronic przed zlodziejami to powinny ladnie wygladac.

Mysza

4. Data: 2001-03-19 11:07:30

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mysz" wrote in message >
> Na razie to sa takie badyle z korzeniami,
> Kazda jest inna - jest wlasnie Ingrid Bergman, jest Queen Elizabeth, jest
New Down, jest Sypathia i Graham Thomas.
No i Monica.

Chyba wiesz, że kilka z tych odmian to róże pnące, a reszta -
wielkokwiatowe. Zrozumiałam ( może błędnie ), że chcesz je sadzić kierując
się tylko kolorem kwiatów. Pod pnące radzę wcześniej przygotować jakieś
rusztowanie, ściankę, trejaż, itp.

Nie chciałabym się mądrzyć, ale przy aktualnej konkurencji na rynku i dużej
podaży roślin, lepiej jest kupować rośliny w doniczkach (pojemnikach). Dają
dużo większą pewność przyjęcia się rośliny - korzenie nie są uszkodzone ani
przesuszone.

Życzę powodzenia w uprawie i efektownej kompozycji ogrodu.
Pozdrawiam,
Majka

5. Data: 2001-03-19 12:46:54

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak Twoje roze w pojemnikach, ladnie sie przyjely?
Czy u ciebie dzisiaj tez taka zima czy to tylko u mnie pogoda calkiem
zglupiala?

6. Data: 2001-03-19 13:47:31

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

Majka <m...@z...szczecin.pl> wrote in message
> [...]
Dają
> dużo większą pewność przyjęcia się rośliny - korzenie nie są uszkodzone

Ogolnie prawda, ale kupilem kiedys swierczka (malego) w doniczce.
Przesadzilem do gruntu i po pewnym czasie zmarnial. Okazalo
sie, ze mial korzenie uciete tak, aby zmiescily sie w doniczce.
Wyrosl w gruncie, wykopali, ucieli korzenie i wsadzili do doniczki.
Zaznaczam, ze nie byla to choinka swiateczna, ale swierk do
sadzenia. Drugi raz sie nacialem, kiedy forsycja w doniczce miala
korzenie tak splatane, ze nie przezyla.

Gwoli prawdy musze dodac, ze dwa inne swierczki i druga forsycja
maja sie dobrze. Ale ogolnie moral taki - jesli doniczka, to musi byc
dostatecznie duza.

Pozdrowienia,
Michal

*****************************
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/

7. Data: 2001-03-19 15:31:56

Od: "Mysz" <i...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka napisała w wiadomości: <994pc8$k1p$1@zeus.man.szczecin.pl>...

>Chyba wiesz, że kilka z tych odmian to róże pnące,

Wiem, juz posadzilam, pnace w rzedzie przy kratce a reszte na froncie
ogrodka po niby okregu.

>Nie chciałabym się mądrzyć, ale przy aktualnej konkurencji na rynku i dużej
>podaży roślin, lepiej jest kupować rośliny w doniczkach (pojemnikach).

Dostalam je w prezencie, wiec nie moglam marudzic :)

>Życzę powodzenia w uprawie i efektownej kompozycji ogrodu.

Na razie po weekendowych porzadkach zrobil sie balagan. Ale za to wiem juz,
gdzie mam krokusy o ktorych miejscu zakopania calkiem zapomnialam - bo
wylazly i kwitna pod sosna.

Pozdrawiam
Mysz

8. Data: 2001-03-19 15:46:43

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> A jak Twoje roze w pojemnikach, ladnie sie przyjely?
> Czy u ciebie dzisiaj tez taka zima czy to tylko u mnie pogoda calkiem
zglupiala?

Dzięki za pamięć. Przyjęły się i niedługo będą odbijać ( mam nadzieję ).
Pogoda całkiem się zepsuła. Już było ciepło, kwitł wawrzynek, pierwiosnki,
krokusy, wylazły grube hiacynty, a tu nagle - śnieg z deszczem i ziąb.

Byle do wiosny !
Majka

9. Data: 2001-03-19 21:02:14

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Do pojemnikow czasto sadzi sie roze - odpady. Nie warto kierowac sie
sposobem pakowania. Lepiej obejrzec dokladnie rosline.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

10. Data: 2001-03-19 21:25:35

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:9951ei$qm5
Ale ogolnie moral taki - jesli doniczka, to musi byc
> dostatecznie duza.

Jak na humanistę przystało - ogólny morał jest bardzo uniwersalny. Zamiast
"dostatecznie" można także wpisać "wystarczająco" lub "odpowiednio". :-)
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Jak odchrzanic?
Zmiany w IKO