Róże - nasłonecznienie

1. Data: 2002-05-19 11:04:46

Temat: Róże - nasłonecznienie
Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W literaturze można przeczytać, że róże generalnie wymagają stanowisk
słonecznych. Są oczywiście odmiany, które torelują półcień. Chcę jesienią
posadzić kilka róż parkowych ('Westerland') i okrywowych . Jest to wystawa
wschodnia. Światło słoneczne dochodzi do tych miejsc bezpośrednio do ok.
godz. 13. Później jest cień padający od budynku. Czy 8 godz.
nasłonecznienia jest wystarczające dla róż?

pozdrawiam Lech

2. Data: 2002-05-19 13:52:08

Temat: Re: Róże - nasłonecznienie
Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> godz. 13. Później jest cień padający od budynku. Czy 8 godz.
> nasłonecznienia jest wystarczające dla róż?

Z ogrodu mojej mamy - gdzie roze rosna od 20 lat - wynika, ze od wschodu
jest im najlepiej.
Lepiej niz od poludnia.

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2002-05-20 20:43:20

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W takich warunkach bardzo wazna role odgrywa gleba. Sadzenie roz w miejscach
zacienionych, to zwykle eksperyment, ktory u jednych konczy sie powodzeniem,
u innych porazka. Jedyna dobra rada, to sprobowac na paru krzewach a potem
dosadzic reszte.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski