Rozmnożyłem i co dalej ? ...

1. Data: 2009-08-22 09:15:37

Temat: Rozmnożyłem i co dalej ? ...
Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

... wiem, wiem ... wychowywać :o) I o to właśnie chcę się poradzić ....

Rozmnożyłem tuje szamaragdy ... tak z ciekawości i eksperymentalnie, ale
przyjeły się prawie wszystkie. Mają po 10-15cm i elegancko wypuszczają
nowe pędy.
Póki ciepło na dworze to sobie urzędują w pojemnikach, ale co z nimi jak
mrozy przyjdą ?
Wsadzę do gruntu to boję się, że zmarzną, a jak nie zmarzną to na wiosnę
będę walczył z chwastami :o(
Zostawię w pojemnikach to zmarzną ...
Docelowo pójdą do gruntu, ale chciałem, aby parę lat podrosły.

Dzięki za poradę

Igus'

2. Data: 2009-08-22 10:52:14

Temat: Re: Rozmnożyłem i co dalej ? ...
Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
skrybaogrodowy

3. Data: 2009-08-22 10:53:24

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
> [...]
> będę walczył z chwastami :o(
> Zostawię w pojemnikach to zmarzną ...
> Docelowo pójdą do gruntu, ale chciałem, aby parę lat podrosły.

Razem z donicami wsadź do gruntu. Wysadzisz z doniczek wtedy kiedy podrosną.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

4. Data: 2009-08-22 16:44:13

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Igus' napisał:
(...)
> Zostawię w pojemnikach to zmarzną ...
> Docelowo pójdą do gruntu, ale chciałem, aby parę lat podrosły.

Wszystkie młode, za małe na wysadzenie do gruntu, zimują u mnie
(Mazowsze)w donicach i nie marzną ani nie wysychają.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

5. Data: 2009-08-22 19:31:50

Od: B89 <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Troche przy okazji. Czy można teraz sprobować ukorzeniać tuje? Sąsiad
wyciął jedną, nie zdążył jej jeszcze zutylizować i pobrałbym sobie kilka
gałązek. Jeśli nie teraz to kiedy najlepiej? Pod koniec zimy?

6. Data: 2009-08-22 19:42:35

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B89" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> Troche przy okazji. Czy można teraz sprobować ukorzeniać tuje? Sąsiad
> wyciął jedną, nie zdążył jej jeszcze zutylizować i pobrałbym sobie kilka
> gałązek. Jeśli nie teraz to kiedy najlepiej? Pod koniec zimy?

W/g Z. Terpińskiego sadzonkujemy od września do podłoża piasku z torfem w
stosunku 1 : 3. Ukorzeniacz zwiększa szanse przyjęcia sadzonek. Jeśli nie
masz zimnego inspektu albo umiarkowanej szklarni to przynajmniej schowaj
sadzonki do cienia.

Pozdrawiam podręcznikowo
skryba

7. Data: 2009-08-22 20:08:00

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyciął jedną, nie zdążył jej jeszcze zutylizować i pobrałbym sobie kilka
> gałązek. Jeśli nie teraz to kiedy najlepiej? Pod koniec zimy?

Poczytaj:
Rozmnażanie oraz środki ochrony roślin

Pozdrawiam pogodnie
skryba