Rozne ziarenka prazone w sosie soja

1. Data: 2001-09-30 13:16:29

Temat: Rozne ziarenka prazone w sosie soja
Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Robie czasem te ziarenka jako pikantna posypke do salatek typu grecka:

Mieszanke ziarenek (np slonecznik, sezam, siemie lniane, mozna i inne byle
byly mniej wiecej tych samych rozmiarow) wsypuje na sucha rozgrzana duza
patelnie teflonowa. Mieszam caly czas lopatka, zeby sie rownomiernie
prazyly. Jak juz sa zlotobrazowe odstawiam z ognia i natychmiast zalewam
sosem sojowym. Sos zacznie wsciekle wrzec i syczec - mieszac nalezy caly
czas az sie sos sojowy kompletnie odparuje. Potem mieszac od czasu do czasu
zeby sie nie zgrulily (tzn zeby ziarenka byly pojedyncze). Jak juz sa zimne
i suche, wsypac do sloika. Ziarenka nabieraja chrupkosci dopiero po
ostygnieciu - mowie to, bo jak kogos skusi sprobowac poki gorace, ziarenka
beda gumiaste. ale to przejdzie. Nie dawac za duzo soji bo bedzie za slone.
Ale to rzecz gustu. Uwaga - siemie lniane moze z patelni pryskac - dlatego
patelnia powinna byc duza i gleboka. Dla wegetarian jest to latwy i smaczny
dodatek bialka do salat.

Ania

1. Data: 2001-10-01 17:20:01

Temat: Re: Rozne ziarenka prazone w sosie soja
Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Sheridan wrote:

> [...]
>
> [...]
> patelnia powinna byc duza i gleboka. Dla wegetarian jest to latwy i smaczny

sluchajcie, musze powiedziec ze ilekroc czytam taka adnotacje czuje sie...
wzruszona :)
rownie piekielnie sympatyczne jest z waszej strony kiedy staracie sie
podajac niektore niewegetarianskie przepisy podac jakies propozycje na
przerobki na wege :)))
przez to, choc nie mam aktualnie zupelnie czasu - ktos by pomyslal ze
wakacje, he ;) - nie moge przestac was czytac :)
ale to nawet dobrze robi na moje zdolnosci kucharskie :) musze sie
pochwalic ze ostatnio niezle rzeczy mi wychodza :) zreszta sporo trafia do
puszkkki :)))))) w nowym watku wrzuce 2 przepisy - moze sie komus spodobaja
:)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

fuj :-(
bulion czosnkowy - czyli lecze grype potrawa vege ;-)
koktajl z jezyn i malin
cos bym zjadla, nosi mnie, a wy?Jesien?
SZUKAM