Ryby w pomidorach

1. Data: 2000-07-19 04:32:11

Temat: Ryby w pomidorach
Od: Michael <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

Bylo juz co zrobic z plotkami i innymi rybami w nadmiarze. Oto
przepis mojej tesciowej orginalnie na fladre, a adptowany
przez moja zone na inne gatunki i z powodzeniem powtorzony
nawet przeze mnie. Lubie, bo jest prosty i daje prosta potrawe :

cebule w plastry dusic na duzej ilosci tluszczu (centynetr w garczku
o srednicy 20cm) do szkliwa, dodac ziele angielskie i lisc laurowy,
3-4 duze lyzki pasty pomidorowej, sol pieprz i kontynuowac przez
5 minut. Dolac kilka lyzek octu i pol lyzeczki cukru i doprobowac
az dopasuje nam kwasno-slodkawy wyraziscie pomidorowy smak.
Gdzies w miedzyczasie smazyc rybe. Ze skora w mace, filety w
panierce (jestem tradycjonalista). Przelozyc rybki do miski i zalac
wszystko na goraco powyzszym sosem. Mozna spozywac na
goraco, ale najlepsze jak sie przegryzie.

Probowalem z fladra cala (orginal przepisu), filetami z flondry,
filetami z soli, suma, dorsza i innymi. W warunkach kempingowych
idealne na nadmiar szczupaka i pokrewnego mu maskelunga
(nie do przejedzenia bo minimalny wymiar ochronny to jeden
metr, a ryba pyszna). Z minimalnym chlodzeniem lodem potrawa
wytrzymuje kilka dni bez wchodzenia w obszar "rybiego" smaku.

Michal