Ryz po meksykansku

1. Data: 2001-09-24 14:36:10

Temat: Ryz po meksykansku
Od: E...@n...net (EsatreS) szukaj wiadomości tego autora

Ryz po meksykansku

Skladniki:

2 lyzki masla (margaryny)
1 filizanka* ryzu
1/2 filizanki drobno posiekanej cebuli
1/2 filizanki drobno posiekanej zielonej papryki
2 zabki posiekanego czosnku
1 sredni pomidor(zalac wrzatkiem, obrac ze skorki, usunac nasiona,
drobno posiekac)
1 lyzeczka cuminu*
3/4 lyzeczki soli
okolo 1 1/2* filizanki rosolu (wody)

Wykonanie:

Maslo(margaryne) roztopic w garnku. Dodac ryz i smazyc na wolnym
ogniu przez 2 min., stale mieszajac. Dodac cebule, papryke
i czosnek mieszajac az cebula jest szklista. Dodac pomidor,
smazyc okolo 30 sec.
Dodac rosol(wode), cumin i sol. Doprowadzic do wrzenia, zamieszac.
Zmniejszyc ogien i dusic pod przykryciem okolo 15 min., az ryz jest
miekki i woda jest odparowana. Odstawic na 5-10 min.

Notatki:
1 filizanka powinna rownac sie ok. 240 ml.
Cumin- sprawa byla na grupie jakis czas temu obszernie dyskutowana.
(Nie mylic i nie zastepowac koprem wloskim, anyzem, kminkiem,
czy kolendra).
Co do ilosci plynu: Ryz zwykle gotuje sie w proporcjach 1 czesc ryzu
do 2 czesci plynu. Ale poniewaz pomidory zawieraja wode, wiec ja dodaje
tyle plynu, by wraz z pomidorem bylo 2 filizanki.
Skladniki na 3-4 porcje.

Podawac z margarita :), tacos, enchiladas, tamales, salatka,
odsmazanym grochem?(refried beans).

1. Data: 2001-09-24 16:21:18

Temat: Re: Ryz po meksykansku
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cumin- sprawa byla na grupie jakis czas temu obszernie dyskutowana.

a jeśli jest niedostępny?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-09-24 19:04:21

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Zastapic curry (w cury jest Zawsze cumin, czyli kminek rzymski)

Ewcia (wlasnie z pomyslem na joint-venture)

--
Niesz !
3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2001-09-24 21:11:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ewcia (wlasnie z pomyslem na joint-venture)

to ja sie dolaczam, gl. dlatego, ze cumin lubie

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-25 13:27:17

Od: E...@n...net (EsatreS) szukaj wiadomości tego autora

"Barbara" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> a jeśli jest niedostępny?

No to sprawa sie komplikuje, bo cumin jest niezbedny do tego
tex-mex smaku. Nie polecam zadnych srodkow zastepczych,
za wyjatkiem moze gotowej mieszanki do tacos (ktora zawiera cumin i
oczywiscie inne typowe przyprawy charakterystyczne dla tej kuchni).
Na marginesie, raz zapomnialam go dodac i jesli goscie sie polapali,
to nikt nie narzekal:)

kalafior
Kuchnia wegetarianska
WOK - dobre rady poszukiwane