SOLARIUM

11. Data: 2001-07-18 07:16:45

Temat: Re: SOLARIUM
Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

Halina <h...@s...ca>

> A jakie zdania na temat "blokerow" , ktore sa tonami wsmarowywane w skory
> niemowlat, dzieci. Czy nie lepiej miec zwyczaj "wystawiania" dziecka na
> 1/2-1 godz na slonce w poznych godzinach lub wczesno-rannych niz smarowac
> ciagle taka iloscia chemii???

> Mam pytanie: czy stosowanie blokerow slonecznych hamuje tez wytwarzanie
> vit D?
> Moja bliska znajoma stosowala dziecku grube smarowania blokerami i
> dziecko mialo b.krzywe nozki. Stad pytanie.

Powiedz jej jeszcze, ze coraz czesciej wysoka zachorowalnosc na raka skory
w Australii ( najwieksza na swiecie :-(( ) wiaze sie z blokerami slonecznymi !!
Poniewaz mieszkam to juz od 19-stu lat widze jak kangury wrecz oblewaja sie
tymi srodkami.

Jurek

12. Data: 2001-07-18 10:01:08

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Halina <h...@s...ca> wrote:

>To chyba zalezy jeszcze jaki % ciala jest w "ekspozycji" i jak dlugo jest
>sie na sloncu i w jakich godzinach. .

no jasne. takze od chmur, czy w miescie czy nie (spaliny oslabiaja
UV), pory roku wysokosci nad poziomem morza itd.

>Poczytalam sobie ostatnio o
>podejrzeniu, ze gorsze jest sporadyczne "podsmazenie sie" niz zwyczajowe ,
>umiarkowane korzystanie ze slonca i to do mnie przemawia.

to wydaje sie byc prawda. byly badania statystyczne na lotniskowcach,
ci ktorzy pracuja na pod pokladem maja czesciej raka od tych ktorzy
pracuja na pokladzie. bo dostaja jednorazowe silne uderzenia UV na
blada skore.

> [...]
>niemowlat, dzieci. Czy nie lepiej miec zwyczaj "wystawiania" dziecka na
>1/2-1 godz na slonce w poznych godzinach lub wczesno-rannych niz smarowac

oczywiscie

13. Data: 2001-07-18 10:09:10

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

b...@o...com.au (George Zieba) wrote:

> [...]
>Poniewaz mieszkam to juz od 19-stu lat widze jak kangury wrecz oblewaja sie

glownie dlatego, ze ludnosc naplywowa. aborygeni tego nie maja

tutaj pojawiajace sie coraz czesciej hipotezy, ze sunsceens nie sa
takie wspaniale

http://www.yourhealthbase.com/sunscreens.html

http://www.acpm.org/skinprot.htm

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=PubMed&list_uids=7734957&dopt=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=PubMed&list_uids=10861466&dopt=Abstract

/js
www.safesun.com.pl

14. Data: 2001-07-18 12:40:57

Od: Halina <h...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Jack Szaniawski wrote:

> tutaj pojawiajace sie coraz czesciej hipotezy, ze sunsceens nie sa
> takie wspaniale

Dzieki serdeczne za wskazanie artykulow na ten temat.
Pozdrawiam Halina

Nadmierna senność
wscieklizna
Zapalenie dziąseł