Sadzenie dzikiej róży.

1. Data: 2001-04-28 15:04:10

Temat: Sadzenie dzikiej róży.
Od: "Filo" <f...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem w zeszłym roku dzikie róże na żywopłot jednak nie zdążyłem i
przechowałem je do wiosny. Teraz chciałbym je zasadzić ale nie wiem jak
nisko przyciąć i jak zakopać aby była największa szansa, że się przyjmną.
Będzie to moja pierwsza działalność ogrodnicza :) i proszę o pomoc.

Z pozdrowieniami, Filo.

2. Data: 2001-04-29 14:01:48

Temat: Re: Sadzenie dzikiej róży.
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Byloby niebywala sztuka zasadzic dzika roze tak, zeby sie nie przyjela :-)
Staraj sie zakopac korzen a pedy na powietrzu. Przytnij do ok 20cm i zostaw
w spokoju juz na zawsze.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2001-04-30 01:06:35

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <r...@p...com> wrote in message news:9ch71d$4nh$1@news.tpi.pl...
> Byloby niebywala sztuka zasadzic dzika roze tak, zeby sie nie przyjela :-)
> Staraj sie zakopac korzen a pedy na powietrzu. Przytnij do ok 20cm i zostaw
> w spokoju juz na zawsze.

Zielonym do gory - to dobra rada. Ale przycinac dzika roze?
O ile wiem, tego sie nie robi. Chociaz faktycznie, powinna to
wytrzymac. Jeszcze taka uwaga, ze w nastepnych latach trzeba
patrzec, czy w promieniu metr - dwa nie wyrastaja nowe, szczegolnie
wiosna. Oczywiscie, jesli sie chce, aby sie rozrosla.

Wychodze oczywiscie z zalozenia, ze "dzika roza" oznacza
roze pomarszczona, czyli Rosa rugosa.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2001-04-30 19:53:10

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:9cifug$j48.........
> Wychodze oczywiscie z zalozenia, ze "dzika roza" oznacza
> roze pomarszczona, czyli Rosa rugosa.

Założenie błędne :-)
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2001-05-02 18:23:45

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote in message

> Założenie błędne :-)

To moze ten, kto zapoczatkowal watek, okresli dokladniej o jaka
roze chodzi? Dyskutowanie nie wiedzac o co chodzi to zabawa
latwa i przyjemna, ale troche bezuzyteczna :-)

Pozdrowienia,
Michal

6. Data: 2001-05-03 18:27:10

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roze chodzi? Dyskutowanie nie wiedzac o co chodzi to zabawa
> latwa i przyjemna, ale troche bezuzyteczna :-)

Można mówić o dzikiej róży jak o każdej róży która nie jest "udomowiona".
Można też traktować określenie "dzika róża" jako polską nazwę Rosa canina.
Ja rozumiem temat jako sadzenie R. canina. Ty zapewne, w tym pierwszym
znaczeniu.
Filo powinien w temacie zastosować nazwę botaniczną :-). To uchroniłoby nas
przed nieporozumieniami.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2001-05-05 18:06:00

Od: "Filo" <f...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Puściłęm wątek na listę a potem wybyłem na moją działkę. Dziś wróciłem i
widzę, że zadałem pytanie nie precyzyjne i oczekiwane jest wyjaśnienie jaki
gatunek miałem na myśli - niestety jestem błogo tego nie świadomy. Część
wysadziłem i przyciałem na wysokości około 15/20 cm zobaczymy co z tego
wyrośnie. Mam nadzieję, że Rafał ma rację i jest to roślina "idioto-odporna"
:)

Wszystkim dziękuje i pozdrawiam, Filo.
Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości

> [...]
> znaczeniu.
> Filo powinien w temacie zastosować nazwę botaniczną :-). To uchroniłoby

Szkodniki roślin
Bratki
Trawa -mieszanka na zacienione miejsce
ściółkowanie ściętą trawą